۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

صدور حکم یک ترم محرومیت از تحصیل برای ۵۰ دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان

پس از تجمعات بزرگ اعتراضی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان در روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر ماه سال جاری پیرامون وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری و سلب آزادی‌های قانونی در کشور، بیش از ۱۵۰ تن از دانشجویان این دانشگاه به کمیته‌ انضباطی فراخوانده شده و ابلاغیه‌ تفهیم اتهام خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از این تعداد، تاکنون حدود ۵۰ نفر شامل حکم اولیه‌ای‌ مبنی بر «محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم و تسهیلات رفاهی دانشگاه» شده‌اند.

در میان دانشجویانی که با احکام انضباطی مواجه شده اند، ۱۴ تن از اعضای فعلی و ۵ تن از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدباهنر کرمان نیز حضور دارند.

بنابر گزارش ها با وجود صدور این احکام انضباطی، روند احضار و تعلیق دانشجویان با شدت هرچه تمام در این دانشگاه ادامه دارد.

صدور احکام انضباطی برای دانشجویان کرمان در حالی صورت گرفته است که در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، نیروهای انتظامات و حراست این دانشگاه به درگیری با دانشجویان پرداختند.

اسامی اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان که حکم یک ترم تعلیق خود را دریافت کرده‌اند، بدین شرح است:

1- سید سعید میرحسینی (دبیر تشکیلات)












2- رسول صداقت (دبیر سیاسی) 3- مرجان نکوئیان (دبیر روابط عمومی) 4- کاوه اسماعیلی شکوه (دبیر مالی) 5- مهدیه دهشیری (دبیر فرهنگی) 6- علی زارع (دبیر سابق تشکیلات) 7- یاشا زنگی آبادی (عضو سابق شورای مرکزی) 8- حسین خالصی (عضو سابق شورای مرکزی) 9- محمد سعیدی (عضو سابق شورای مرکزی) 10- رضا واعظی زاده (عضو شورای عمومی) 11- علی اسدی (عضو شورای عمومی) 12- مصطفی ناموران (عضو شورای عمومی) 13- علی غلامی (عضو شورای عمومی)

همچنین برخی از اعضای انجمن اسلامی و خانواده‌هایشان بارها از سوی نهادهای امنیتی مورد تهدید و ارعاب واقع شده‌اند، که در آخرین مورد، در پی برگزاری مراسم ختم قرآن به مناسبت سومین روز رحلت آیت الله منتظری، که از سوی این تشکل در محوطه‌ی مسجد دانشگاه برگزار شده بود، برگزارکنندگان این مراسم از سوی نهادهای امنیتی جهت پایان بخشیدن سریع این مراسم تحت فشار قرار گرفتند. این امر پس از آن روی داد که ویژه نامه‌ی این تشکل درباره آیت الله منتظری با استقبال گرم دانشجویان به چاپ سوم رسید.

علاوه بر این هفته گذشته آقای علی اسدی از سوی یکی از اعضای افراطی جامعه اسلامی به اصطلاح دانشجویی که سابقه درگیری با دانشجویان و فعالین سیاسی دانشگاه را داشته، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: