۱۳۸۷ بهمن ۲۵, جمعه

غزه؛ خون جای بارون می چکه!

۲۲ بهمن ۱۳۸۷ admin
این یکی دیگر از ترفندهای صهیونیستی است که قصد القای این نکته را دارند که یهودی ها ابتدا زمین های فلسطینی ها را خریده بودند و حالا فلسطینی ها پشیمان شده اند.اما باز هم آمارها، با این ادعای تبلیغاتی تفاوت بسیار فاحشی دارند. طبق آمارها، از سال ۱۹۶۷ و جنگ ۶ روزه به بعد، صهیونیست ها بارها به همان مقدار زمین باقیمانده فلسطینی ها هجوم برده اند و تا به حال ۱۲۱ شهرک یهودی نشین و ۱۰۶ پایگاه نظامی در همین زمین که خودشان بعد از غصب سایر زمین های فلسطینی ها باشد، ساخته اند. در برابر فلسطینی ها صفربار به زمین های تحت تصرف صهیونیستی هجوم برده اند!
م. قدیریان سایت دانشگاه صنعتی شریف

اعداد و ارقام همیشه گویا هستند؛ به خصوص وقتی که چنین فاجعه ای در حال وقوع است و جز زبان عدد و رقم، هیچ زبانی نمی تواند عمق فاجعه را نشان دهد.
حق با غربی هاست؟
از نظر رسانه های غربی این جنگ هم اقدام متقابل صهیونیست ها در برابر حملات فلسطینی هاست. اما آیا این تصویر هیچ شباهتی به واقعیت دارد؟ جواب آمارها خیلی قاطع است؛ نه. تعداد فلسطینی های کشته شده از ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۰ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۰۸( یعنی تا قبل از جنایات غزه)، دقیقا ۴/۵ برابر کشته های صهیونیست ها در همین تاریخ است؛ ۴۸۹۷ فلسطینی و ۱۰۶۲ اسراییلی. جالب است بدانید که منبع این آمار، «مرکز صهیونیستی حقوق بشر در سرزمین های اشغالی» بوده است. جالب تر از این هم هست؛ بیشتر تلفات صهیونیست ها اصلا ربطی به فلسطینی ها نداشته. به یک آمار دیگر از یک منبع صهیونیستی توجه کنید:
طبق نوشته روزنامه صهیونیستی«معاریو» (شماره ۱۰ اکتبر ۲۰۰۵) در سال ۲۰۰۵ کلا ۷۶ سرباز اسراییل مرده اند. از این تعداد ۳۰ نفر خودکشی کرده اند؛ ۲۶ نفر در تصادف کشته شده اند؛ ۱۴ نفر به خاطر بیماری مرده اند و فقط ۶ نفر در نبرد با رزمندگان مقاومت کشته شده اند. پس خودتان حساب آن ۱۰۶۲ نفر را بکنید.
این زمین مال کی است؟
این یکی دیگر از ترفندهای صهیونیستی است که قصد القای این نکته را دارند که یهودی ها ابتدا زمین های فلسطینی ها را خریده بودند و حالا فلسطینی ها پشیمان شده اند.
اما باز هم آمارها، با این ادعای تبلیغاتی تفاوت بسیار فاحشی دارند. طبق آمارها، از سال ۱۹۶۷ و جنگ ۶ روزه به بعد، صهیونیست ها بارها به همان مقدار زمین باقیمانده فلسطینی ها هجوم برده اند و تا به حال ۱۲۱ شهرک یهودی نشین و ۱۰۶ پایگاه نظامی در همین زمین که خودشان بعد از غصب سایر زمین های فلسطینی ها باشد، ساخته اند. در برابر فلسطینی ها صفربار به زمین های تحت تصرف صهیونیستی هجوم برده اند!

این آمار را یک کمیته اروپایی خواهان صلح، با عنوان Now peace منتشر کرده است. مبنای نظر این کمیته، بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ است که رژیم صهیونیستی همان را هم با جنگ به دست اورده بود ولی می بینید که این رژیم حتی به همان مرزهای تحمیلی هم پایبند نیست.
آنها هم تلفاتی داشته اند؟
یکی دیگر از القائات رسانه های غربی این است که صهیونیست ها هم تلفات و خسارات بسیاری متحمل شده اند. برای بررسی صحت و سقم این گزاره باز هم آمارها می توانند کمک کننده باشند.

طبق آمار، از ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۰۰ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸، ۳۳ هزار و ۳۴ فلسطینی مجروح شده اند و ۸ هزارو ۳۴۱ صهیونیست. یعنی به ازای هر یک صهیونیست، ۴ فلسطینی مجروح شده اند.
از بین این ۳۳ هزار و ۳۴ فلسطینی مجروح شده اند و ۸ هزار و ۳۴۱ صهیونیست.
یعنی به ازای هر یک صهیونیست، ۴ فلسطینی مجروح شده اند.
از بین این ۳۳ هزار فلسطینی، ۲هزار و ۵۰۰ فلسطینی مصدومیت منجر به نقص دائمی پیدا کرده اند و از ان ۸ هزار صهیونیست هم فقط ۲۶ نفر.
کشتن تنها روش آنهاست؟
صهیونیستها به جز کشتار و تخریب خانه های فلسطینیروش های دیگری هم برای بیرون کردن صاحبان سرزمین قدس دارند؛ آنها از اهرم های اقتصادی هم استفاده می کنند.
به یک آمار دیگر توجه کنید؛ در سال ۲۰۰۸ میزان بیکاری بین صهیونیستها ۷/۳ درصد و در همین سال، میزان بیکاری فلسطینیها ۲۳ درصد بوده است. منبع آمار مربوط به صهیونیست ها، سایت رسمی سازمان سیا، است و آمار مربوط به فلسطینی ها از گزارش سالانه بانک جهانی برداشته شده است. در گزارش بانک جهانی آمده که سال ۲۰۰۸ میزان فقر بین فلسطینی ها به بیشترین میزان خود رسیده است؛ درآمد متوسط فلسطینی ها نسبت به سال قبل، ۴۰ درصد کاهش یافته و ۶۷درصد فلسطینی ها در فقر به سر می برند. این گزارش صراحتا می گوید که فقر فلسطینی ها سیاستی است که از ظرف صهیونیست ها اعمال میشود. در اصل اهرم های فشار اقتصادی از دیگر روش های رژیم های صهیونیستی در جنگ با فلسطینی هاست.
یعنی از خودشان دفاع می کنند؟
اگر هنوز هم قرار باشد حرف رسانه های غربی که میگویند صهیونیست ها دارند جواب حملات را می دهند باور کنیم، آن وقت با این آمار باید چه کنیم که تا به حال خانه هیچ اشغالگری از طرف فلسطینی ها خراب نشده است و در عوض از سال ۱۹۶۷ تا پایان سال ۲۰۰۶، ۱۸ هزار و ۱۴۷ خانه فلسطینی توسط صهیونیستها خراب شده است؟ جالب است بدانید که این آمار را «کمیته صهیونیستی مبارزه با تخریب منازل» منتشر کرده است.
آیا هر دو طرف مقصرند؟
باز هم این یکی دیگر از القائات رسانه های غربی است که هر دوطرف درگیریها به یک اندازه مقصر هستند اما این یکی خبر هم غلط است. آماری که دراین مورد وجود دارد، آمار قطعنامه های صادره از طرف سازمان ملل است. از سال ۱۹۵۵ که اولین قطعنامه سازمان ملل درباره فلسطین صادر شده که از این تعداد ۶۵ قطعنامه در محکومیت رژیم صهیونیستی و صفر قطعنامه علیه فلسطینی ها بوده است.
آیا آنها راست میگویند؟
صهیونیست ها و رسانه های وابسته به آنها خیلی دوست دارند که تصویر خودشان را به صورت کشوری متمدن و دموکراتیک نشان دهند که از طرف گروهی غیرمتمدن و دشمن دموکراسی مورد هدف قرار گرفته است.
اما آمارها چیز دیگری را نشان میدهند؛ اینکه صهیونیست ها هیچ نوع پایبندی به موازین دموکراسی ندارند و طبق گزارش «موسسه حقوق بشر ماندلا» رژیم اشغالگر قدس بیشترین تعداد زندانیان سیاسی را در دنیا دارد.
از ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی تا ۳۱ مارس ۲۰۰۷، رژیم اشغالگر قدس یک هزار و ۷۵۶ فلسطینی را به دلایل سیاسی بازداشت کرده و در مقابل، در حکومت خودگردان فلسطین، تنها یک زندانی صهیونیست وجود دارد طبق گزارش«موسسه حقوق بشر ماندلا» رژیم اشغالگر قدس از زمان تشکیلش در سال ۱۹۶۷ تا به حال، ۶۵۰ هزار فلسطینی را زندانی کرده که این تعداد، ۲۰ درصد کل جمعیت فلسطین در سال ۱۹۶۷ است
.
همه اینها نشان میدهد که آنها راست نمی گوید.
میتوانید اینجا را هم کلیک کنید تا علاوه بر دروغی که همشهری جوان به آن اشاره کرده بود، ۵ دروغ بزرگ دیگراسراییل در مورد حملات غزه را بخوانید. به عنوان مثال یکی از دروغهایی که در این مطلب توضیح داده شده است و ما هم شنیده ایم، این است:” اسرائیل مسئول کشته شدن غیرنظامیان نیست، چون که از قبل به فلسطینی‌ها هشدار داده بود فرار کنند تا مورد هدف قرار نگیرند.”کاریکاتور زیر را هم که یه کاریکاتوریست برزیلی به نام کارلوس لاتوف درباره همین دروغ کشیده است، ببینید. گویای همه چیز درباره این دروغ بزرگ هست!
ارتش اسرائیل با ریختن اعلامیه‌ بر فراز غزه به شهروندان هشدار می‌دهد
«برای ایمنی خودتان خانه‌هایتان را ترک کنید»
اما انگار فراموش کرده که در گتوی غزه جایی برای فرار وجود ندارد. (منبع)
یه مطلب جالب دیگه هم هست که توصیه میکنیم بخوانید. در این پست به پرسش های ساده ای نظیر اینها پاسخ هایی داده شده است که شاید سوال خیلی از شماها هم باشند :
-۱چه نیازی به دانستن اطلاعاتی در مورد حوادث اخیر فلسطین است؟
۲-مگر فلسطین تاکنون در اشغال اسراییل نبوده که اکنون از حمله اسراییل به غزه صحبت می کنیم؟
۳-کرانه باختری ،غزه و محله های بمباران شده ای چون«التفاح»در کجا واقع شده اند؟۴-حماس،کتائب الاقصی،جهاد اسلامی و سرایا القدس چه کسانی هستند و چه ارتباطی با حوادث اخیر دارند؟
۵-دلیل حمله اسراییل به غزه چیست؟
۶-ارتش اسراییل چه واحدهایی را علیه حماس بکار گرفته است؟
۷-توان نظامی حماس به چه میزانی است؟
۸-تاکنون در زمینه دیپلماتیک چه اقداماتی صورت گرفته و ارزیابی نهایی این بحران چیست؟

هیچ نظری موجود نیست: