۱۳۹۸ اردیبهشت ۲, دوشنبه

جعلیات «ایران بریفینگ» و چهره‌های گوناگون امیرفرشاد ابراهیمی بازیچه‌ی

جعلیات «ایران بریفینگ» و چهره‌های گوناگون امیرفرشاد ابراهیمی بازیچه‌ی دستگاه امنیتی
ایرج مصداقی
امیرفرشاد ابراهیمی یک مهره و بازیچه‌ی دستگاه امنیتی است. وی پیش از خروج از کشور در آن واحد منبع اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بود. وی که در دروغگویی و حقه‌بازی رقیب ندارد و مدت‌‌ها سروکله‌اش پیدا نبود و به کلاهبرداری از پناهجویان و شیادی مشغول بود از چند ماه قبل با فعال شدن سایت «ایران بریفینگ» به مهره‌ی اصلی آن تبدیل شد. وی از آبان‌ماه سال گذشته با نام مستعار «مهتاب آباء» نیز در ایران بریفینگ به انتشار تحلیل‌های بخش‌های امنیتی نظام مشغول است.
ادعای این که احتمالاً حسن نصرالله قرار است رهبر آینده جمهوری اسلامی شود یکی از آخرین جعلیات این مهره‌ی امنیتی بود که پشت نقاب «مهتاب آباء» پنهان شده است.
«پس از آن فرماندهان نیروهای مسلح در کنار مخالفان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی راه را برای یک جابجایی آرام سیاسی بازبگذارند ، طراحان حتی معتقدند چنانچه علی خامنه ای به واسطه بیماری سرطانی که مدتهاست با آن درگیر است فوت نماید می توانند با تئوری رهبری شیعیان ورود سید حسن نصرالله رهبر حزب الله را از جنوب بیروت به تهران فراهم سازند تا دلیل دیگری باشد که رهبری شیعیان فقط مختص به ایران نیست .»
دروغ دیگری که وی تحت نام «مهتاب آباء» تولید کرد گفتگوی اینترنتی سران شرکت کننده در نشست ورشو با رضا پهلوی است که متأسفانه با سکوت رضا پهلوی و دستگاه وی که از حامیان امیرفرشاد ابراهیمی هستند روبرو شد.
«مایک پمپئو حتی به رضا پهلوی این شانس را داد تا در پنلی محرمانه و از طریق اینترنت با بخشی از سران کشورهای شرکت کننده در نشست خاورمیانه در ورشو به گفتگو بپردازد.»
البته پیشتر «شبکه ایرانیاران» که توسط ویکتوریا آزاد یک عنصر معلوم‌الحال اداره می‌شود و از مشتی چهره‌ی بدنام و حقه‌باز همچون «رضا ضرابی» معروف به «رضا دزده» در فرانکفورت که سوابق عدیده‌ای در سرقت و قاچاق سنگین مواد مخدر دارد و سال‌ها زندانی بوده، روح‌الله زم که معرف حضور همگان هست، «دکتر امیر فرشاد ابراهیمی» و ... تشکیل یافته و مورد تأیید رضا پهلوی است مدعی شده بود در کمیسیون‌های نشست ورشو شرکت داشته است:
«شورای راهبردی شبکه ایرانیاران» با استفاده از فرصت به وجود آمده از حضور یکی از اعضای خود «دکتر امیر فرشاد ابراهیمی» در کمیسیون‌های این نشست پیام تفاهمنامه شبکه ایرانیاران و درخواست‌های خود را به‌ تمامی شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ارسال نموده و در طی دو روز نشست توانست با مقام‌های چند کشور خاورمیانه گفتگو نماید.»
در حالی که شخصیت‌های سیاسی در حد کی‌سینجر و یا چهره‌هایی همچون جولیانی وکیل ترامپ که در سخنرانی مجاهدین در ورشو سخنرانی کرد هم نمی‌توانستند در چنین کمیسیون‌هایی شرکت کنند. جاعلان گرداننده‌ »شبکه ایرانیاران» با بدیهیات سیاسی هم آشنا نیستند و متأسفانه رضا پهلوی دلش را به چنین «عجوبه»‌هایی خوش کرده است.  
بدنامی این «شبکه» مورد تأیید رضا پهلوی تا آن‌جا بود که هنوز تشکیل نشده، بسیاری از «چهره‌‌»‌های آن بدون آن که توضیحی دهند بی سرو صدا کنار کشیدند.
«ایران بریفینگ» از نظر من توسط دستگاه امنیتی تغذیه می‌شود و همچون «آمد‌نیوز» یک تیم امنیتی و اتاق فکر جعلیات انتشار یافته در آن را تولید می‌کند و از سایت پر بیننده «گویا نیوز» استفاده می‌کند تا مخاطبان بیشتری بیابد. متأسفانه مسئولان «گویا نیوز» از همکاری که با «آمد‌نیوز» داشتند تجربه نیاندوخته و دوباره در دام یکی از حلقه‌‌های امنیتی نظام افتاده‌اند.
پیشتر مهدی فلاحتی و برنامه‌های مختلف صدای آمریکا متأسفانه نقش مهمی در طرح این بازیچه‌ی دستگاه امنیتی نظام اسلامی داشتند و او با تمسک به برنامه‌هایش در «صدای آمریکا» کلاه بسیاری از پناهجویان را در ترکیه برداشت و آن‌ها را سرکیسه کرد.  
امیرفرشاد ابراهیمی بطور مداوم دروغ‌های عجیب و غریبی در «ایران بریفینگ» تولید کرده و از طریق سایت «گویا نیوز» به خورد خلایق می‌دهد. او در مطلبی تحت عنوان «نبرد روحانیت با ۳۰ هزار مرجع تقلید!» که خطوط اصلی آن توسط دستگاه امنیتی ارائه شده و در بخش ویژه‌ی «گویا نیوز» انتشار یافته می‌نویسد:‌ «در محافل خصوصی نقل است شبی که سعید امامی بازداشت‌شده بود، لاجوردی در مسجد فائق تهران پس از نماز به رفیق‌دوست می‌گوید این سرنوشت همه ماست! رفیق‌دوست در آن جمع که رحیم صفوی نیز حضورداشته می‌گوید: ما پاسداریم، امامی نیستیم! اگر بنا باشد بسوزیم همه را می‌سوزانیم!»
یکی نیست به این دست‌پرورده دستگاه امنیتی بگوید لاجوردی ۱ شهریور ۱۳۷۷ ترور شد و سعید امامی پنج ماه بعد از مرگ وی، در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۷۷ دستگیر شد. هنگام ترور لاجوردی هنوز پروژه‌ی «قتل‌های زنجیره‌ای» برای زمین‌گیر کردن دولت خاتمی کلید نخورده بود! حتماً لاجوردی از گور خود برخاسته و به محفل خصوصی راه یافته و پس از نماز به رفیق دوست گفته است: «این سرنوشت همه ماست» و خبر آن به گوش امیرفرشاد ابراهیمی این مهره‌ی بدنام دستگاه امنیتی رسیده است. اگر هیچ‌ چیز را نتوان ثابت کرد، بعید می‌دانم مسئولان «گویا نیوز» و حامیان «دکتر امیر فرشاد ابراهیمی» بتوانند تاریخ قتل لاجوردی و دستگیری سعید امامی را جابجا کنند. 
البته او در همین مقاله نیز تا دلتان بخواهد دروغ و دغل سرهم می‌کند. از جمله مدعی می‌شود: 
«... یا بنیاد ۱۵ خرداد که خود مجموعه‌ای است که دست‌کم پنج برابر آستان قدس است اما سال‌ها با چراغ خاموش در اقتصاد و صنعت چنبره زده است و در اختیار شیخ حسن صانعی است.» 
دستگاه امنیتی می‌کوشد با ارائه اطلاعات نادرست و جعلی در تحلیل و شناخت از نهادهایش تشتت ایجاد کند.
امیرفرشاد ابراهیمی دروغ بزرگتری تولید کرده و می‌گوید:
«اکنون سپاه کنار گذاشته‌شده است، حتی خامنه‌ای هم سعی می‌کند مرزبندی بین خود و فرماندهان سپاه داشته باشد خامنه‌ای هرچه از سپاه دورتر شود به ارتش فشل و بی‌خطر جمهوری اسلامی و روحانیت نزدیک می‌شود و این خواستی است که همواره روحانیت و افرادی همچون صافی گلپایگانی، راستی، امامی کاشانی، مشکینی، محمدی ری‌شهری و ...از خامنه‌ای داشتند، آن‌ها همواره خامنه‌ای را روحانی نظامی می‌خواندند و از او می‌خواستند از سپاه دور شود و بر وجاهت حوزوی خود بیفزاید اما خامنه‌ای در ابتدا که خود نیز به عدم مشروعیتش در قبای ولایت‌فقیه معترف بود بیش از هر چیز به سپاه و سرنیزه احتیاج داشت.» 
نه تنها خامنه‌ای هیچ مرزبندی با فرماندهان سپاه ندارد، بلکه مطلقا از آن‌ها دور نیست و نمی‌شود؛ و فرماندهان سپاه نیز از وی حرف‌شنوی لازم را دارند. سپاه عامل حفظ و بقای خامنه‌ای نیست؛ پرواضح است خامنه‌ای نزدیکی‌ای با ارتش و بافت آن با وجود همه تغییراتی که در ۴۰ سال گذشته در ساختار آن ایجاد شده، ندارد. روحانیتی که نام برده شده نیز «درخواستی» را که امیرفرشاد ابراهیمی مدعی آن است هیچ‌گاه نداشته است. آن‌ها نیز متکی به سپاه هستند و نه ارتش. 
این مهره‌ی امنیتی آدرس غلط می‌دهد. 
پیشتر بارها راجع به این فرد بدنام که مدت‌‌ها از طریق همسر سابق‌اش نسرین بصیری مورد حمایت «اکثریتی‌»‌ها بود و مطالبش نیز بی کم و کاست در سایت‌های آن‌ها انتشار می‌یافت و برایش امضا جمع می‌کردند و دروغ‌هایش را تأیید می‌کردند نوشته‌‌ام. امیدوارم با نگاهی به این مقالات، گردانندگان رسانه‌ها به مسئولیت خود واقف شوند و از ظرح جعلیات یک عنصر امنیتی خودداری کنند.
ایرج مصداقی ۱۹ آوریل ۲۰۱۹

داستان خودکشی امیر آسمانی و فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر! 
اگر می‌خواهید با چهره‌ی این عنصر پلید آشنا شوید و حوصله‌ داشتید به داستان زندگی خانم لیدا حسینی‌نژاد خبرنگار سابق رادیو زمانه مراجعه کنید که در اثر روشنگری‌های من متوجه دامی شد که سرراهش از سوی این قالتاق پهن شده بود.
بیستمین سالگرد کشتار ۶۷ و تولید خاطرات جعلی از سوی امیرفرشاد ابراهیمی
امیرفرشاد ابراهیمی درس آموخته‌ی مکتب ولایت 
جعلیات جدید امیرفرشاد ابراهیمی در نامه سرگشاده به مجتبی خامنه ای 
امیر فرشاد ابراهیمی بازیچه‌ دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی 
سرقت ادبی یک نورسیده

هیچ نظری موجود نیست: