۱۳۹۴ آذر ۱۲, پنجشنبه

اسامی مرد و زن مهاجم به مجتمع بهزیستی جنوب کالیفرنیا اعلام شد


Image copyrightReuters
Image captionفرحان خان به نمایندگی از سوی خانواده سید فاروق از حادثه حمله به مرکز خدمات بهزیستی پوزش خواست
اسامی دو مظنون کشتار در جنوب کالیفرنیا اعلام شده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر حمله افراد مسلح به یک مجتمع خدمات بهزیستی در شهر سان‌برناردینو واقع در جنوب ایالت کالیفرنیا، شورای روابط آمریکایی – اسلامی با برگزاری یک کنفرانس خبری، ضمن معرفی یکی از مظنونان این حمله با نام سید رضوان فاروق، از بروز این واقعه ابراز تاسف و انزجار عمیق کرد. کوتاه مدتی پس از آن، مقامات پلیس گفتند که زنی را هم که در این حمله مشارکت داشته شناسایی کرده‌اند. نام او تاشفین مالک اعلام شده که همسر سید فاروق بوده است.
سید فاروق ۲۸ ساله و همسرش ۲۷ ساله بود و این زوج یک کودک شش ماهه هم داشتند.
به نقل از خانواده سید رضوان فاروق گزارش شده است که صبح روز حمله، این زن و شوهر کودک شش ماهه خود را به بهانه اینکه قرار پزشکی دارند، نزد مادر رضوان فاروق گذاشتند و ظاهرا برای حمله به محل واقعه رفتند.
در حمله به این مرکز مراقبت از معلولان، دست کم چهارده نفر کشته و هفده نفر زخمی شدند.
این تیراندازی حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی و زمانی آغاز شد که کارکنان اداره بهداشت محیط زیست منطقه سان‌برناردینو برای شرکت در جشنی به مناسب ایام کریسمس در این مرکز گرد آمده بودند که هدف حمله یک مرد و یک زن مسلح قرار گرفتند. مهاجمان لباس‌هایی شبیه نفرات واحدهای کماندویی بر تن داشتند.
در نشست خبری شورای روابط آمریکایی - اسلامی که در شهر آنانهیم، جنوب کالیفرنیا برگزار شد، فردی به نام "فرحان خان" گفت که یکی از مظنونان حمله به نام "سید فاروق" برادر همسر اوست. فرحان خان به خاطر مشارکت این فرد در کشتار سان‌برناردینو به نمایندگی از طرف خانواده خود از خانواده قربانیان و مردم آمریکا پوزش خواست. این نشست خبری به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.
Image copyrightReuters
Image captionرئیس پلیس سان‌برناردینو تایید کرده است که سید فاروق و تاشفین مالک مسئول تیراندازی در مرکز مراقبت از معلولان بوده‌اند
کوتاه مدتی پس از آن، منابع پلیس اعلام کردند که سید فاروق همراه یک زن که در این حمله دست داشت به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شدند.
فرحان خان گفت که از انگیزه برادر همسرش در انجام این حمله اطلاعی ندارد و افزود که سید فاروق شهروند ایالات متحده و کارمند اداره بهزیستی محلی بوده است. به گفته رئیس شورای مرکز روابط آمریکایی اسلامی در لوس آنجلس، فاروق و همسرش از صبح روز حمله به مجتمع بهزیستی ناپدید شده بودند و کسی از محل آنان اطلاعی نداشت.
به گفته منابع خبری، در پی حمله صبح چهارشنبه، ماموران پلیس به محل سکونت اعضای خانواده او مراجعه کردند.
حمله مسلحانه و کشتن شهروندان در آمریکا واقعه‌ای چندان نادر نیست و قانونی بودن مالکیت و دسترسی آسان به اسلحه ارتکاب چنین اقداماتی را آسان‌تر کرده است. با اینهمه، به گفته رسانه‌های محلی، حمله اخیر از برخی جهات با اکثر حملات قبلی تفاوت‌هایی داشت.
در اکثر این حملات، فرد مهاجم معمولا به طور فردی اقدام می‌کند اما حمله اخیر توسط بیش از یک نفر به اجرا گذاشته شد. همچنین بعضی از شاهدان عینی گفته‌اند که به نظر می‌رسید که این حمله از پیش به دقت طراحی شده بود.
اف‌بی‌آی – پلیس فدرال آمریکا – گفته است که هنوز در مورد انگیزه این حمله و ارتباط احتمالی آن با "سازمان‌های تروریستی" اطلاع موثقی ندارد و به تحقیقات در این زمینه ادامه می‌دهد.
در پی حملات چند هفته پیش در پاریس، گروه موسوم به دولت اسلامی - داعش - با پخش یک ویدیوی تبلیغاتی تهدید کرد که سایر کشورهایی هم که در عملیات نظامی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه مشارکت دارند هدف حمله قرار خواهند گرفت. ایالات متحده رهبری یک ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را در دست دارد که از تابستان سال گذشته، به انجام حملات هوایی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه مبادرت کرده است.
Image copyrightReuters
Image captionحمله به مجتمع بهزیستی سان برناردینو با حملات قبلی در آمریکا تفاوت‌هایی داشته است

هیچ نظری موجود نیست: