۱۳۹۵ دی ۱۹, یکشنبه

وخامت حال زندانی سیاسی آرش صادقی پس از بازگرداندن وی از بیمارستان


وخامت حال زندانی سیاسی آرش صادقی پس از بازگرداندن وی از بیمارستان
 بیمارستان طالقانی مبنی بر وخامت حال این زندانی و لزوم ماندن وی در بیمارستان و تداوم معالجه و بستری شدنش، اما نیروهای امنیتی آرش صادقی را به زندان بازگرداندند.
زندانی سیاسی آرش صادقی سحرگاه امروز به دلیل تنگی نفس شدید و فشار خون ۷ روی ۶، به بهداری زندان اوین برده شد و توسط دستگاه اکسیژن نفس کشید.
بنا به گزارش خبرگزاری هرانا، پزشک متخصص ارشد بیمارستان تایید کرد که او خونریزی ۱۲.۵درصد معده، کمبود هموگلوبین (کم خونی) شدید و عفونت شدید ریه داشته و بایستی دستکم ۴ الی ۵ روز در بیمارستان بستری شود. با این حال، با فشار دادستانی، حفاظت زندان و سپاه ثارالله، این زندانی با حالت وخیم جسمی و علیرغم مقاومت پزشکان، شامگاه به زندان اوین عودت داده شد. گفته می شود با دستور ارگان های فوق، در بهداری زندان نیز، وی از رسیدگی پزشکی کافی محروم است.
جواب دقیق آزمایشات انجام شده بر روی کلیه ها و روده آرش صادقی نشان می دهد که کلیه های وی به دلیل کمبود آب، جمع شده و کلیه راست ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته پزشک، کلیه سمت راست در آینده مثل سابق کارایی نخواهد داشت.
همچنین نتیجه آزمایش بر روده وی از چسبندگی شدید روده خبر می دهد که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.
لازم به توضیح است که همزمان با احضار گلرخ ایرایی و عدم تعهد دادستانی در مورد رسیدگی پزشکی به آرش صادقی، شبکه یک تلویزیون حکومتی به پخش فیلم تبلیغاتی علیه این زوج زندانی و موج حمایتی که از آنها شکل گرفته بود پرداخت.
این فیلم که دقیقا برای تخریب این زندانیان سیاسی ساخته شده بود اتهاماتی را علیه آنان بخصوص گلرخ ایرایی مطرح کرد که اساسا در هیچ زمانی وی بابت این اتهامات محاکمه یا محکوم نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: