۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

آرزوی برگشت رفسنجانی به حاکميت،کابوس يا واقعيت؟



آرزوی برگشت رفسنجانی به حاکميت،کابوس يا واقعيت؟
ناصر مستشا ر

هاشمی رفسنجانی روزی نيست که به ستايش از دوره زمامداری خويش نپردازد!ژست های ليبرال منشانه هاشمی رفسنجانی اين روزها بسيار شدت گرفته است و در فريبندگی آن جای هيچ شبه ای نيست. همه اميد او در اين نهفته شده است که در غياب يک آلترناتيو فراگير ـ بتواند خود را بارديگر به اريکه قدرت در حکومت اسلامی برساند.او با زبانی سودا گرايانه و فريبنده از تجربيات گذشته خود سخن می گويد ودوره حکومت خويش را عاری از ظلم و ستم وانمود می سازد تا بارديگر نظر جريانات متزلزل و نااميد را به سوی خود جلب نمايد.
برهمگان مشهود و آشکار هست که عصر اقتدار رفسنجانی همانند بقيه دوره های حکومت اسلامی بسيار خونين و ظالمانه بوده است.
تعقيب نويسندگان و شعرا و فرستادن آنها به درون دره هنگام برگشت از گردهمائی نشست فرهنگی کشور ارمنستان از افتخارات شرمگين صدرات هاشمی رفسنجانی هست.

هاشمی قبل از احمدی نژاد گفته بود: يک بمب اتمی برای نابودی کشور اسرائيل کافی هست!
وقتی هواپيما های عراقی نقطه ای درشمال تهران را بمباران کردند ، هاشمی بلافاصله گفت : مهم نيست ـ موشک عراقی ها به خانه يک سلطنت طلب و ژنرال فراری شاه اصابت کرد!
ريشه همه بحران های اقتصادی و براه افتادن شبکه مافيائی آقازاده ها در دوره رياست جمهوری رفسنجانی آغاز شد.
سيستم رانت خواری از ارثيه های شناخته شده نظام اقتصادی دوره رفسنجانی هست و تا به امروز همچنان بسيار شديد تر ادامه دارد.
مردم ديگر حکومت اسلامی را نمی خواهند اما هاشمی رفسنجانی می خواهد که جمهوری اسلامی را در لوای دروغ های شاخدار تزئين نمايد تا بارديگر کلاهی گشاد بر سر مردم ايرا بگذارد تا خاندان خود را به قدرت اصلی در حکومت برساند.
مسئله رفسنجانی فقط رقابت با خامنه ای و احمدی نژاد در کسب دوباره قدرت سياسی هست ،نه منافع مردم ستمديده ائی که شلاق رژيم اسلامی را در همه عرصه ها چه سياسی ،اقتصادی ،اجتماعی در 34 ساله گذشته بر پيکر خود لمس کرده و می کنند!
چرا رفسنجانی از مظالم حکومت اسلامی که از آغاز حکومت اسلامی شروع شده است ،سخن نمی گويد و تنها دوران سياه احمدی نژاد را که ديگر برهمگان آشکار شده است را به زير ذره بين می برد؟

«بعد از اينکه مقداری وضع ما عادی شد، دوباره يک گروه مخفی داشتيم که لو رفت و ما همراه عده‌ای از مدرسين قم که به‌نوعی همه مبارز بوديم، دوباره متواری شديم. من و آيت‌الله خامنه‌ای از قم به تهران آمديم. در تهران زندگی نيمه‌مخفي‌ای داشتيم. در اين شرايط تحقيق و نوشتن برای ما مهم بود. در تحقيقات به کتاب ميراث‌خوار استعمار نوشته مهدی بهار برخورد کردم. يک مقاله درباره اميرکبير داشت. من از قبل، تا حدودی اميرکبير را مي‌شناختم. مقاله خيلی خوبی بود و تفکرم را تحت تاثير قرار داد. بعد از آن در اين مورد دنبال تحقيق رفتم. برای تحقيق به کتابخانه مجلس در بهارستان مي‌رفتم که آن موقع خيلی خلوت بود و گاهی محققان به آنجا مي‌رفتند. »

ناگفتههای هاشمي‌رفسنجانی از کارهای بر زمينماندهاش ـ آفتاب
http://www.aftabnews.ir/vdcgtn9qyak9t34.rpra.html
رفسنجانی می گويد در قبل از انقلاب هم زندگی نيمه مخفی داشت و از جانب ديگر به کتابخانه مجلس شورای ملی در بهارستان که لابد امنيتی و پليسی نيز بود رفت و آمد داشت تا به تحقيقات خود ادامه دهد؟!
خوب بخاطر دارم که هاشمی رفسنجانی در فردای ۲۲ بهمن ۵۷ ـ اولين روحانی بود که در تلوزيون ملی ايران ظاهر گرديد تا بطور رسمی سقوط نظام شاهنشاهی و آغاز حکومت اسلامی در ايران را اعلام کرد!

ازآقای هاشمی رفسنجانی بايد پرسيده شود اگر روزی مردم ايران دريک همه پرسی آزاد که تحت نظر سازمانهای بين المللی بی طرف انجام بگيرد ومردم درآن به کليت نظام رای مخالف داده و برای شکل حکومتی ديگر اظهار تمايل کنند ،آيا انگاه آقای رفسنجانی حاضر هست تا آرای مردم را بپذيرد وپايان جمهوری اسلامی را بطور مسالمت آميز اعلام نمايد!


اين در حاليست که امروز موضوع هسته ای به عنوان حيثيتی ترين و اصلی ترين سوژه سياست خارجی جمهوری اسلامی تبديل شده است و جز با سياست و شگرد های نخ نما احمدی نژادی هرگزجلو نمی رود؟ حتی هدفمندی يارانه ها، سيستمی است که فقط «احمدي‌نژاد» از پسش برمي‌آيد.


هاشمی رفسنجانی يکبار در نامه ای نوشته بود : سر چشمه شايد گرفتن به بيل، چو پر شد نشايد گرفتن به پيل!


اين روزها نظام جمهوری اسلامی به همان بن بستی که هاشمی اشاره کرده بود مبتلا شده است وهيچراه نجاتی برای آن باقی نمانده است.


در نزد هاشمی رفسنجانی ،اگر مردم از احمدی نژاد متنفرند يعنی از او راضی هستند!


اکبر هاشمی رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفته است: «برای مردم در حال حاضر بسيار مهم است با انجام انتخابات، کشور به نمايندگان واقعي‌شان واگذار شود و مسائل به‌تدريج حل شود».


هاشمی درحالی از مردم انتظار شرکت مردم در انتخابات را دارد که برابر همه شواهد و قرائن، در ميان مردم هيچ علاقه ای پس از ۳۳ سال شرکت در انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار گرديده است تا وعده های پايوران اسلامی برای بهبودی معشيت و آزادی مردم بر آورده گردد ،وجود ندارد!


زيباکلام: مشارکت در انتخابات آينده ۱۰ تا۲۰ درصد خواهد بود. ترقی: بايد بپذيريم قشری از آحاد جامعه بيتفاوت هستند.


خامنه‌ای در تلاش هست تا شرکت حداکثری مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی درماه اسفند شاهد گردد.اين آرزو بدون شرکت اصلاح‌طلبان برای داغ کردن انتخابات بر آورده نخواهد شد ،لذا هر دو جناح تا چند هفته مانده به انتخابات، تاکتيک‌ها ومانورهای حساب شده خود را برای گرم کردن فضای انتخابات علنی نخواهند کرد! مطمئنا تا آنموقع همه اين هماهنگی با نيروهای طرفدار اصلاح‌طلبی در خارج کشور در ميان نيروهای اپوزيسيون هماهنگ خواهد شد تا بار ديگر احساسات و هيجانات مردم بر انگيخته گردد!


هاشمی در سال ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد تا رياست مجلس را بدست گيرد اما طعم تلخ و عدم استقبال مردم تهران را چشيد ونفر سي‌ام شد «آقاسی» و با خواست خود از نمايندگی در مجلس ششم کناره گيری کرد.


قتل های زنجيره‌ای به رغم آنکه در وزارت اطلاعات آقای خاتمی رخ داده بود، ثمره سياست‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات آقای رفسنجانی بود.


هاشمی رفسنجانی از روز اول عامل بدبختی مردم ايران بوده و هست.1 ـ اين رفسنجانی بود که با زمزمه در گوش خمينی باعث حذف تمام احزاب رقيب حزب جمهوری اسلامی وسرنگونی ابوالحسن بنی صدر شد.2ـ ـ اين رفسنجانی بود که باعث ادامه جنگ ايران و عراق بعد از فتح خرمشهر شد.3 - اين رفسنجانی بود که با کمک احمد خمينی و با وعده افزايش قدرت احمد در صحنه سياسی(در حد رهبری) منتظری را حذف کرد. 4ـ اين رفسنجانی بود که قصد داشت با برپايی اصلاحات نمايشی دوم خرداد ديگ در حال ترکيدن جمهوری اسلامی را با سوپاپ اطمينانی آرام کند. 5- اين رفسنجانی بود که با سکوتهای خويش در مقام رئيس خبرگان هم بطور نامشهود از خامنه ای حمايت کرد و هم سعی در فريفتن جنبش سبز داشت. و اينک اين رفسنجانی است که سعی دارد با قربانی کردن موسوی و کروبی با خامنه ای معامله کرده و احمدی نژاد و تندروهای سپاه را حذف تا خود و اطرافيانش مجددا قدرت را در دست بگيرند.

قضيه بمب گذاری مقر يهوديان آرژانتين (آميا) همچنان سايه هاشمی رفسنجانی را تعقيب می کند . به همين خاطر هاشمی رفسنجانی در ميان رهبران جهان بعنوان يک شخصيت مذموم و شياد شناخته شده است!
خبرگزارى رويترز آنموقع‏نوشت: «۶۶ درصد از نمايندگان عضو سازمان اينترپل در راى گيرى از صدور وضعيت قرمز براى پنج مقام ايرانى و يك لبنانى متهم به ‏دخالت در حادثه بمب گذارى مقر يهوديان آرژانتين (آميا) حمايت كردند.» افراد ايرانی عبارتند از: علی فلاحيان و محسن رضايي، احمد وحيدي، فرمانده پيشين نيروی قدس سپاه ، محسن رباني، رايزن فرهنگی پيشين سفارت ايران در آرژانتين و احمدرضا اصغري، دبير سوم اين سفارتخانه .اکبر هاشمی رفسنجاني، علی اکبر ولايتی وزير خارجه وقت و هادی سليمان پور، سفير اسبق ايران در آرژانتين نيز از جمله افرادی بودند که تلاش مي‌شد برای آنها اخطار قرمز صادر شود که در نهايت اين اتفاق نيفتاد.

تا همينجا ثابت مي‌شود که هاشمی رفسنجانی تاکنون در سرنوشت مردم نقش بسيار شوم ويرانگر و خونباری داشته است.

26 بهمن 1390

هیچ نظری موجود نیست: