۱۳۹۷ فروردین ۱۸, شنبه

آبرسانی به بسیاری از روستاهای سیستان و بلوچستان به ویژه به ویژه دشت سیستان با تانکر آب انجام می‌شود. در دشت سیستان که ۵ شهرستان زابل، زهک،‌ هامون، هیرمند و نیمروز واقع شده است. سال ۱۳۹۴ رحیم میدانی، معاون وزارت نیرو اعلام کرد که هفت میلیون تن از روستاییان ایران آب آشامیدنی خود را از طریق تانکرهای آب و آب‌رسانی سیار دریافت می‌کنند.

خشکسالی و کمبود آب ۱۲ هزار هکتار از زمین‎های کشاورزی شهرستان «نیمروز» سیستان و بلوچستان را خشک کرد.
«تامین آب آشامیدنی برخی روستاها به سختی و با تانکر آبرسان انجام می‌شود، خواستار راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب در روستاها و احداث چاهک در مسیر رودخانه شاخه لورگ باغ برای تامین آب دامداران شد».
در هفته های گذشته صدها تن از کشاورزان نیمروز به سبب کمبود آب زراعی و آشامیدنی دست به اعتراض زده بودند. عدم تأمین حق آبه و کاهش نزولات جوی، کشاورزی در این منطقه را با بحران مواجه کرده است.
به دلیل کاهش بارندگی امسال ۱۰۰ درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی است.
آبرسانی به بسیاری از روستاهای سیستان و بلوچستان به ویژه به ویژه دشت سیستان با تانکر آب انجام می‌شود. در دشت سیستان که ۵ شهرستان زابل، زهک،‌ هامون، هیرمند و نیمروز واقع شده است.
سال ۱۳۹۴ رحیم میدانی، معاون وزارت نیرو اعلام کرد که هفت میلیون تن از روستاییان ایران آب آشامیدنی خود را از طریق تانکرهای آب و آب‌رسانی سیار دریافت می‌کنند.
بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهری سیستان و بلوچستان با تنش آبی روبرو است.
کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان طی سال‌های گذشته باعث افزایش مهاجرت ساکنان این استان شده است.

هیچ نظری موجود نیست: