۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

سرمقاله کیهان محمد خاتمی پس از بسته شدن روزنامه ها در خرداد ۶۰، کودتای علیه بنی صدر را تشویق میکند



Your browser may not support display of this image.
۳۱,۰۳,۱۳۹۰
توضیح سایت انقلاب اسلامی: در زیر سرمقاله روزنامه کیهان تحت مسئولیت آقای محمد خاتمی در ۱۹ خرداد سال ۶۰ را می آوریم. در این سرمقاله آخرین سخنرانی آقای بنی صدر در همدان مورد حمله قرار گرفته است سخنرانی ایی که در تنها شماره انقلاب اسلامی پس از توقیف منتشر شد. در این سر مقاله از موتورسواران حزب الله که اسلام را در خطر دیده و علیه منتخب مردم، آقای بنی صدر با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه تظاهرات میکردند دلجویی می شود و تشویق به برکناری آقای بنی صدر و کامل کردن کودتا میگردد. در زیر کلیشه این سرمقاله و کلیشه صفحه اول تنها شماره انقلاب اسلامی که مخفیانه چاپ شد را ملاحظه میکنید.  
Your browser may not support display of this image.
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت رای خود را پس گرفت
دیروز قرار بود مخالفین استبدادها و اختناقها در میدانهای شهدای انقلاب تجمع کنند. و جلوه هائی از استقامت نسل نویی را به نمایش بگذارند. هر کدامتان «روزنامه ای» باشد برای هر خانه ای که خود یک دفتر هماهنگی است! امید آن بود که این « نسل نو » ندای الگوی بزرگ خویش را لبیک گوید و عرصه خیابانها را به فریادی رسا بر علیه «غول استبداد» بدل سازد، فریاد کند که مرجعیتی نمی خواهد ولایتی را به رسمیت نمی شناسد و اسلام را نمیخواهد. امید آن بود که ۱۷ شهریور ۵۹ و ۲۲ بهمن ۵۹ دوباره تکرار شود و صدای « حمایتت می کنیم، حمایتت می کنیم» دوباره در فضا تنین افکنذ. چرا که بر اساس تحلیلهای گذشته دیگر وقت آن رسیده بود که همه چیز با مردم در میان گذاشته شود، «بن بستها» شکسته گردد و مملکت از «بحران عمومی» و «خودکامگی ها» برون آید! اما وقتی دیروز قدم به خیابان انقلاب و میدان شهدا می گذاشتی، همه توطئه (امیدها) را نقش برآب میدیدی. ورق برگشته بود . آسان که بخت برگشته است، جمعیت موج میزد، اما شعارهای دیگر میداد، حرکت بود، شوق و امید بود، خشم و نفرت بود، رقص و پایکوبی بود، نوحه و سینه زنی بود، اما به بهانه ای دیگر. تو گوئی شاه دو باره زنده شده بود و این ملت را از وجود خود و استبداد خویش رنج میداد.
به شعارها بنگرید: « اماما، اماما، برای حفظ وحدت، ساکت نشسته بودیم»
« اماما، اماما، جان بفدایت، فرمان بده تا بکنم غسل شهادت»
« تا مرگ شاه دوم، از پای ننشینم»
امام تکلیف شرعی مسلمین که خودشان در جلوی توطئه گران بایستند و با حضور واقعی خود در صحنه مخالفین با اسلام و قانون اساسی و مصوبات مجلس و شورای نگهبان را بر سر جای خود بنشانند و یا به اروپا و امریکا گسیل دارند.
چهره ها دقیقا مشخص شده بود، حنای عوامفریبی‌ها، آزادی‌خواهی‌ها و اسلام‌پناهی‌ها رنگ باخته و با سخنان صریح و کوبنده امام، منافقان از مجاهدان باز شناخته شده بودند. مردم در غالب حزب الله به خیابان‌ها آمده بودند تا تکلیف شرعی خود را در مورد  متخلفین از قانون اساسی و گروهک‌های فاسد، سرمایه‌داران مفسده جو، و آشوبگران به اجرا درآورند. بر موتورها سوار میشد، حرکت می‌کرد، پای می‌کوبید و شعار می‌داد تا منافقان و دشمنان جمهوری اسلامی را در زیر پاهای استوار خود له کند. اما در عین حال از جنگ غافل نبود. به جبهه ها می اندیشید که در آنها یاران همفکرش مردانه می جنگند و شهید می شوند و شعار می دادند:
«ارتشی و سپاهی، دو لشکر اللهی»
حرکت دیروز مردم نشانه یک واقعیت بود، واقعیتی که به هیچروی نمیتوان آنرا انکار کرد. ملت دیروز نشان داد که فرمان رهبر انقلاب را آویزه گوش خود دارد و هر مقامی را که از مسیر اسلام منحرف شود با قیام خود براه راست خواهد کشاند. به بیان دیگر، ملت دیروز با راه پیمائی و شعارهای تند خود نشان داد که رائی که داده است پشیمان است و می خواهد آنرا پس بگیرد. ملت با خروش خود ابراز کرد که رای به شخص نداده، رای به اسلام داده است و مجری قانون اساسی. با بیانی صریح اعلام کرد که شخص پرست نیست و اسلام را می خواهد.
به این شعار توجه کنید:
«همسنگر بختیار، رای ما را پس بیار»
در یک تحلیل ساده ریشه های این روی گردانی ملت را تخطی بخشی از مسئولین از چهارچوب قانون اساسی باید جستجو کرد، چرا که شعار دیروز ملت این بود:
« مصوبات مجلس مورد تائید ماست». به عبارت دیگر تا وقتی نهادهای قانونی مملکت مورد قبول باشند و در مقابل مجلس سر تسلیم فرود آید، برای ملت فرقی نمی کند که چه کسی مجری قانون اساسی باشد چرا که «قانون برای نفع ملت و جامعه است، برای نفع اشخاص و گروه ها نیست» مهم آنست که فکر دیکتاتوری در مغزها خطور نکند و نباید که روزی که امام برای اسلام احساس خطر کند و کار از نصیحت و موعظه بگذرد.
بنظر ما راهی وجود ندارد جز تمکین به قانون و پوزش از کجرویها و انحرافات گذشته. باید که سر تسلیم به قانون فرود آورد که « انبیا برای قانون آمده اند». مردم اسلام را می خواهند و اجرای قانون اساسی را که خونهای شهیدان است و این را در راه پیمائی عظیم ۱۵ خرداد نشان دادند. حضور دائمی مردم در صحنه نشان داده است که این ملت، رهبر خویش را بخوبی شناخته است و از او تبعیت می کند و هرگز هم حاضر نیست احدی را همطراز را با او تلقی کند. به عبارت دیگر اگر به کسانی احترام میگذارد، این نه بخاطر خود آنهاست، بلکه دقیقآ به نسبت حمایت از رهبری است. امامت و رهبری برای ملت ما اصل است و هر کس در مسیر این امامت که در اطاعت از قانون مجلس می یابد، قدم بگذارد مورد احترام و تقدیر مردم است. این ادعائی است که در باره بسیاری از یاران واقعی امام به اثبات رسیده است.   
روزنامه انقلاب اسلامی ۱۸ خرداد ۱۳۶۰
مقاومت شما توطئه را در هم خواهد شکست
همه جوانان در سراسر کشور باید در مقابل این قانون شکنی، بمقاومت و استقامت برخیزند
هر کدام از شما جوانان یک شماره از «انقلاب اسلامی» بشوید
پیام و کارنامه خود را به هر شکل از آن جمله نوار و اعلامیه ... به اطلاع شما خواهم رسانید
دکتر ابوالحسن بنی صدر ریاست جمهوری و فرمانده کل قوا در اجتماع پر شور مردم همدان شرکت کرد و سخنانی بشرح زیر ابراز نمود  
بسم الله الرحمان الرحیم  
خواهران و برادران عزیزم، در این لحظات جز استقامت هیچ راه دیگری برای نجات کشور نیست. شما لابد شنیدید که دیشب بر پرده تلویزیون مقدمات سانسور کامل رئیس جمهوری را فراهم آوردند و گفتند پرونده های مصدق و بختیار را از وزارت خارجه برداشته اند برای اینکه می خواسته اند یک مرکز اطلاعاتی در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کنند. پرونده مصدق به چه کار این دفتر می آمده است؟ شما خود نیک میتوانید قضاوت کنید و امروز هم روزنامه انقلاب اسلامی و چند روزنامه دیگر را توقیف کرده اند. در شرایطی که ما هستیم و در حالیکه رادیو و تلویزیون سانسور است. روزنامه های دیگر در دست گروه انحصارطلب است، دو سه روزنامه دیگر را هم که صحبت می کردند توقیف شدند. بنابر این رئیس جمهوری دیگر وسیله ای برای اینکه فعالیت و نظرهای خود را به اطلاع شما برساند جز زبان گویای شما در اختیار ندارد.شما نسل جوان امروز و همه جوانان در سر تا سر کشور باید در مقابل این قانون شکنی آشکار به مقاومت و استقامت برخیزید و در همه جا باید بازگو کنند و خود بیان نظرها و کارنامه ی رئیس جمهور خود باشند. سرتاسر ایران باید در برابر تمایل شدید به استبداد مقاومت کند. باید هر کدام شما جوانان یک شماره از «انقلاب اسلامی» بشوید و در سرتاسر کشور حقایق را برای یکدیگر و برای این نسل و این تاریخ بازگو کنید. نگذارید ثمره انقلاب شما را اینگونه مفت از دستتان بدر آورند. ما در جبهه های جنگ هستیم و می باید از پشت سر مطمئن باشیم. اینها که به راحتی داستان گروگانگیری را به چنان تصمیم فضاحت باری کشاندند، ثمره ای که برای شما از آن داستان مانده است، از دست دادن چند میلیارد ثروت شما، حیثیت شما و این جنگ تحمیلی بود. و اینک اینها خوابهای دیگری برای شما دیده اند. استقامت با شماست، مقاومت با شماست، استقامتی که امروز شما در همه کشور می کنید، نوید میدهد که روزهای تمایل به استبداد مرده است و صبح آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی نزدیک است. در این شرایط خفقان است که میخواهند در برخی از حوزه ها بگمان اینکه در آنجا می توانند «صندوق سازی» کنند، انتخابات انجام بدهند. علت یورش آنها به آزادیها همین است که گمان می کردند بعد از ۱۴ قرن تکرار سخن علی (ع) آنجا که گفته: کلمه حق است اما از آن مراد باطل می کنند می توانند بمناسبت ۱۵ خرداد روز رستاخیز مردم ما شما مردم را به خیابانها بکشانند و شما را برانگیزند تا بر ضد رئیس جمهور منتخب خودتان شعار بدهید و چون مردم نیامدند و آنها این شکست آشکار را دیدند، اینک براه دیگری رفته اند، براه پرونده سازی، توقیف روزنامه ها و اختناق. اما مقاومت شما این توطئه را در هم خواهد شکست. روزیکه شما نرفتید، مراجعه به آرا عمومی بود. این آرا عمومی انحصارگران و زورپرستان و جانبداران استبداد را محکوم کرد. امروز که شما آمده اید، مراجعه دیگر و آرای عمومی است که می گوید این نسل آگاه و بیدار است. گوسفند نیست. آگاهانه تصمیم می گیرد و با استقامت و توانائی از تصمیم خود پیروی می کند. خداوند به نسل امروز پیروزی بدهد. نسلی که سدی بزرگ چون رژیم سابق را در هم شکست، سد چه های کوچک را نیز میتواند در هم بشکند و میشکند.
من رئیس جمهور منتخب شما در دفاع از قانون با تمام قوا ایستاده ام. اجتماعات شما نباید بدون تصمیم برای عمل باشد و هرچه پیش آید من در کنار شما و برای آرمانهای شما ایستاده ام و خواهم ایستاد و یقین دارم پیروزی نزدیک است. چون چماقدارها به این محل که دفتر هماهنگیهای شما مردم با رئیس جمهور است حمله آورده بودند، بنشان اینکه بلکه در این کشور قانون احترام پیدا کند و یک ملتی و یا مردم یک شهری نیز این مقدار حق داشته باشند که خانه ی مخروبه ای را محل دیدار یکدیگر قرار دهند و دردهای خودشان را بتوانند در آنجا با فراغ بال بگویند، بدون ترس از اینکه گرفتار عواقب آن گردند. بدینجا آمدم، هر خانه ای، خانه هماهنگی است، چون شمائید که رای داده اید، شمائید که حمایت میکنید امیدوارم من نیز با صداقت بخدمت شما بمانم.  
Your browser may not support display of this image.    

هیچ نظری موجود نیست: