۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

ایستادگی و پافشاری خانواده ها در مقابل زندان اوین باعث آزادی تعداد دیگری گردید

بنابه گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا تا 22 بهمن در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود شدند.
یکشنبه غروب 25 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی ،زندانیان آزاد شده روهای اخیر،مادران عزادار و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر آزادی فرزندان در بندشان پافشاری می کردند. زندانبانان برای پراکنده کردن تجمع کنندگان اعلام کردند که امشب آزادی نخواهیم داشت که با اعتراض حاضرین مواجه شدند و آنها گفتند تا آزادی تمامی عزیزانمان هر شب در این جا تجمع خواهیم کرد.
با پافشاری و ایستادگی خانواده ها و مردم حوالی ساعت 20:15 شروع به آزادی تعدادی از دستگیر شدگان روز عاشورا و 22 بهمن کردند و تا ساعت 10:20 بیش از 16 نفر آزاد شدند. زندانیان سیاسی که با شور و هیجان حاضرین مواجه می شدند اشک شوق از چشمان آنها جاری می شد. خانواده ها عزیزان خود را در آغوش می گرفتند و همزمان صدای دست زدن،سوت کشیدن و صلوات فرستادن فضای سرد زمستانی و اختناق که در پشت حصارهای بلند اوین توسط استبداد حاکم شده است به بهار شادی و نوید آزادی تبدیل می شود.
زندانیان سیاسی آزاد شده با بلند کردن دستهای خود ولبخند زدن از حاضرین تشکر می کردند.
صحنه های همبستگی که بین خانواده ها حاکم است غیر قابل توصیف می باشد: خانواده با آوردن غذا،میوه ،آب و شیرینی و پخش آن در بین جمعیت حاضر اقدام می کنند. خانواه های که عزیزان آنها در شبهای قبل آزاد شده اند با بسته های شیرینی به میان جمعیت می آیند و آنرا پخش می کنند.تجمع خانواده ها و مردم تا ساعت 23:30 ادامه می یابد.
پاسداران و نیروهای سرکوبگر با دیدن فضای صمیمی و هبستگی بین خانواده و مردم برای ایجاد نگرانی هر از چند گاهی اعلام می کنند که دیگر کسی را آزاد نمی کنیم و با این تهدیدات غیر انسانی سعی در ایجاد نگرانی و فشار روحی بر خانواده ها بر می آیند

هیچ نظری موجود نیست: