۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه


پنجمین روز آتش‌سوزی در اسرائیل: یک شهرک یهودی نشین کاملا تخلیه شد



در اثر آتش سوزی در اسرائیل که وارد پنجمین روز خود شده است، بیش از چهل خانه در یکی از شهرک های یهودی‌نشین کرانه باختری نابود شده و تمام ساکنان آن شهر را تخلیه کرده اند.
به گزارش آسوشیتدپرس به گفته سخنگوی پلیس، آتش‌سوزی دیگری روز شنبه در چندین نقطه از شهرک «حلمیش» آغاز شد و به سرعت در سراسر این شهرک گسترش یافت که در نتیجه آن، تمامی ساکنان، بیش از هزار نفر، شهرک را ترک کردند.
آتش‌سوزی ها در اسرائیل چهار روز پیش در نزدیکی اورشلیم آغاز شدند. هوای خشک و بادی باعث گسترش فوری این آتش به مناطق دیگر شد.
تا کنون گزارشی از مرگ و میر یا جراحات جدی بدست نرسیده است، اما چند ده نفر به خاطر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی، روانه بیمارستان شده اند.
نیروهای امدادی از سوی مسئولان فلسطینی و چندین کشور ازجمله ایتالیا، قبرس، یونان، کرواسی، و آمریکا در کار اطفاء حریق به کمک اسرائیل شتافته اند.
آمریکا یک بوئینگ ۷۴۷ تانکردار که بزرگترین هواپیمای اطفاء حریق جهان به شمار می رود را به اسرائیل اعزام کرد. این هواپیما قادر به حمل ۷۵ تن ماده اطفاء حریق است و قرار است عصر جمعه عملیات هوایی برای خاموش کردن آتش را آغاز کند.
رهبران اسرائیل متعقدند آتش‌سوزی ها در برخی مناطق عمدی بوده است، ولی هنوز شواهدی مبنی بر دست داشتن شخص یا گروهی خاص گزارش نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: