۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

انتشار عکس "قوطی حاوی بمب در هواپیمای روسی" توسط داعش



گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) در آخرین شماره مجله اینترنتی انگلیسی‌زبان خود "دابق" عکس یک قوطی را منتشر کرد که گفته می‌شود، باعث انفجار هواپیمای مسافربری روسی در مصر شده است.

به گزارش دویچه وله، بر اثر این عملیات تروریستی که در آسمان شرم‌الشیخ مصر رخ داد، ۲۲۴ سرنشین ایرباس کشته شدند. ساعاتی پس از این فاجعه "دولت اسلامی" مسئولیت انفجار را به عهده گرفت.
در مجله "دابق" علاوه بر قوطی "شوئپس" یادشده عکس کارت‌های شناسی افرادی منتشر شده که گفته می‌شود از سرنشینان هواپیما بوده‌اند.
در گزارش این مجله همچنین آمده است که "دولت اسلامی" موفق شده، اقدامات امنیتی در فرودگاه شرم‌الشیخ را خنثی کند و ابتدا قصد انفجار یک هواپیمای وابسته به شرکت‌های غربی را داشته، اما با دخالت مسکو در جنگ داخلی سوریه، آنها تصمیم به انفجار یک هواپیمای روسی گرفته‌اند.
با وجود اینکه کارشناسان مصری می‌گویند، هنوز مدرکی دال بر انفجار بمب در هواپیما به دست نیامده، دولت روسیه انفجار بمب در هواپیما را پذیرفته و برای دستگیری عاملان این حادثه هوایی ۵۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
 

قتل دو گروگان
"دولت اسلامی" در مجله اینترنتی خود همچنین مدعی شده که دو گروگان خود، یک چینی و یک نروژی را به قتل رسانده است. در این مجله عکس دو جنازه منتشر شده که سروصورت آنها خونی است.
این گروه تروریستی اوایل سپتامبر در "دابق" خبر ربودن دو گروگان را اعلام کرده و در ازای آزادی آنان خواهان باج شده بود. آنها اما مبلغ مشخصی تعیین نکرده بودند.
در پی انتشار این خبر ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر نروژ تایید کرد که یک مرد ۴۸ ساله نروژی به نام اوله یوهان گریمسگارد افستاد در ماه ژانویه سال جاری در سوریه ناپدید شده است. خانم سولبرگ تاکید نمود که دولت حاضر نیست برای آزادی او باج بپردازد.
گروگان چینی یک مرد ۵۰ ساله به نام فان جینگ‌هویی است که گفته شد، به عنوان "مشاور" در منطقه فعال بوده است.
گروه "دولت اسلامی" تا کنون شمار زیادی از گروگان‌های خود را به قتل رسانده است

هیچ نظری موجود نیست: