۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 ):

عباس رحمتی


مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )
عباس رحمتی

جنبش ها خود باعث رشد نیروهای مردمی و در ادامه آن سازمان یابی و تشکیل احزاب است که از دل این جنبش ها بوجود می آید در واقع می توان گفت ، تقریبا تمامی گروهها ی سیاسی و یا تشکیلاتی در جریان مبارزات مردم شکل گرفته است . در ایران سازمانهایی چون " مجاهدین خلق ایران و یا سازمان چریک های فدائی خلق ایران و سایر احزاب ملی و یا ملی مذهبی همچون ، جبهه ملی در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران و یا بعد از ملی شدن صنعت نفت ایران نهضت آزادی تشکیل می شود .[1]با یک نگاه کوتاه می بینیم که دیکتاتوری نظام حاکم در آنزمان و عدم رهبری صالح تشکیل سازمان های سیاسی تشکیلاتی را ضروری می سازد .
در مورد جنبش سبز ایران هم چنین اصلی صادق است ، باید گفت درست است که در طول این 7 ماه سازماندهی وجود داشته است ولی کافی نبوده است و رژیم هر کاری که دلش خواسته انجام داده است باید کار آمدهای لازم در مقابل وحشی گری های اخیر رژیم جدی تر صورت گیرد تا آنگونه که باید جواب گرفته شود با چنین اندیشه ای مسلما در آینده نزدیک به نتایج بهتری دست خواهد یافت و با سازماندهی های جدید تلفات و دستگیری ها کمتر از گذشته خواهد شد. و لا اینکه رژیم فاشیستی مذهبی اعدام ها را شروع کرده است .
در نوشته های قبلی گفته بودیم که سازماندهی جنبش کاملا صحت دارد و حتا پیشرفته تر از گذشته هم هست و زیر نظر میلیونها جوان نو اندیش با آی – تی ( I.T) اداره میشود که می توان آنرا آن یک انقلاب اینترنتی نامید .در روز عاشورا دیدیم که سازماندهی برای مقابله با نیروهای سر کوبگر رژیم در چه سطح گسترده ای در بیشتر شهرها شکل گرفته بود ، فردی که تازه از ایران آمده بود می گفت : « در این روز سازماندهی خوبی دیده می شد، افرادی که بدنه جنبش را تشکیل می دهند از نسل گذشته هستند و با هماهنگی با نسل کنونی همگونی چشمگیری دارند نسل گذشته پدران و مادران "میان سال " در کنار نسل "جوان " و با فرزندان خود تمامی جنبش را به پیش می برند و به همین دلیل است که این جنبش ادامه پیدا کرده و خواهد کرد ، این جنبش تا نفس ولایت فقیه را نگیرد از پای نخواهد نشست تا سرنگونی پیش خواهد رفت ، جوانان به سرعت پیام ها را به یکدیگر میرسانند و این خود سرعت کار را زیاد می کند » با این امید باید دشمن بشریت را دست کم نگرفت و برای برهم زدن برنامه های سرکوب سازماندهی های جدیدی تری اتخاذ کرد ، همانطوری که سرداران سرکوب و پاسداران هم برای جلوگیری جنبش تلاش می کنند که به نمونه هایی از آن اشاره داریم :
جلساتی که سرداران سپاه برای سرکوب و جلوگیری از شدت بحران تشکیل داده بودند تا بتوانند از شدت بحران جلو گیری کنند . به نکات امنیتی این جلسات توجه کنید.
- در دست گرفتن تظاهرات [ یکی دیگر از اهداف رژیم است ] رژیم سعی دارد کنترل جمعیت گسترده را در تظاهرات ها بدست گیرد بدین صورت که با فرستادن نیروهای لباس شخصی ها در میان مردم از شعار های تند جلوگیری کند و کنترل شعار ها را در حد امکان در دست خود بگیرد که موفق نشد . با این آگاهی نیروهای سازمان یافته می توانند براحتی لباس شخصی هایی را که شبیه سازی کرده اند را شناسایی و از آنها عکس و یا فیلم برداری کنند و در صورت امکان آنها را در زیر دست و پا له کنند و یا با کار های دیگری که از قبل آماده کردم اند ، بدین صورت نگذارند ویروس ها به درون جمعیت نفوذ کنند و هدایت مردم را خود به عهده گیرند . عدم وحدت در میان فرماندهان رژیم زیاد به چشم می خورد باید از این مسئله کمال استفاده را برد . به چند مورد دیگر اشاره می کنم .
