۱۳۹۳ آبان ۶, سه‌شنبه

جواد لاریجانی: شاید مانند قتل ندا آقاسلطان خارجیها در اسیدپاشی هم دست داشته باشند + ویدئو

جواد لاریجانی: شاید مانند قتل ندا آقاسلطان خارجیها در اسیدپاشی هم دست داشته باشند + ویدئو

جواد لاریجانی: شاید مانند قتل ندا آقاسلطان 2697203_176.jpg به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به منظور بررسی موضوع حقوق بشر ابزاری در دست نظام سلطه برای پیشبرد مقاصد سیاسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه 4 آبان ماه صدا و سیما حضور یافت.
تلاش قوه قضاییه برای عفو ریحانه جباری، سخنگوی دولت آمریکا کم عقل است
لاریجانی با اشاره به قصاص ریحانه جباری گفت: این فرد متهم به قتل بوده والبته ما در سیستم قضایی نمی خواهیم کسی متهم به قتل باشد تمام مراحل دادگاهی خود را طی 7 سال انجام داد و چندین قاضی پرونده را مطالعه کرده در دیوان عالی تایید و در نهایت با اثبات مجرمیت وی باز هم دادگاه قضایی تلاش به گرفتن رضایت از اولیا دم  کرده بود.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که چرا افراد مانند ریحانه جباری طی مراحلی محکوم و رسانه ای می شوند و این در صورتی ست که مانند این موضوع در غرب و سایر کشورها وجود دارد؛ اما توجهی به آن نمی شود پاسخ داد: دلایل آن تنها قصاص است که حکمی بسیار موجه و نورانی از قرآن بوده و غرب تنها با قرآن دشمن است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: همان طور که شنیدید سخنگوی دولت آمریکا با اشاره به این مسئله گفت ما معتقدیم علاوه بر این که قصاص امری نامطلوب بوده و این محکوم در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و دادگاه عادلانه برخورد نکرده است و حال ما چرا باید یک دختر را شکنجه کنیم؟ در صورتی که قوه قضاییه تمام سعی خود را کرد که افراد را ببخشد.
لاریجانی با اشاره به این که آن ها گفته بودند که این دختر خانم بی گناه بود و مقصر تحت تهاجم جنسی قرار گرفته بود گفت: ما داخل پرونده نیستیم زیرا قاضی حکم داده است و ما نمی توانیم حکم دهیم.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: وزیر خارجه کم عقلی پیام تسلیت به این خانواده داده بود این در حالی است که این فرد می توانست انصاف داشته باشد و به هر دو خانواده پیام تسلیت بفرستد.
لاریجانی با اشاره به این که دشمنی برای این است که ما حکم قصاص را نقض کنیم اظهار داشت: آن ها کم عقل هستند و فکر می کردند با فشار می توانند احکام ایران را تغییر و یا لغو کنند.
با قدرت به جنایت صورت گرفته در اصفهان برخورد خواهیم کرد
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون موضوع اسیدپاشی در اصفهان اظهارداشت:این موج می گذرد البته باید گفت این جنایت بسیار هولناک است.
لاریجانی با بیان این که این مسئله اولین جنایت در ایران و جهان نیست و شاید آخرین جنایت در کل جهان هم نباشد،ادامه داد: ما با قدرت نسبت به این مسئله برخورد خواهیم کرد به طوری که دستگاه های امنیتی و قضایی ریشه این جنایت را برمی دارند.
وی با اشاره به تبلیغات و شایعاتی که از سوی رسانه های بیگانه شده گفت: این تبلیغات در ذهن من این گونه جلوه می کند که نکند خود این قضیه آلوده باشد و برخی از کشورها در این مسئله دخالت کرده باشند؛البته اگر دست آن ها در کار باشد دست هایشان را قطع می کنیم.
دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که در جریان فتنه 88 آن ها در تهران "ندا آقاسلطان" را کشتند افزود: این در حالی است که قاتل در انگلیس به راحتی راه می رود و کسی با او کاری ندارد.
لاریجانی بااشاره به این که آن ها برای رسیدن به اهدافشان از هیچ جنایتی دست برنخواهند داشت،ادامه داد: آن ها به اسلام و به حکمی مثل امر به معروف و نهی از منکر تهاجم کرده اند.
وی گفت: گاهی در ذهن می آید که شاید این مسائل با هم مرتبط باشد.


هیچ نظری موجود نیست: