۱۳۹۴ آذر ۲۴, سه‌شنبه

حق شناس : شصت و پنج درصد از واحدهای تولید کشور تعطیل شده اند/ در 8 سال گذشته 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم ولی رشد اقتصادی ما منفی بود دکتر محمدجوادحق شناس، روزنامه نگار و استاد دانشگاه، ضمن تبریک ۵۰ سال تلاش ، پشتکار ، حضور خلاق و توانمند عواملی که در خدمت صنعت کشور هستند و تا امروز به تمام سختی این مسیر پر پیچ و خم را طی کرده اند افزود: مجموعه صنعتی ایران دقت به همت مهندس بابایی در سال ۱۳۴۴ شکل گرفته است. امروز ۵۰ سال از فعالیت این مجموعه می گذرد. مایه افتخار است که این مجموعه به عنوان یکی از سرمایه های اقتصادی و صنعتی همچنان پاربرجا و استوار به تلاش خود ادامه می دهد. دکتر حق شناس افزود: آمار امروز می گوید که نزدیک به ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی به حالت تعطیل افتاده اند. با شنیدن این آمارها تنها چیزی که بجا می ماند نگرانی است. به هیچ وجه مردم شریف بزرگوار ایران شایسته این اتفاقاتی که برای آنها افتاد نبودند. وی گفت: ما کشورهایی داریم که به هیچ وجه امکانات خدادادی آنها با ما برابری نمی کند. در طول هشت سال دولت قبل نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار از طریق فروش نفت و فرآورده های نفتی کشور درآمد ارزی داشت. یعنی بطور متوسط سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور باید وارد می شد. در حالی که خیلی از کشورها باید برای اینکه گذران زندگی کنند و انرژی لازم برای تامین برق و حرارت خانه ها و کارخانه ها تولید کنند مجبورند سالانه میلیاردها دلار پول خرید نفت بدهند و از این بابت مبالغ زیادی هزینه می کنند. ما می بینیم بر اساس سند چشم انداز که قرار بود تا ۱۴۰۴ به کشور اول منطقه تبدیل شویم و برای این مهم باید بطور متوسط در این ۲۵ سال سالانه ۸ درصد رشد را پشت سر می گذاشتیم اما می بینیم که وقتی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند به جای رشد ۸ درصدی رشد منفی شش و نیم درصدی را داشتیم. یعنی فاصله نزدیک به منفی ۱۵درصد است. دکتر حق شناس گفت: شاهد این هستیم که همه عواملی که برای پیشرفت لازم است و مهمترین آن استفاده از نیروی خلاق انسان های توانا و چهره های مدیر و مدیرانی است که در بحران ها بتوانند از پس کارهای سخت بر آیند؛ نه تنها فرصتی فراهم نمی شود بلکه می بینیم کارهای بزرگ را به دست انسان های کوچک سپردند و کارهای کوچک را به دست انسان های بزرگ.

حق شناس : شصت و پنج درصد از واحدهای تولید کشور تعطیل شده اند/ در 8 سال گذشته 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم ولی رشد اقتصادی ما منفی بود


دکتر محمدجوادحق شناس، روزنامه نگار و استاد دانشگاه،  ضمن تبریک ۵۰ سال تلاش ، پشتکار ، حضور خلاق و توانمند عواملی که در خدمت صنعت کشور هستند و تا امروز به تمام سختی این مسیر پر پیچ و خم را طی کرده اند افزود:  مجموعه صنعتی ایران دقت به همت مهندس بابایی در سال ۱۳۴۴ شکل گرفته است. امروز ۵۰ سال از فعالیت  این مجموعه می گذرد. مایه افتخار است که این مجموعه به عنوان یکی از سرمایه های اقتصادی و صنعتی همچنان پاربرجا و استوار به تلاش خود ادامه می دهد. 

دکتر حق شناس افزود: آمار امروز می گوید که نزدیک به ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی به حالت تعطیل افتاده اند. با شنیدن این آمارها تنها چیزی که بجا می ماند نگرانی است. به هیچ وجه  مردم شریف بزرگوار ایران شایسته این اتفاقاتی که برای آنها افتاد نبودند.

وی گفت: ما کشورهایی داریم که به هیچ وجه امکانات خدادادی آنها با ما برابری نمی کند. در طول هشت سال دولت قبل نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار از طریق فروش نفت و فرآورده های نفتی کشور درآمد ارزی داشت. یعنی بطور متوسط سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور باید وارد می شد. در حالی که خیلی از کشورها باید برای اینکه گذران زندگی کنند و انرژی لازم برای تامین برق و حرارت خانه ها و کارخانه ها تولید کنند مجبورند سالانه میلیاردها دلار پول خرید نفت بدهند و از این بابت مبالغ زیادی هزینه می کنند. ما می بینیم بر اساس سند چشم انداز که قرار بود تا ۱۴۰۴ به کشور اول منطقه تبدیل شویم و برای این مهم باید بطور متوسط در این ۲۵ سال سالانه ۸ درصد رشد را پشت سر می گذاشتیم اما می بینیم که وقتی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند به جای رشد ۸ درصدی رشد منفی شش و نیم درصدی را داشتیم. یعنی فاصله نزدیک به منفی ۱۵درصد است.

دکتر حق شناس گفت: شاهد این هستیم که همه عواملی که برای پیشرفت لازم است و مهمترین آن استفاده از نیروی خلاق انسان های توانا و چهره های مدیر و مدیرانی است که در بحران ها بتوانند از پس کارهای سخت بر آیند؛ نه تنها فرصتی فراهم نمی شود بلکه می بینیم کارهای بزرگ را به دست انسان های کوچک سپردند و کارهای کوچک را به دست انسان های بزرگ.


هیچ نظری موجود نیست: