۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

وزیر اطلاعات نقش عوامل خارجی در ترور "رضایی‌نژاد" را رد کرد

وزیر اطلاعات نقش عوامل خارجی در ترور "رضایی‌نژاد" را رد کرد

رادیو آلمان: به دنبال ترور "داریوش رضایی‌نژاد" و معرفی او به عنوان دانشمند هسته‌ای، وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد که او بی‌ارتباط با پروژه‌های هسته‌ای بوده است. حیدر مصلحی همچنین دست داشتن سرویس‌های خارجی در این ترور را رد کرد.
در آخرین اظهار نظرها درباره ترور "داریوش رضایی‌نژاد"، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته برق، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گفت که وی در پروژه‌های هسته‌ای فعال نبوده و ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد.
این اظهار نظر به دنبال اخباری صورت می‌گیرد که فرد مقتول را ابتدا "دانشمند هسته‌ای" و سپس همکار وزارت دفاع ایران معرفی کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حيدر مصلحی روز يكشنبه (۲ مرداد / ۲۴ ژوئيه) در حاشيه جلسه هيات دولت درباره ترور دانشجوی دانشگاه خواجه نصير گفت: «اين ترور، ترور كوری است كه ما در حال بررسی آن هستيم و هنوز به نتيجه‌ای نرسيده‌ايم و برايمان نقاط تاريك و مبهمی دارد.»
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال ‌كه آيا سرويس‌های خارجی در اين ترور دست داشتند، گفت: «اقدام سرويس‌های خارجی معمولا علائمی دارد كه ما تاكنون چنين علائمی در اين ترور نديده‌ايم. ايشان يك دانشجو با ويژگی‌‌های خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست كه سرويسی پشت قضيه ترور ايشان باشد.»
این در حالی است که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در جلسه علنی روز یک‌شنبه ترور این دانشجو را «یک پروژه آمریکایی- صهیونیستی» خواند. وی همچنین از «سیاست شکست خورده آمریکا در منطقه» سخن گفت و استفاده از شیوه ترور را امکانی برای آن دانست که عوامل این سیاست «بر ناکامی‌های خود سرپوش بگذارند».
مرتضی تمدن، استاندار تهران، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، این ترور را «پروژه آمریکایی - اسرائیلی در برخورد با نخبگان و افراد اندیشمند» و هدف آن را ایجاد «دلسردی ملت ایران در مسیری که در پیش گرفته» خواند.

بیانیه جهاد دانشگاهی
جهاد دانشگاهی با انتشار بيانيه‌ای در محكوميت ترور داریوش رضايی‌‌نژاد، اين ترور را به طور غیرمستقیم به عوامل خارجی نسبت داد و آن را «حاكی از استيصال و فرومايگی استكبار جهانی و صهيونيسم بين‌المللی» دانست.
در این بیانیه که متن کامل آن را "ایسنا" منتشر کرده، همچنین آمده است: «در سال‌های اخير ميزان هراس دشمنان از جهاد علمی جوانان ايران اسلامی كه موجبات استقلال همه‌جانبه، عزت ملی و الگوپذيری ساير كشورهای اسلامی و آزادی‌‌خواه را فراهم می‌‌كند به اوج خود رسيده است».
داریوش رضایی‌نژاد بعدازظهر روز اول مرداد ماه (۲۳ ژوئيه) در مقابل منزل مسکونی‌اش در تهران مورد حمله دو موتورسوار مسلح قرار گرفت و کشته شد.
منابع خبری ابتدا وی را "دانشمند هسته‌ای" معرفی کردند. اما روز بعد اخبار متفاوت و گاه متناقضی درباره فعالیت‌های مقتول منتشر شد. در نهایت اعلام شد که وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر بوده و در پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه همکاری می‌کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: