۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

*نامه سرگشاده شاهین دادخواه عضو سابق تیم مذاکرات اتمی به حسن روحانی از زندان اوین

دبی – العربیه.نت فارسی
شاهین دادخواه از مشاوران شورای عالی امنیت ملی در دوره دبیری حسن روحانی رئیس جمهوری کنونی ایران در این شورا و از اعضای تیم مذاکره کننده ای هسته ای آن دوره، در نامه ای به آقای روحانی، خواستار رسیدگی به وضعیت خود و دو تن دیگر از همکارانش شد. 
دو سال پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران، شماری از اعضای تیم مذاکرات اتمی ایران با جامعه جهانی که ریاست آن را حسن روحانی بر عهده داشت، بازداشت شدند.
''جاسوسی'' اتهامی بود که به این دستگیر شدگان تفهیم شد.

حسین موسویان يکی از مذاکره کنندگان ارشد جزو دستگیر شدگان بود که البته در ۲۰ فروردین ۱۳۸۷در دادگاه انقلاب تهران موسویان به اتهام ''اخلال در امنیت ملی'' مجرم شناخته شده و به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد. اما سه تن دیگر از اعضای آن تیم و از همکاران حسن روحانی در دبیری شورای عالی امنیت ملی و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن را روحانی تا پیش از ریاست جمهوری بر عهده داشت، به زندان تعزیری محکوم شده اند. 
شاهین دادخواه که یکی از این افراد است، در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی از زندان اوین كه نسخه ای از آن در اختیار العربیه.نت گذاشته شده، شرایط خود و دو تن دیگر از همکاران زندانی اش را تشریح کرده و از رئیس جمهوری ایران خواسته است در این مورد پاسخگو باشد. 

شاهین دادخواه، ٢۴ بهمن سال۱۳۹۰توسط قاضی پیر عباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب محاکمه و پس از گذشت ٣ماه از آخرین جلسه دادگاه در یک اتفاق کم سابقه شعبه ای دیگر به ریاست قاضی صلواتی برای این زندانی سیاسی ٧ سال حبس صادر کرد.

اتهام وی همکاری با دول متخاصم است که پیش از این ناظران آگاه گفته بودند بازداشت کارشناسان و مشاوران تیم هسته ای سابق به ریاست حسن روحانی در حقیقت تلاشی برای پرونده سازی علیه شخص روحانی و سیاست های هسته ای تیم او است.

متن کامل نامه شاهین دادخواه

متن نامه سرگشاده دادخواه به حسن روحانی که در اختیار ''العربیه.نت'' قرار گرفته است، در پی می آید.

جناب آقای دکتر حسن روحانی؛ لطفا بی پرده پاسخ دهید.
در چند سال گذشته که تقریبا کمتر گروه مخالفی از گزند دستگیری، زندانی شدن و پرونده سازی مصون مانده و شما نیز لاجرم بخشی از همکاران گذشته خود را در چنگال نیروهای افراطی، اطلاعاتی- امنیتی دیده اید. از اردیبهشت ۸۶ که برخوردها با شما و مرکز تحقیقات استراتژیک از طریق دستگیری حسین موسویان معاون بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک آغاز شد، تا انتخابات ریاست جمهوری در حرداد ۹۲، مجموعه ای از همکاران و همراهانتان دستگیر شدند که در میان آن ها سه نفر هستند که مدت های مدیدی است در زندان اوین به اسارت گرفته شده اند. 

 
دکتر رحمن قهرمانپور، مدیر گروه خلع سلاح مرکز تحقیقات استراتژیک و از همکاران شما و حسین موسویان، خود اینجانب "شاهین دادخواه" از دیگر همکاران شما در زمان دبیریتان در شورای عالی امنیت ملی که با نگارش گزارش های انتقادی در مورد سیاست های هسته ای دولت احمدی نژاد، مورد غضب وزارت اطلاعات آن دولت قرار گرفته و هم اکنون نزدیک به سه سال است بدون هیچ گونه مدرک و سندی به ۷ سال زندان محکوم شده ام و نفر سوم مهرداد سرجویی است، مسئول سایت مرکز تحقیقات که او هم مدت ۲۰ ماه است توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است. 

 
آقای روحانی، اگر پیش از رئیس جمهور شدن دستتان برای هر اقدامی بسته بود و نمی توانستید کاری برایشان انجام دهیید، اکنون چه جوابی در مقابل سرنوشت ما سه تن دارید؟ آیا سزا است که ما سه تن-بی گناه- که از وابستگان روحانیون، سپاه و مقامات عالی نبوده ایم، بی هیچ دلیلی در زندان بمانیم؟ در این مدت چند بار با خانواده های ما تماس گرفته و حالشان را جویا شده اید؟ آیا از آن ها به خاطر جفای رفته بر ما دلجویی کرده اید؟
 

آیا یادتان رفته است در شرایط سخت سال های گذشته بر خلاف بسیاری از مجاهدان شنبه کنونی که از سر ترس به شما نزدیک نمی شدند، بنده و برخی دیگر توامندی خود را در طبق اخلاص گذاشتیم، به شما یاری رساندیم تا آن چه نیاز این سرزمین است به دستان شما برای منافع ملی انجام شود! آیا این است سزای این افراد؟

 
آقای روحانی آیا می دانید ۲ سال است ممنوع الملاقات بوده و سه سال است حتی یک روز هم به مرخصی نرفته ام؟ آیا می دانید رحمان قهرمان پور فقط ۳ ماه! تحت بدترین شرایط در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات اسیر بود؟ و به خاطر ضرب و شتم برای وادار کردن وی به اعتراف به دروغ علیه شما، دچار درد کمر و آرتروز شده و تا کنون به مشکل بیماری وی رسیدگی نشده است؟

آیا خبر دارید به وی یک روز هم مرخصی نداده اند و این عمل خلاف قانون و آیین نامه زندان ها است؟ دختر کوچک وی ۳۰ ماه است هر هفته همراه مادر خود ۷۰۰ کیلومتر را طی می کنند، تا پدر را فقط به مدت ۳۰ دقیقه ملافات کنند!؟

 
آیا به شما گفته اند مهرداد سرجویی علی رغم وعده مسئولان زندان، تا کنون مرخصی نرفته است!؟ به راستی مسئولان جمهوری اسلامی را چه می شود که به مخض قدرت گفتن، یاران گذشته خود را فراموش می کنند. شمایی که نمی توانید از حقوق سه تن از همکاران خود دفاع کنید، چگونه در صدد طراحی و اجرای منشور حقوق شهروندی بر آمده اید؟

شمایی که تا کنون بر سر تضییع حقوق این سه تن که با آن ها در اتباط نزدیک بوده و بیگناهی آن ها را اطمینان دارید و هیچ حرفی تا کنون بر زبان نراندیه اید! چگونه می خواهید از حقوق صدها بی گناه دیگر دفاع کنید؟

آقای روحاتی؛ اکنون که مجاهدان شنبه اطرافتان را پر کرده اند و هر کدام مدعی اند در آن روزهای سخت در کنار شما بوده اند، انصاف نیست مجاهدان واقعی را فراموش کنید. 

 
آن روزها شما به این افراد احتیاج داشتی و از تخصص شان استفاده کردید و کارتان را پیش بردید، اکنون که آن ها گرفتار و اسیر شده اند، آیا انصاف و عدالت حکم نمی کند که برایشان کاری کنید؟

رئیس دولت تدبیر و امید! این چهار سال و یا ۸ سال هم خواهد گذشت، اما نحوه برخورد شما با همکارانتان از حافظه تاریخی محو نخواهد شد. 
شما شخص دوم و قانونی این مملکت هستنید، اختیارات قانونی دارید، اگر عدالت در پای مصالح سیاسی زودگذر جناحی قربانی شود، مطمئن باشید بر شما همان خواهد رفت که بر دیگران رفته است. 

آقای روحانی، به خاطر شما برای ما سه نفر و نفرات دیگر پرونده سازی کرده اند، آیا شایسته است در مقابل ریخته شدن آبروی ما سکوت کنید؟ نیاید روزی که روزمرگی، زد وبندها و درگیری های موقت، ما را از ارزش های والای انسانی تکریم باز دارد. بحث بر سر جان و عمر ارزشمند انسانی ما است که بدون هیچ دلیل و مدرکی به واقع محکمه پسند در زندان هدر می رود. 

 
دکتر شاهین دادخواه
اگر موفق شوید تحریم ها را کاهش دهید، این موفقیت بیشتر به کام موتلفه، سپاه و باندهای مافیایی خواهد بود تا دلارها را راحت در وارد کشور کنند. اما بغل گوشتان در همین زندان اوین، انسان های بی گناه را با شکنجه وادار به اعتراف دروغ و غیر واقع کرده و از زندگی ساقط می کنند، این جا شما پیش وجدان خودتان چگونه آسوده خواهید بود؟

در سخنرانی خود در دانشگاه تهران به وزارت اطلاعات می گویید راه را برای دیپلماسی عملی باز کند، اما نمی گویید در چند سال گذشته چند نفر نخبه دانشگاهی، قربانی سیاست جاسوس بازی و جاسوس سازی شده اند؟

جناب دکتر روحانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور دولت فعلی، کسی از شما اقدام غیر قانونی نمی خواهد، کاری 
خلاف عرف یا شرع نمی خواهد، فقط می خواهیم بی پرده و شفاف به ما و وجدان خودتان پاسخ دهید، همین ما را بس.

دکتر شاهین دادخواه
بند ۳۰ اوین


منبع: العربیه 

هیچ نظری موجود نیست: