۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

مادر زانیار مرادی: نگذارید دیگر هیچ مادری داغدار شود !خبر فوری: لقمان مرادی را وحشیانه شکنجه کردند!

خبر فوری: لقمان مرادی را وحشیانه شکنجه کردند!

لقمان مرادی هم پرونده ای زانیار مرادی را امروز ٢٣ فوریه ٢٠١٤ صبح زود از بند بیرون بردند و نگرانی زیادی بین زندانیان و خانواده و سازمانهای مدافع حقوق انسانی بوجود آمد.
اما بعد از چند ساعت او را دوباره به بند زندان بازگرداندند. لقمان مرادی را به دادگاه کیفری تهران شعبه ٧٤ برده بودند. تنها سوالی که از او شده بود این بوده که به زودی دادگاهی دارید، آیا وکیل برایتان بگیریم یا وکیل معرفی میکنید؟. لقمان پاسخ داده بود که وکیل خودشان را به زودی به دادگاه معرفی میکنند.
اما در جریان انتقال لقمان به دادگاه مامورین از او خواسته بودند که لباس فرم زندان باید بپوشد. لقمان هم اعلام میکند چند سال است که در زندان است و لباسی غیر از انیفرم زندان (لباس رسمی زندان) بر تن دارد و بقیه زندانیان هم لباس شخصی بر تن دارند. ماموین اسرار داشتند که با لباس فرم باید به دادگاه برود. اما لقمان اینرا قبول نکرد.
مامورین زندان به اسامی سعید غفاری، رضایوسفی، محسن منصوری، به سر پرستی زلفعلی یکی از ستوانهای زندان با وحشیانه ترین شکل لقمان را زیر لگد و مشت میگیرند و او را خونین و مالین کردند. و با همان سر و صورت خونین او را به دادگاه برده وبه زندان برگرداندند.


کمیته بین المللی علیه اعدام این اقدام وحشیانه مامورین زندان را محکوم میکند و از همه مدافعین حقوق انسانی میخواهد که جمهوری اسلامی را به دلیل شکنجه این زندانی سیاسی محکوم کنند.


کمیته بین المللی علیه اعدام
٢٣ فوریه


zanyar-madar 5efcf
آمنه مرادی مادر زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام در گفتگوی با یکی اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی می گوید: تمام مردم کردستان می دانند که زانیار و لقمان مرادی بیگناه هستند، بگذارید صدای ما به گوش مردم دنیا برسد تا کمک کنند بچه های بیگناه ما با سناریوهایی که خود جمهوری اسلامی ساخته و آنها را قاتل معرفی کرده اعدام نشوند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی که پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان بازداشت شده اند توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد.
مادر زانیار مرادی که همراه با طیف از فعالان سیاسی و مدنی در شهر سلیمانیه برای محکوم کردن اعدام فعالان کرد حضور یافته بود ، می گوید: تمام مردم کردستان می داند که این دو بچه بیگناه هستند و با سناریوهای جمهوری اسلامی که خودشان برای این بچه ها درست کرده آنها را گناهکار قلمداد کردنده، من می دانم بچه من حتی نمی خواهد به یک گنجشک آزار برساند تا چه رسد که بخواهد آدم بکشد. تمام مردم می دانند که بچه ها بیگناه هستند، بگذار تمام دنیا گوش بدهد به صدای این مادر که هر لحظه منتظر خبر بدی هستم و به بچه های بیگناه ما کمک کنند.
از تمامی مردم دنیا می خواهم نگذارید بچه های ما را اعدام کنند ، نگذارید دیگر هیچ مادری داغدار شود.

هیچ نظری موجود نیست: