۱۳۹۶ اسفند ۲۶, شنبه

 
‏راهپیمایی گسترده ‎کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران در ‎خیابان‌های اهواز
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ تهران ۰۰:۳۳
بر اساس این گزارش، کارگران معترض از جمله شعار می‌دادند، «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد».
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران که ضمن اعتصاب، راهپیمایی و تجمع نیز کرده‌اند، خواستار پرداخت سه ماه حقوق زمستان و عیدی و پاداش آخر سال خود هستند.
آن طور که ایرنا پیشتر گزارش کرده، این کارگران می‌گویند که به دلیل واریز نشدن حق بیمه‌ از سوی کارفرما به صندوق سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی‌شان تمدید نشده است.
اعتصاب کارگران در شرایطی اداه داشته است که فرهاد افشارنیا، رئیس دادگستری خوزستان، روز ۱۳ اسفند، تجمع این کارگران را «موافق قانون» ندانسته و تهدید کرده بود که «صبر ما اندازه‌ای دارد».
در این میان، عبدالرضا موسوی، کارفرمای خصوصی این مجتمع، از «پرداخت به پرسنل» در آخرین روز سال جاری خبر داد ولی اشاره نکرد این این پرداخت شامل سه ماه ‎دستمزد، عیدی و پاداش آخر سال کارگران خواهد بشود یا نه.
عبدالرضا موسوی در عین حال اشاره کرد که اگر بانک ملی ایران به تعهدات خود برای تأمین مالی گروه ملی صنعتی فولاد ایران و رفع مشکلات آن اقدام نکند، او خواستار لغو قرارداد خواهد شد.
پیش از این، به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، روز ۲۲ اسفند، در خصوص مساله تغییر مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: «این مسئله خط آخر است و با توجه به این‌که کارخانه گروه ملی فولاد ایران برای ما مهم است اگر آقای موسوی، مالک فعلی کارخانه، نتوانست، این مسئله پیگیری می‌شود».
پرداخت نشدن دستمزد و مزایا، به یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران در ایران در سالیان اخیر تبدیل شده است.این موضوع اعتراض‌های متعدد کارگران را در شهرهای مختلف ایران به همراه داشته است.
در این حال، اتحادیه آزاد کارگران ایران روز شنبه از زیر گرفته شدن یک کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز از سوی «یک راننده عصبانی پراید» خبر داد.
به گفته این تشکل کارگری، هادی خلفی‌نیا، کارگر این مجتمع، از سوی راننده عصبانی پراید در بیست و پنجمین روز اعتصاب و تجمع کارگران زیر گرفته شد.

هیچ نظری موجود نیست: