۱۳۹۵ اسفند ۱, یکشنبه

آزادی موقت شهناز اکملی با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی


آزادی موقت شهناز اکملی با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی
كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 30بهمن: بنا بر اخبار منتشره، امروز شنبه ۳۰بهمن ۹۵، خانم شهناز اکملی، مادر جانباخته راه آزادی، مصطفی کریم بیگی با تودیع وثیقه ۱۰۰میلیون تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت از زندان آزاد شد.
خانم شهناز اکملی به مدت ۲۴روز در بند ۲۰۹زندان اوین محبوس بود. وی صبح روز چهارشنبه ۶بهمن ۹۵، توسط ماموران وزرات اطلاعات در منزل شخصی خود دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.
خاطر نشان می‌شود جان باخته راه آزادی، مصطفی کریم بیگی در تاریخ ۶دی مصادف با روز عاشورای سال ۸۸ در حوالی خیابان نوفل لوشاتوی تهران از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله مأموران حکومتی قرار گرفت و به ‌شهادت رسید. خانواده این شهید راه آزادی تا روز ۲۱دی ماه که عکس او را در پزشکی قانونی کهریزک پیدا کردند، هیچ اطلاعی از وی نداشتند و فکر می‌کردند که فرزندشان دستگیر و زندانی شده است. در این مدت مأموران حکومتی با تماسهای مشکوک و تهدیدآمیز از طریق تلفن دستی او اقدام به اذیت و آزار خانواده‌اش می‌کردند.
همچنین با وجود سکونت مصطفی کریم بیگی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، از این ‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست: