۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

پانزدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در امامزاده طاهر برگزار شد

پانزدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در امامزاده طاهر برگزار شد

img_26383در ابتدای مراسم به پاس گرامیداشت جانباختگان راه آزادی یک دقیقه سکوت اعلام شد و سپس همسر محمد مختاری، دکتر ناصر زرافشان و رضا خندان هر یک مطالب کوتاهی قرائت کردند و جناب خلیلی یکی از سروده های خویش را به یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، خواند.
هنگامی که از جمعیت دعوت شد تا به بیانیه کانون نویسندگان ایران گوش فرا دهند، یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی از قرائت بیانیه ممانعت بعمل آورده و اعلام کرد این مراسم هیچگونه مجوز قانونی نداشته و فقط میتوانید به خواندن فاتحه بپردازید و پی در پی از جمعیت می خواستند تا دست نزنند و هرچه سریعتر متفرق شوند. بعد از وقفه و اختلالی کوتاه در برگزاری مراسم، سرانجام بیانیه کانون نویسندگان ایران توسط دکتر فریبرز رئیس دانا قرائت گردید


پانزدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در امامزاده طاهر برگزار شد
اخبار روز: عصر امروز بر اساس اطلاعیه قبلی کانون نویسندگان ایران، مراسم پانزدهمین سالگرد به قتل رسیدن یاران جان باخته محمد جعفر پوینده و محمد مختاری بر سر مزارشان در امامزاده طاهر در حضور ماموران لباس شخصی و نیروهای انتظامی که مرتب تلاش داشتند مراسم بدون خواندن بیانیه و سخنرانی هرچه سریعتر پایان داده شود، برگزار گردید.
در ابتدای مراسم به پاس گرامیداشت جانباختگان راه آزادی یک دقیقه سکوت اعلام شد و سپس همسر محمد مختاری، دکتر ناصر زرافشان و رضا خندان هر یک مطالب کوتاهی قرائت کردند و جناب خلیلی یکی از سروده های خویش را به یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، خواند.
هنگامی که از جمعیت دعوت شد تا به بیانیه کانون نویسندگان ایران گوش فرا دهند، یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی از قرائت بیانیه ممانعت بعمل آورده و اعلام کرد این مراسم هیچگونه مجوز قانونی نداشته و فقط میتوانید به خواندن فاتحه بپردازید و پی در پی از جمعیت می خواستند تا دست نزنند و هرچه سریعتر متفرق شوند. بعد از وقفه و اختلالی کوتاه در برگزاری مراسم، سرانجام بیانیه کانون نویسندگان ایران توسط دکتر فریبرز رئیس دانا قرائت گردید.
درپایان مراسم مزار رهروان دلیر راه آزادی، محمد مختاری و محمد جعفر پوینده توسط جمعیت شرکت کننده گلباران شد.
دکتر محمد ملکی، نسرین ستوده، مادرلطفی، حشمت طبرزدی، علیرضا جباری، و… به همراه بسیاری از اعضای کانون نویسندگان از جمله شرکت کنندگان مراسم امروز بودند.






هیچ نظری موجود نیست: