۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

تقلب مالیاتی ٢ هزار میلیارد تومانی در ایران کشف شد


Image copyrightGetty
یک مقام وزارت اطلاعات ایران از کشف چند مورد عمده از فساد مالی و اقتصادی خبر داده است. این موارد شامل تقلب‌های مالیاتی، سوءاستفاده در خرید سهام شرکت فولاد هرمزگان، تخلف مالی دویست میلیون یورویی در شرکت نفت فلات قاره و هزاران هکتار 'زمین‌خواری' می‌شود.
معاون مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی وزارت اطلاعات اعلام کرده است که پیگیری موارد تقلب مالیاتی از طرف وزارت اطلاعات تنها در سال ١٣٩٣ به وصول ٢ هزار میلیارد تومان مالیات منجر شده است.
به گفته او یک باند تقلب مالیاتی با تاسیس چند شرکت و انجام فعالیت‌های بازرگانی صوری، و همچنین نفوذ به سیستم سازمان امور مالیاتی و دسترسی به اطلاعات محرمانه مودیان مالیاتی به فرار کلان مالیاتی می‌پرداختند.
در یک پرونده دیگر فساد مالی، بنا به گفته معاون وزارت اطلاعات، مدیران یک شرکت فولاد که به اطلاعات پنهانی شرکت فولاد هرمزگان دسترسی داشتند، هنگام عرضه سهام این شرکت در بورس سهام فولاد هرمزگان را با منابع مالی شرکت فولاد تحت اداره خود خریدند و سپس فروختند و حدود یک میلیارد تومان سود کردند.
در موردی دیگر سه مدیر شرکت نفت فلات قاره متهم شده‌اند که در برگزاری یک مناقصه مرتکب تخلف مالی حدود دویست میلیون یورویی شده‌اند.

زمین خواری و قاچاق

معاون وزارت اطلاعات درباره پرونده‌های زمین خواری در ایران گفته است که در ٩ ماهه اول سال جاری مالکیت ٢٧۴۰ هکتار از اراضی ملی به دولت بازگردانده شده است. او گفته است که ارزش این زمین‌ها در مجموع ١٣ هزار میلیارد تومان بوده است.
یکی از پرونده‌هایی که معاون وزارت اطلاعات به آن اشاره کرده فعالیت‌های گروهی است که با جعل سند و پرداخت رشوه ٧٢ هکتار زمین "مرغوب دولتی" را در نزدیکی شهریار، در تهران تصاحب کردند. به گفته او ده نفر در این زمینه بازداشت شده‌اند.
معاون وزارت اطلاعات ایران همچنین گفته که در سال جاری حدود صد مورد قاچاق کشف شده که ارزش این پرونده‌ها مجموعا ٢٨٠٠ میلیارد تومان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: