۱۳۹۷ شهریور ۱۹, دوشنبه

باشگاه‌های عرب سرودی را در تمجید از صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق خواندند،

فریاد زدن نام صدام حسین موجب احضار سفیر الجزایر شد

طرفدران تیم اتحاد الجزایر در یکی از بازی‌های این تیمحق نشر عکسAFP
Image captionطرفدران تیم اتحاد الجزایر در یکی از بازی‌های این تیم
پس از آن که تماشاگران تیم اتحاد الجزایر دیروز در یک مسابقه جام قهرمانی باشگاه‌های عرب سرودی را در تمجید از صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق خواندند، وزارت خارجه عراق سفیر الجزایر را احضار کرد.
این مسابقه‌ دیروز بین تیم‌های اتحاد الجزایر و نیروی هوایی عراق در الجزیره، پایتخت الجزایر برگزار شد. در تصاویر ویدئویی که از داخل ورزشگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، هواداران الجزایری دیده می‌شوند که فریاد می‌زنند: "الله اکبر. صدام حسین."
تیم عراقی ۷۵ دقیقه در زمین ماند اما پس از آن در اعتراض به رفتار تماشاگران زمین بازی را ترک کرد.
در بیانیه‌ای که احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق خواند،"خشم دولت و مردم عراق از ستایش وحشتناک از رژیم جنایتکار دیکتاتوری صدام حسین" ابراز شده است.
فدراسیون فوتبال عراق هم تهدید کرده که تیم‌های این کشور را از ادامه تورنمنت بیرون می‌کشد و گفت مخالف هرگونه شعارهای افراط ‌گرایانه و متعصبانه است: "اگر اتحادیه فوتبال عرب تصمیمی برای اعاده حیثیت فوتبال عراق نگیرد، فدراسیون فوتبال عراق تیم‌هایش را از مسابقات بیرون می‌کشد."
باسم قاسم، سرمربی تیم نیروی هوایی عراق هواداران الجزایری را به داشتن "اندیشه‌های افراطی و ارتجاعی" متهم کرد و گفت: "برایمان قابل قبول نیست که جمعیت به کشور یا تیم ما توهین کنند. چرا ما باید جلوی جمعیتی کوته‌فکر بازی کنیم؟"
حکومت صدام حسین سال ۲۰۰۳ و به دنبال حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا سرنگون شد.

هیچ نظری موجود نیست: