۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

انتقاد مولوی عبدالحمید از تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه سنی‌های زاهدان، به تخریب نمازخانه سنی‌ها در پونک اعتراض کرده و گفته است اهل سنت باید در تهران مسجد داشته باشند.
مولوی عبدالحمید در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ضمن اعتراض به تخریب این نمازخانه نوشت: "عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌که اجازه ساخت مسجد به شهروندان اهل‌سنت داده نمی‌شود و مطالبه ۳۷ سال آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌ سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید."
او ضمنا هشدار داده است "در شرایطی که افراط‌ گرایی، تکفیر، تفرقه و خشونت در دنیا موج می‌زند و جهان اسلام نیازمند آرامش و سعه‌ صدر است، برادران و خواهران اهل‌ سنت چنین انتظاری نداشتند. این نوع برخوردها به دشمنان اسلام، عوامل خشونت‌ طلب و افراط‌ گرا فرصت می‌دهد تا به اختلافات دامن بزنند و مردم شریف و همیشه در صحنه اهل‌ سنت را مایوس کنند."
سنی‌ها در تهران مسجد ندارند و نمازخانه پونک، که روز چهارشنبه ۷ مرداد تخریب شد، برای آنها مرکزیت دارد. این نمازخانه پیشتر پلمب و سپس فک پلمب شده بود. البته پس از فک پلمب، اجازه برگزاری نماز عید و نماز جمعه در آن داده نمی‌شد.
سایت سنی‌آنلاین نوشته است که این نمازخانه توسط "ده‌ها تن از نیروهای شهرداری" و با پشتیبانی نیروهای امنیتی تخریب شده است. بنا بر این گزارش موبایل امام این نمازخانه را هم ضبط کرده‌اند.
مولوی عبدالحمید در نماز جمعه امروز زاهدان گفت: "مسلمان از هر فرقه‌ و مذهبی باشد به مسجد نیاز دارد و این مکان‌ها در همه دنیا احترام خاص دارند."
او گفت تهران مرکز ثقل کشور است و سنی‌ها در این شهر به فضایی برای عبادت نیاز دارند.
عبدالصمد ساداتی، امام جمعه سنی‌های سراوان و عبدالرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف هم به تخریب نمازخانه پونک اعتراض کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: