۱۳۹۷ آذر ۵, دوشنبه

بیش از ۶۰۰ زخمی در زمین‌لرزه کرمانشاه

یکشنبه شب زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر حوالی سر پل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مقامات این استان در ساعات اولیه از ده‌ها مصدوم این رویداد خبر داده‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس استان تعطیل شده‌اند.

Iran Erdbeben in Kermanshah ( roozame)
شمار زخمی‌ها در پی زلزله ۶/۴ ریشتری شب گذشته در غرب ایران به ۶۳۴ نفر رسید. به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۵ آذر (۲۶ نوامبر) حدود ۳۰۰ نفر در سرپل ذهاب به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. به گزارش ایسنا مسئول شبکه لرزه‌نگاری این استان کرمانشاه اعلام کرد زمین‌لرزه شب گذشته پس‌لرزه زلزله آبان سال گذشته بود. او همچنین از وقوع بیش از ۱۵۲ پس‌لرزه از دیشب تا کنون خبر داد.
 شامگاه یکشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶/۴ ریشتر منطقه‌ی غرب ایران را لرزانده است. این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سر پل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب در استان‌های ایلام و کرمانشاه روی داده است.
این زمین‌لرزه در بیشتر شهرهای کرمانشاه، ایلام، لرستان و نیز در تبریز و ارومیه احساس شده است. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زمین‌لرزه در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین روی داده است.
Iran Erdbeben in Kermanshah (entekhab)
شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر ایران، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس، در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: «تا ساعت ۲۰:۵۵ یکشنبه‌ شب ۷۰ مراجعه حضوری به اورژانس داشتیم که غالباً در هنگام فرار از زلزله آسیب دیده‌اند اما آسیب‌دیدگی جدی نداشته‌ایم.»
به گفته او: «۴۰ نفر مصدوم به بیمارستان قصر شیرین و ۳۰ نفر به بیمارستان سر پل ذهاب مراجعه کرده‌اند. همچنین اتوبوس آمبولانس اورژانس کرمانشاه در حال اعزام به سر پل ذهاب است.»
Iran Erdbeben in Kermanshah (tnews)
مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین شمار مصدومان اولیه در این شهر را ۴۰ نفر و محبت جمالی فرماندار سر پل ذهاب شمار مصدومان اولیه‌ی زمین لرزه در این شهر را ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند. فرماندار گیلانغرب از ۴۰ مصدوم اولیه‌ی این زمین‌لرزه سخن گفته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله ۴. ۶ ریشتری در استان کرمانشاه تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل است.


سالاری معاون استاندار کرمانشاه گفت: «تمام راه‌های مواصلاتی باز است و برق در هر سه شهر وصل شده و برخی ابنیه در شهرها و روستاها آسیب دیده‌اند که ارزیابان برای ارزیابی خسارت به منطقه اعزام شده‌اند.»

Iran Erdbeben in Kermanshah (fdn)



در پی این زمین‌لرزه، خبرگزاری ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری موسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از چهار پس‌لرزه خبر داد که حوالی قصر شیرین و سر پل ذهاب را لرزانده‌اند. قدرت این پس‌لرزه‌ها بین ۴ تا ۵.۲ ریشتر گزارش شده است.

آبان‌ماه سال گذشته زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر سر پل ذهاب در غرب کرمانشاه را لرزاند و ۶۲۰ کشته و ۲۸۶ مجروح برجای گذاشت. این زمین‌لرزه به بیش از هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب وارد کرد.
از زمان وقوع زمین‌لرزه‌ی سال گذشته در استان کرمانشاه، بیش از پنج هزار پس‌لرزه در این استان به ثبت رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست: