۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

محکومیتی دیگر برای جمهوری اسلامی

محکومیتی دیگر برای جمهوری اسلامی

۲۹ آذر ۱۳۹۰ مهمان خودنویس

image
دیشب، مجمع عمعمی سازمان ملل، ایران را به خاطر نقض گسترده حقوق بشر محکوم کرد. نمایندگان ۸۹ کشور عضو، نگرانی خود را بابت تکرار نقض گسترده حقوق بشر در ایران، با صدور این قطع‌نامه اعلام کرده‌اند.
به گزارش واشینگتن پست، مجمع عمومی سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را تصویب کرده که نقض گسترده حقوق بشر، از شلاق گرفته تا قطع عضو و اعدام‌های بدون هساب و کتاب را محکوم می‌کند.
بر پایه همین گزارش، محمد خزایی سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل تمام تلاش خود را برای ایجاد مانع بر سر رای‌گیری در باره این قطع‌نامه به کار بست اما موفق نشد جلوی محکومیت گسترده جمهوری اسلامی را بگیرد.
این قطع‌نامه که با کمک و حمایت کانادا تهیه شده، نقض مداوم حقوق بشر در ایران هدف قرار داده است.
این قطع‌نامه همچنین به مشکلات ایجاد شده برای مدافعان حقوق بشر، نابرابری و خشونت علیه زنان و تبعیض علیه گروه‌های قومی و مذهبی اشاره کرده است.
از میان ۱۹۳ کشور عضو، سی کشور به قطع‌نامه رای منفی داده‌اند. ۸۹ کشور رای مثبت و ۶۴ کشور نیز غایب و ممتنع.
همچنین، به دنبال رای‌گیری دیشب، جامعه جهانی بهایی‌ها در این باره بیانیه‌ای منتشر کرد. به گفتۀ جامعۀ جهانی بهائی، قطعنامۀ دیروز مجمع عمومی سازمان ملل متّحد دربارۀ وضعیّت حقوق بشر در ایران بازتابی از به پايان رسيدن شکيبائی جامعۀ بین‌المللی در برابر نقض حقوق بشر در ايران و عدم اطاعت این کشور از قوانین بین‌المللی است.

هیچ نظری موجود نیست: