۱۳۹۲ مهر ۲۲, دوشنبه

حسن روحاني و حکومت خانواده‌های مافیایی

حسن روحاني و حکومت خانواده‌های مافیایی

.
خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها و اقوام حسن روحانی - عبدالحسین فریدون ، اسماعیل سماوی، علی‌اصغر مونسان،حسین فریدون - در دولت چه می‌کنند؟
روزنامه حکومتی کیهان آنلاین – ۱۴ مهر ۹۲ :حالا نوبت خانواده حسن روحانی (فریدون) است که از خوان نعمت قدرت سهمی‌ببرند. علی غزالی، از روزنامه‌نگاران نزدیک به‌هاشمی‌رفسنجانی و مدیر سایت توقیف‌شده‌ بازتاب امروز، با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک خود، از انتصابات خانوادگي در آغاز به کار دولت حسن روحانی خبر داد و با مقایسه این اقدام با انتصابات مشابه در دولت پیشین نوشت که احمدی‌نژاد از شروع دولت دومش، چنین امتیازاتی را به بستگانش داده بود.
سایت حکومتی تقاطع: علی غزالی که به دلیل انتشار خبری در ارتباط با تقلب در انتخابات سال ۸۸، در اردیبهشت و خرداد ماه امسال بیش از ۵۰ روز را در بازداشت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی‌به سر برده بود، با نام بردن از اسماعیل سماوی، خواهر‌زاده حسن روحانی، نوشته است که او به سه سمت “مشاور رییس دفتر رییس جمهور، رییس مرکز ارتباطات مردمی‌نهاد ریاست جمهوری و سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری” منصوب شده است.
پیش از این، محمد نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری در حکم انتصاب اسماعیل سماوی نوشته بود: «به منظور ساماندهی، ارتقاء بهره‌وری و بهره‌گیری از اندیشه و توانایی جوانان، به موجب این حکم سرپرستی گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری به جنابعالی محول می‌شود.»
غزالی هم‌چنین از انتصاب عبدالحسین فریدون، برادرزاده حسن روحانی به سمت مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم خبر داد.
عبدالحسین فریدون، دانشیار دانشکده مکانیک دانشگاه سمنان و رئیس سابق این دانشگاه بوده است.
تقاطع می‌نویسد: در این میان، شاید یکی از حساس‌ترین پست‌های اقتصادی در ایران به خواهرزاده‌ی دیگر حسن روحانی، علی‌اصغر مونسان، رسیده است که با حکمی‌که در آخرین روزهای شهریورماه از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی‌دریافت کرد به سمت مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب شد.
علی اصغر مونسان، دانش‌آموخته‌ مهندسی عمران از دانشگاه شریف است و از جمله مشاغل پیشین وی می‌توان به معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان)، مسوولیت‌های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عضویت در هیأت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی‌ساز (بنیاد مستضعفان)، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اشاره کرد.
در این میان، حسین فریدون برادر کوچک‌تر حسن روحانی نیز بدون داشتن هیچ پست رسمی‌دولتی، در تمامی‌جلسات هیات دولت و نیز سفرهای داخلی و خارجی رییس جمهوری اسلامی‌حضور دارد. او که پیش‌تر خبر انتصاب خود در پست‌های دولتی را تکذیب کرده، در جریان مذاکرات هیإت ایرانی با گروه ۱+۵ و دیدار جواد ظریف با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک نیز حضور داشت.
گفتنی است حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش از انتصابات فامیلی و باندی در دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده و وعده داده بود که به اعضای خانواده‌اش در دولتش پُست ندهد.
در بند هشتم سوگندنامه‌ای نیز که در اولین جلسه‌ هیات دولت به عنوان «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» قرائت شد، وزرای دولت سوگند خوردند که «مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری» قرار دهند و «نزدیکان سببی و نسبی» شان در انتصابات «از هیچ امتیاز و تقدمی‌برخوردار نباشند».
 
Submit to FacebookSubmit to Google Bookmarks

هیچ نظری موجود نیست: