۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه


بیش از نیم میلیون پیام توییتری، درخواست نجات آرش صادقی زندانی ِ در اعتصاب غذا


Sat 31 12 2016 



بیش از نیم میلیون پیام توییتری، درخواست نجات آرش صادقی زندانی ِ در اعتصاب غذا را، ترند اول جهان کرد

کاربران شبکه اجتماعی توییتر امروز درسراسر جهان با هشتگ SaveArash# برای نجات جان آرش صادقی زندانی عقیدتی که ۶۸ روز در اعتصاب غذاست، طوفان توییتری به راه انداختند که برای مدتی اولین ترند جهانی در توییتر بود.

در این طوفان توییتری بیش از نیم میلیون توییتر با استفاده از این هشتگ توسط کاربران توییتر فارسی زبان و غیر فارسی زبان ارسال شد که خواستار نجات جان آرش صادقی بودند. سرعت ارسال این توییت‌ها به قدری بالا بود که خواندن همه آنها را بسیار دشوار می‌کرد. بسیاری از کاربران همچنین بر روی فیس‌بوک و اینستاگرام نیز با نوشتن مطالبی و با استفاده از هشتگ SaveArash#، نگرانی خود را نسبت به وخامت وضعیت سلامتی این زندانی عقیدتی نشان دادند.


در میان این کاربران روحانیون و افراد تندروی بودند که در ترند شدن این هشتگ به صورت جهانی شک کردند و دلیل آن را استفاده از ربات‌های توییتری عنوان کردند. در واکنش به این ادعا صدها کاربر با نوشتن هشتگ SaveArash بر روی دست خود و انتشار آن در توییتر به این ادعا پاسخ دادند. ترند کردن یک هشتگ با استفاده از ربات‌ها کاری بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد چرا که توییتر خیلی سریع نسبت به آنها واکنش نشان ‌می‌دهد و چنین حساب‌هایی را مسدود می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: