۱۳۹۶ دی ۸, جمعه

ر پایه آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق ارز، در پایان سال 95 رقم کل قاچاق 12.6 میلیارد دلار اعلام شد. البته به جز قاچاق از طریق مسافری، کوله بری و ته لنجی، حدود 5.1 میلیارد دلار قاچاق از طریق گمرک و مناطق آزاد صورت گرفته است؛ این میزان قاچاق حدود 42 درصد از کل قاچاق برآوردی در سال 95 را شامل می‌شود.

ر پایه آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق ارز، در پایان سال 95 رقم کل قاچاق 12.6 میلیارد دلار اعلام شد. البته به جز قاچاق از طریق مسافری، کوله بری و ته لنجی، حدود 5.1 میلیارد دلار قاچاق از طریق گمرک و مناطق آزاد صورت گرفته است؛ این میزان قاچاق حدود 42 درصد از کل قاچاق برآوردی در سال 95 را شامل می‌شود.
هرچند در آمار ستاد به صراحت تفکیکی در خصوص قاچاق از گمرک و مناطق آزاد انجام شده، چندی پیش، سخنگوی پیشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا، صراحتا وجود بیش از 3 میلیارد دلار قاچاق از گمرکات را مطرح کرده بود.
در روزهای گذشته، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع قاچاق ورود کرده اند؛ اما گویا در این راه به مشکلاتی برخورده اند، به گونه ای که کار به تهدید یک نماینده نیز کشیده شده و برخی خبرهای پشت پرده، حتی از جابجایی و تغییر محل سکونت برخی نمایندگان درگیر در این موضوع حکایت دارد.
امیر خجسته در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: کسی که بخواهد با فساد مبارزه کند، باید هزینه بدهد و از جان و آبروی خود بگذرد، این یک اصل است؛ بنابراین، ما هم جان می دهیم و هم آبروی خود را در این راه فدا می کنیم.
این نماینده مجلس گفت: نماینده مجلس نمی تواند ببیند که اموال مردم را غارت می کنند و نمی شود قبول کرد که از مبادی رسمی، هزاران کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود. گمرک و مافیای گمرک هماهنگ کردند، هر کس از مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس بخواهد حرفی بزند، وی را بزنند.
وی یادآور شد: می خواهند در داخل و بیرون مجلس آنقدر نفرت سازی کنند که کسی جرأت مبارزه با قاچاق سیستمی را نداشته باشد؛ بنابراین، نباید کاری در مجلس کنیم که مافیای قاچاق احساس راحتی کند. باید عزم جدی باشد تا مردم احساس دلسردی نکنند.
وی گفت: مافیا هزاران میلیارد برای فیلم سازی و مسموم کردن فضا هزینه کرده است و نمی خواهند کسی وارد این داستان شود؛ اما بسیاری از همین کارکنان دولت، اطلاعاتی به ما رسانده اند که نشان از قاچاق سیستمی دارد؛ بنابراین، باید از خودمان هزینه کنیم. نمی توانیم آرام بیاییم و برویم و بگوییم ما نماینده مردم هستیم. اینها در همه جا نفوذ کرده اند و می خواهند به مجلس هم نفوذ کنند. من مستنداتی از فساد دارم و این مستندات را به هیأت رئیسه داده ام و امیدوارم ترتیب اثر داده شود.
من نمی دانم، این مافیای قاچاق چقدر قدرتمند است که برخی از اسناد از مجلس گم شده است و کسی در این باره پاسخگو نیست. احساس من این است که این مافیا با پول های میلیاردی در همه جا راه یافته است.
این نماینده همچنین یادآور شد: هم اکنون حجم قاچاق از مبادی رسمی بالای 80 درصد است و بسیار حساب شده و سیستماتیک و البته با هماهنگی خود آقایان وارد کشور می شود. البته این کار مربوط به کارمندان گمرک نیست، چون همین ها اطلاعات را به ما داده اند، ولی برخی مدیران خود گمرک در این کار دست دارند.
کسانی که می گویند قاچاق نیست، چرا از من سند نمی گیرند؟ مدیر گمرک یکی از شهرها300 میلیون تومان را رشوه گرفته و اقرار کرده است و البته خدا می داند که چقدر دیگر هم گرفته شده است!
اما برخی منکر این موضوع هستند، در حالی که دادستان اقرار این فرد را تأیید کرده است، و گفته که باید مسئولان گمرک اصلاح شوند و دست مافیا را قطع کنند، نماینده ها را تخریب می کنند و علیه آنها فیلم می 

هیچ نظری موجود نیست: