۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

بازاری زندانی نزدیگ به ۲ سال در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین


۰۶
Banazadeh_mohammad_11128بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازاری زندانی محمد بنازاده نزدیگ به ۲ سال است که در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی ۶۳ ساله از بازاریان شناخته شده تهران می باشد.او نزدیگ به ۲ سال است که در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد.علیرغم محکومیت سنگین ،غیر قانونی و غیر انسانی ۵ سال زندان در شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ ولی بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال او به بند عمومی خوداری می کنند.زندانی سیاسی محمد بنازاده از معدود زندانیان سیاسی است که برای مدت طولانی در بند مخوف ۲۰۹ بسر می برد. 
اسفند ماه ۱۳۸۹ خانواده بازاری زندانی محمد بنازاده و وکیل وی نسبت به حکم سنگین وغیر انسانی او اعتراض کردند اما علیرغم اینکه چند ماه از اعتراض آنها می گذرد هنوز دادگاه تجدید نظر پاسخی به خانواده و وکیل وی نداده است. 
آخوندی با نام مستعار علوی که از مسئولین و سربازجویان وزارت اطلاعات و سربازجوی دیگری بنام سعید شیخان که مسئول بازجویی ، شکنجۀ جسمی و روحی و مانع انتقال او به بند عمومی هستند. این ۲ جنایتکار علیه بشریت از دهۀ ۶۰ مشغول شکنجه منجر به قتل و نقض عضو تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی هستند.
عضو دیگر این خانواده، زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی است که چند سال است در زندان بسر می برد و در حال حاضر در بند متادون زندان اوین می باشد.او به خاطر قصد دیدار با فرزندش در شهر اشرف در عراق همراه با ۱۹ مادر دیگر دستگیر شد.
بازاری زندانی محمد بنازاده امیر خیزی ۹ آذر ۱۳۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بیش از ۱۰ ماه در شرایط طاقت فرسا ،بدون ملاقات و در بلاتکلیفی بسر برد. دادگاه او ۴ بار به تعویق افتاد ،صلواتی معروف به قاضی مرگ او را به ۵ سال زندان محکوم کرد. بازاری زندانی همچنان در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نگهداری زندانیان سیاسی برای مدت طولانی در بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست: