مصطفی حقی، دادستان گرگان از بازداشت و محکومیت قضایی شماری از مدیران دولتی در استان گلستان خبر داده است.
bazdasht
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مصطفی حقی گفت به دلیل «حفظ آبرو و مصلحت جامعه» نام این مدیران اعلام نمی‌شود.
دادستان گرگان همچنین از برخورد با چند تن از مدیرانی خبر داده که به گفته او در اجرای احکام صادره دادگاه‌های استان گلستان «تعلل کرده‌اند».
نزدیک به یک هفته است که مقامات قضایی ایران با همکاری سپاه پاسداران برخورد تازه‌ای را با مدیران دولتی آغاز کرده‌اند. در روزهای اخیر شماری از مقامات دولتی در استان سیستان و بلوچستان نیز به اتهام «اختلاس، ارتشاء و زمین‌خواری» توسط سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.
دادستان گرگان بدون این‌که به جزئیات برخوردهای قضایی با مدیران دولتی در استان گلستان اشاره کند، از نشستی با استاندار گلستان سخن گفته که در آن به مسئولان دولتی در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در «سروش جنگل» و «فرهنگ‌شهر» گرگان و همچنین ساخت‌وسازهای بی‌رویه در منطقه حفاظت شده «جهان‌نما» تذکر داده شد.
مصطفی حقی افزوده: «حبس، جریمه‌های سنگین و رد مال در انتظار کسانی است که به بیت‌المال و منابع ملی دست‌اندازی کنند.»
پیش از این نیز هادی هاشمیان، رئیس دادگستری کل گلستان گفته بود مدیرانی که دستورات قضایی را در مورد تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اجرا نکنند، از کار برکنار خواهند شد.
بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و طبیعی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و استان‌های شمالی انجام می‌شود.
علی صابری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور اراضی ایران مرداد سال جاری گفته بود مالکان واحدهای غیرمجاز در اراضی طبیعی و جنگلی، با روش‌های مختلف، از خدماتی مانند آب و برق نیز بهره‌مند می‌شوند.
به‌گفته صابری، تاکنون ۵۰۰ هزار مورد «ساخت‌وساز غیرمجاز ویلایی و مسکونی» در اراضی ملی ایران شناسایی شده است.