در تظاهرات تبریز اطلاعاتی های رژیم از تاکسی رانها برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کرده است بدین صورت
که تاکسی ها را در خیابان های اطراف و یا در کنار تظاهرات گمارده و مردمی که سوار بر این تاکسی می شوند رانندگان " واواک " در حین حرف زدن با سوژه ، کارهای اطلاعاتی می کردند و حتا صداها را ضبط می کردند از نکات مهم اینکه باید تاکسی ها را ضمن سوار نشدن علاوه بر آن ، این گونه تاکسی ها باید شناسایی شوند و حتا از آنها با کو کتل پذیرایی شوند.
- زنهای اجاره ای یا( پور سانتی ) در درگیری های تبریز برای رسیدگی به مجروحین از زنهای اجاره ای استفاده کرده اند این زنها در حین رسیدگی به مجروح ها از آنها می پرسند ، چکار کرده ای و چه چکار خواهید کرد و... بدین صورت اطلاعات از مجروحین و همراهان آنها خبر گیری می کنند و به قول خودشان برای مخاطب می خواهند عامل داشته باشند .
- در بیمارستان ها ، دانشجویانی و یا جوانانی که زخمی شده بودند توسط عناصر گمارده شده در بیمارستان شناسایی می شوند به قول خودشان می خواهند تخلیه متهمین را در محل انجام دهند که منشاء بحران نشود ، در همین رابطه افرادی را به جاهای نا معلوم می برند مثل « کهریزک ، پادگان عشرت آباد، بازداشتگاه هفت تیر» و... و اقوام و بستگان را مرتب به دنبال نخود سیاه می فرستند بدین صورت می خواهند بحران را کم رنگ تر نشان دهند !
اینها نمونه هایی از کارهای رژیم بود برای کنترل مردم ، حال چه کارهایی مردم می توانند انجام دهند ، ملتی که به این نتیجه رسیده است که اگر برادران و خواهران شان کشته می شوند باید کاری کرد به همین دلیل شعار می دادند و دهند که می کشم میکشم آنکه برادرم کشت ! حال برای به ثمر رسیدن این شعار چه باید کرد ؟
- شناسایی :
- باید تمامی آدم کشان را شناسایی کرد همانطور یکه جوانان تا آنجا که توانسته اند این کار را کرده اند که این هم یکی از کار های سازماندهی این جنبش است . شناسایی یکی از مهمترین مسئله در سازماندهی و تشکیلات است که باید بهای بیشتری به آن داد.
- نفوذ در صف بسیج ها ، تا جایی که امکان دارد در این موقعیت باید از فرصت ها کمال استفاده را کرد، برای نفوذ در درون بسیجی ها باید به شکل آنها در آمد و باید به محله ها و مراکز آنها رفت و باید از برنامه های آنها برای سرکوب مطلع شد تا بتوان سازماندهی های لازم را برای جلوگیری از ضربات سرکوب در آینده را راحت تر انجام داد .
رژیم نیروهای ویژه خود را( یگان ویژه ) برای شناسایی خیابانها و کوچه و بس کوچه ها آماده می کند ( از قبل ) تا حین در گیریها و فرار، مردم را به دام بیاندازند و این بر عهده هسته های مقاومت است که پیش دستی کنند .
- اطلاعات و تحلیل ، نیمی از مبارزه است ، و " تحلیل مشخص از شرایط مشخص "خود چشم انداز کار مبارزه را برای ما روشن تر می کند جریانی که از شرایط جامعه تحلیل درست نداشته باشد راه ناکجا آباد را خواهد رفت و ضربات جبران ناپذیر در انتظارمان خواهد بود تحلیل درست به همراه اطلاعات وسیع و گسترده با فاکت هایی که کلید تحلیل است بدست می آید ، در وضعیت امروز ایران اطلاعات خود سوخت موتور جنبش است گاهی اوقات یک خبر ممکن است وضعیت را به کلی عوض کند به خاطر همین است که رژیم تمام سایت ها را "حک " می کند ، اطلاعات مردم از وضعیت آرایش نیروها ی رژیم می تواند صحنه را به نفع مردم عوض کند . در همین جا باید گفت مطالعه کتابهای مبارزات شهری در این مقطع یکی از ضروریات است که به عهده هسته های مقاومتی است که بعد از فراگیری باید در اختیار مردم قرار دهند . ( رژیم اخیرا به کمک چین در متون وب سایت ها هم وارد می شود و متن را تغییر می دهد )
- اصول مخفی کاری از ضروریات جنبش است که ما را از ضربات دشمن ضد بشری مصون می دارد توجه داشته باشید بیشترین ضرباتی که رژیم توانسته است در طول این 7 ماه به جنش بزند در واقع عدم رعایت این اصل بوده است
نگاهی به افرادی که دستگیر شده اند بیندازید متوجه می شوید که با مخفی شدن این افراد چقدر می شد از این ضربات جلوگیری کرد .با رژیمی که بسا دگی آب خوردن دانشجویان و جوانان ما را از جلوی درب منزل یا محل کار یا در دانشگاه ها می رباید که خود ضربه ای به جنبش است چه باید کرد ؟ هر کدام از این یاران " دُرهایی " است که براحتی به دست نیامده است ، رعایت مخفی کاری تنها راه مقابله با درنده های رژیم است تا ضربات را به حداقل برسانیم .
-اصل طلایی حداکثر تهاجم یکی دیگر از ضرورت هاست که جنبش را در مقابل حملات گله پاسداران مصون می دارد ، رویه منفی دست روی دست گذاشتن از طرف مردم اشتباه محض است . باید همیشه آماده دفاع از خود بود .
در شماره قبل نوشتیم که مبارزه یک فن است که قواعد علمی دارد حال باید گفت که " شورش یا قیام نیز فنی است مانند فن جنگ یا هر فن دیگر . این فن نیز تابع بعضی قواعد و مقررات عملی است با عدم رعایت آنها موجب نابودی حزب یا دسته ای خواهد شد که در این کار سهل انگاری کرده است ... اول اینکه اگر مصمم نیستید پیه همه عواقب این بازی را تن خود بمالید هرگز اقدام به بازی شورش ( جنبش ) نکنید . شورش حسابی است با مقیاس های بسیار نامعین که ارج و اعتبار آنها ممکن است هر روز تغییر کند ... دوم / همینکه انسان حرفه شورش را پیش گرفت باید به نحوی بسیار مصمم و قاطع و با گرفتن حالت تهاجمی و تعرض اقدام کند[2] و این درس هایی از تاریخ انقلابات است که باید فرا گرفت.
- جمع بندی اصول دیگری است که باید برای تمامی هسته آموزش داده شود ، به قول محمد آقا ( حنیف نژاد ) یک من کار یک خروار جمع بندی احتیاج دارد / صد برابر / اشکالات و نقاط ضعف کار فقط با جمع بندی قابل رفع است ، حتا در زندگی روزمره بدون این اصل طلایی ادامه منظم زندگی امکان پذیر نیست ، در جمع بندی از کارها اشکالات کار را می توان سریع تر بر طرف کرد و به راه حل های عملی تر ی دست یافت .باید جمع بندی کرد تا ضعف های گذشت تکرار نشود با چنین رژیمی که با تمام امکانات سرکوبش به میدان آمده است باید سازمان یافته تر مبارزه کرد ، رژیمی که آمده است حسر و نیست ملتی دربند را بگیرد باید حسب شده تر از آن که فکر می کرده و می کنیم به میدان آمد.
- شروع اعصتابات و تبلیغ آن پدیده ای است که هر رژیم غول آسای را بر زمین سرد خواهد زد و این بر دوش اعضاء و تمامی هسته های مقاومت است . این اعتصابات در بعضی جاها شروع شده و در جاهای دیگر زمینه هایش آماده است . هسته های مقاومت باید به کارخانه های دولتی و ادارات و سایر مکان ها خصوصا شرکت نفت با ایمیل و یا اعلامیه و تماس های حضوری با کارمندان و کارگران باید آنها را به اعتصاب و کم کاری وادار کنند .
نکته آخر:
رژیم برای از میدان بدر کردن مردم باز دوباره ( صد باره ) روی به اعدام آورده است ولی بعد از اعدام محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی پور مردم با خشم به خامنه ای جواب دندان شکن دادند به فیلم این درگیریها نگاه کنیم تا بهتر به خشم مردم و جنبش در روزهای آینده و همچنین در 22 بهمن پی ببریم . [3]
___________________________________________________________________________
[1] پایه گذاری جبهه ملی اول در سال 1328 به جریان نهضت ملی شدن نفت در زمان مصدق بر می گردد و بدنبال همین ملی شدن بعد از کودتا 32 نهضت آزادی در سال 1340 توسط آیت ا... محمود طالقانی و مهندس بازرگان و دکتر سحابی پایه گذاری شد و بعد از جریان 15 خرداد 42 بنیانگذاران مجاهدین خلق (محمد آقا حنیف نژاد –علی اصغر بدیع زادگان و سعید محسن ) بخاطر نبود رهبری صالح درصدد تشکیل سازمانی به نام مجاهدین خلق ایران بر می آیند .
[2] ( ف . انگلس انقلاب و ضد انقلاب در آلمان / مارکس و انگلس ، منتخب آثار در 3 جلد چاپ پروگرس 1970 جلد اول صفحه 392 )
[3] http://www.youtube.com/watch?v=co8h-x1fEpc&feature=player_embedded


هیچ نظری موجود نیست: