۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

دانشجویان با فریادهای مرگ بر دیکتاتور به حضور نماینده ی دولت کودتایی اعتراض کردند

انشگاه پیام نور مشهد در محاصره کودتاچیان

حمید رسایی نماینده حامی دولت کودتا دانشجویان منتقد را به دم سگ و گربه سیاه تشبیه کرد.
در مراسمی که روز دوشنبه در دانشگاه پیام نور شهر مشهد برگزار شد، حمید رسایی نماینده حامی دولت کودتایی احمدی نژاد، دانشجویان مخالف کودتا را به دم سگ تشبیه کرد. رسایی همچنین در این مراسم با توهین به مرجعیت شیعه که به کودتا انتخاباتی اعتراض کرده بودند، به مرجع عالیقدر شیعه آیه الله العظمی منتظری توهین های مکرر نمود. این توهین های رسایی به اعتراض گسترده دانشجویان با شعار «مرگ بر دولت کودتاچی» منجر شد.
گفتنی است علی رغم اینکه بسیجیان دانشگاه های مشهد از پیش از مراسم به دانشگاه پیام نور منتقل شده و در داخل سال قرار داده شده بودند، دانشجویان معترض دانشگاه پیام نور مشهد موفق به حضور در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه شدند و به دولت کودتایی احمدی نژاد و رسایی نماینده حامی کودتا اعتراض کردند.
برای حضور دراین مراسم به طور خصوصی فقط از بسیجیان دانشگاه های مشهد دعوت شده بود.
بنا به این گزارش دانشجویان معترض به حضور حمید رسایی نماینده دولت کودتا در دانشگاه پیام نور، با شعار های «مرگ بر دولت کودتاچی»، «دولت کودتا استعفا استعفا»، «مرگ بر دیکتاتور» و «رسایی بی عرضه برگرد برو به حوزه» خواستار خروج نماینده حامی کودتا از این دانشگاه شدند.

دانشگاه در محاصره کودتاچیان
دانشجویان منتقد در دانشگاه زندانی شده اند
بنا به این گزارش هم اکنون درهای این دانشگاه بسته شده است و دانشجویان از داخل و خارج در محاصره نیروهای امنیتی و گارد ویژه نیروی انتظامی گرفتار شده اند. نیرو های بسیجی و امنیتی و انتظامی حامی کودتا با باتوم و گاز اشک آور و اسپری فلفل به دانشجویان معترض حمله ور شده اند.
به گزارش فعالین دانشجویی شهر مشهد؛ در این مراسم که حضور نیروهای امنیتی به صورت گسترده داخل و خارج دانشگاه پیام نور ملموس بود، تعدادی از اعضای بسیج دانشجویی و نهادهای امنیتی از دانشجویان معترض به کودتا فیلم و عکس تهیه میکردند.
همچنین گفتنی است بسیجیان حامی دولت کودتا به ضرب و شتم شدید دانشجویان معترض پرداختند. در پی درگیری کودتاچیان و دانشجویان، کلاس های درسی عصر روز دوشنبه دانشگاه پیام نور تعطیل شده و دانشجویان به کمک دانشجویان معترض که تحت محاصره نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجی حامی کودتا قرار گرفته بودند، شتافتند. وضعیت دانشگاه پیام نور و خیابان های منتهی با این دانشگاه در شهر مشهد به شدت امنیتی و ملتهب گزارش شده است.
گزارش های تایید نشده از بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض حکایت دارد.

هیچ نظری موجود نیست: