۱۳۹۴ خرداد ۱۸, دوشنبه

کی از فعالین اجتماعی شهر خانقین از قربانی کردنی یک سرباز کُرد ارتش عراق در ملأعام و در مراسم بیعت کردن رؤسای عشایر فلوجه‌ با گروه تروریستی داعش خبر داد.

ربانی کردن نظامی کُرد در مراسم بیعت عشایر فلوجه‌ با داعش 


،یکی از فعالین اجتماعی شهر خانقین از قربانی کردنی یک سرباز کُرد ارتش عراق در ملأعام و در مراسم بیعت کردن رؤسای عشایر فلوجه‌ با گروه تروریستی داعش خبر داد.

«امیر علی» از فعالین اجتماعی شهر خانقین در گفتگو با آژانس خبری کردی زبان باس نیوز گفت: «سمیر مراد دلو» سرباز کُرد ارتش عراق در مراسم بیعت کردن رؤسای عرب عشایر فلوجه‌ با گروه تروریستی داعش، کشته شد.

وی افزود: اعدام کردن این سرباز کُرد در ملأعام و در حالی صورت گرفت که شیوخ و افراد با نفوذ عشایر عرب که‌ با داعش بیعت کردند، با خونسردی نظاره‌گر این صحنه‌ بودند.

براساس این گزارش، نظامی اعدام شده کُرد ۴۹ ساله‌ و دارای سه‌ فرزند بوده‌ و در زمان اشغال الانبار از سوی داعش، به‌ اسارت این گروه درآمده‌ است.

وی اولین نیروی کُردی نیست که‌ توسط داعش کشته‌ می‌شود و پیشتر نیز چندین پیشمرگه دیگر از سوی داعش به‌ طرزی وحشیانه‌ سربریده‌ شده‌اند، از جمله‌ «هوجام سورچی» که‌ با عنوان شهید هوجام شناخته‌ می‌شود و چندین پیشمرگه دیگر که‌ در روزهای جشن نوروز از سوی این گروه تروریستی سر بریده ‌شدند.

درحال حاضر ۲۶۰ پیشمرگه کرد عراقی در اسارت گروه اسلامی داعش قرار دارند و فشار خانواده‌های این اسرا، به مسأله جدی برای دولت منطقه اقلیم کردستان عراق تبدیل شده است.

داعش تمایل دارد باب مذاکره را با منطقه اقلیم کردستان عراق باز کند و پاسخ منفی اربیل، سبب شده مقام‌های کرد عراقی متهم به بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت این اسیران شوند.

به دنبال حملات گروه تکفیری داعش به اقلیم کردستان عراق در تابستان سال گذشته، نیروهای کرد پیشمرگه در مسافتی حدود ۱۰۵۰ کیلومتر مربع با این گروه تروریستی درگیر شدند که تعدادی از آنان در این نبردها کشته شده و تعدادی نیز به اسارت درآمدند.

«سعید مموزینی» مسؤول حوزه رسانه‌ای شاخه ۱۴ حزب دمکرات کردستان عراق در این باره گفت: هرگونه مذاکره با تروریست‌ها اقدام ناشایستی است و همه می‌دانیم که این گروه زبان مذاکره را نمی‌فهمد و تنها از زبان توحش و بربریت پیروی می‌کند.

این مقام کرد عراقی در عین حال پیشنهاد کرد که استاندار کرکوک از طریق شیوخ عرب تلاشی برای آزادی این اسیران پیشمرگه کرد انجام دهد؛ هرچند توافق با این گروه بسیار سخت است.

وی در توصیف بربریت داعشی‌ها گفت: در یکی از نبردها پیکر یکی از فرماندهان ما به نام «شوقی» به دست داعش افتاد. برای بازپس گیری جسد این فرمانده با یکی از سرکرده‌های تروریست‌های داعشی با بی سیم ارتباط برقرار کردیم و پیشنهاد دادیم در مقابل آزادی یکی از اسیرانشان جسد فرمانده را به ما تحویل دهند. اما پاسخ این گروه تروریستی این بود که نه تنها جسد این فرمانده را تحویل نمی‌دهند، بلکه گفتند اسیر داعشی را هم بکشید، چون اگر هم تحویل ما شود خود او را خواهیم کشت، چرا که براساس قانون داعش اگر کسی از جبهه جنگ فرار کند، بلافاصله اعدام می‌شود.









هیچ نظری موجود نیست: