۱۳۹۶ اسفند ۳, پنجشنبه

سازمان ملل که دبیرکل آن غوطه‌شرقی را "جهنم روی زمین" نامیده می‌گوید ۳۳۹ هزار نفر در غوطه‌شرقی گیر افتاده‌اند

سازمان ملل که دبیرکل آن غوطه‌شرقی را "جهنم روی زمین" نامیده می‌گوید ۳۳۹ هزار نفر در غوطه‌شرقی گیر افتاده‌اند
سازمان ملل که دبیرکل آن غوطه‌شرقی را "جهنم روی زمین" نامیده می‌گوید ۳۳۹ هزار نفر در غوطه‌شرقی گیر افتاده‌اندحق نشر عکسAFP
Image captionسازمان ملل که دبیرکل آن غوطه‌شرقی را "جهنم روی زمین" نامیده می‌گوید ۳۳۹ هزار نفر در غوطه‌شرقی گیر افتاده‌اند
در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست روسیه در حال برگزاری نشستی اضطراری درباره وضعیت در غوطه شرقی است، حملات هوایی به این منطقه در شرق دمشق همچنان ادامه یافته و گزارش شده ۴۶ نفر دیگر در جریان بمباران‌های امروز جان باخته‌اند.
گروه‌های ناظر بر جنگ سوریه می‌گویند با احتساب ۴۶ کشته امروز (پنجشنبه سوم اسفند) شمار جان باختگان حملات هوایی و آتش توپخانه از روز یکشنبه گذشته تا کنون به ۴۰۰ نفر رسیده است.
سازمان ملل که دبیرکل آن غوطه‌شرقی را "جهنم روی زمین" نامیده می‌گوید ۳۳۹ هزار نفر در غوطه‌شرقی گیر افتاده‌اند. این منطقه در شرق دمشق، پایتخت سوریه، تحت محاصره ارتش و نیروهای حامی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری، قرار دارد.
عصر امروز، پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک گردهم می‌آیند تا درباره پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای با هدف توقف درگیری در غوطه شرقی رایزنی کنند.
این نشست اضطراری که به درخواست روسیه برگزار می‌شود در پی تصویب قطع‌نامه‌ای است که از طرفین مخاصمه در غوطه‌شرقی می‌خواهد به منظور کمک‌رسانی به غیرنظامیان و خارج کردن مجروحان از مناطق درگیری، آتش‌بسی ۳۰ روزه برقرار شود.
در این قطع‌نامه البته نبرد علیه گروه‌های جهادی باقی‌مانده در سوریه؛ القاعده، داعش و جبهه نصرت را در بر نخواهد گرفت.
با وجود این، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفته هنوز توافقی بر سر پیش‌نویس این قطع‌نامه که سوئد و کویت تهیه کرده‌اند، حاصل نشده و روسیه در حال افزودن متمم‌های اصلاحی به آن است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم پیش تر گفته بود مسکو با تصویب این قطع‌نامه مخالفتی ندارد به شرط آن که اتش بس شامل حال گروه های جهادی مستقر در غوطه شرقی نشود؛ گروه‌هایی چون بقایای داعش و هیات تحریر شام که به ارتباط با القاعده منسوب است و در غوطه‌شرقی پایگاه دارد.
همزمان آمریکا، بریتانیا و فرانسه هم خواستار تصویب فوری این قطع‌نامه شده‌اند.

گروه های ناظر بر جنگ سوریه از کشته شدن ۴۰۰ نفر طی ۵ روز گذشته در غوطه شرقی گزارش داده‌اندحق نشر عکسAFP
Image captionگروه های ناظر بر جنگ سوریه از کشته شدن ۴۰۰ نفر طی ۵ روز گذشته در غوطه شرقی گزارش داده‌اند

هیچ نظری موجود نیست: