۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

حمله قلبی پدر و همسر زندانی سیاسی اسدالله اسدی پس از ممانعت از آزادی وی


Untitled-1
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، به رغم پایان دوران محکومیت اسدالله اسدی پزشک و فعال آذربایجانی، کارگزاران رژیم در زندان اوین با آزادی وی مخالفت کردند. پس از ممانعت از آزادی این فعال سیاسی ، پدر و همسر این زندانی سیاسی آذربایجانی دچار حمله قلبی شدند.
گفته می شود این دومین بار است که پدر اسدالله اسدی از زمان بازداشت وی دچار حمله قلبی می شود.
به رغم اعلام قبلی و مستند مبنی بر پایان دوران محکومیت اسدالله اسدی در روز ۲۶آذر۹۲ از آزادی وی در تاریخ مقرر ممانعت به عمل آمد.
پیگیری های خانواده این زندانی سیاسی آذربایجانی نیز نتیجه نداده و
اسدالله اسدی ۱آبان۹۲ برای اولین بار و پس از ۳ حبس سال به مرخصی استعلاجی اعزام شد.
اسدالله اسدی داغداغان روز ۲۳تیر۸۹ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد، وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
این پزشک۵۳ ساله آذربایجانی به دلیل فشارهای روانی و جسمانی که در طول مدت بازداشت از سوی بازجویان و ماموران امنیتی به وی اعمال گشته از ناراحتی عصبی، قلبی , گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می برد.
این حبس در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.
پدرزن اسد الله اسدی، عسگر خرمی و عمه وی لیلا اسدی به همراه دو فرزند و یک نوه خود در جریان زلزله قره داغ جان خود را از دست دادند. به رغم فوت بستگان این زندانی سیاسی کارگزاران رژیم در زندان از اعطای مرخصی به وی امنتاع نمودند.
اسدلله اسدی پزشک آذربایجانی در سال ۱۳۷۳ شمسی نیز به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده و از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردید.
این پزشک آذربایجانی سالیان سال ، در مناطق محروم روستاهای قره داغ هرهفته ، داوطلبانه با حضور در روستاهای منطقه قره داغ به ویزیت و مداوای بیماران به صورت رایگان می پرداخت.
اهالی منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه ی این پزشک ، با تهیه طوماری از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی هر چه سریعتر وی شده بودند

هیچ نظری موجود نیست: