۱۳۹۵ شهریور ۶, شنبه

لاکاردها در مراسم سخنرانی احمدی‌نژاد: «د
روغ با هاله نور معنا پیدا کرد»، «16 میلیارد کجاست؟»

 :  چند ماه بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ باقی نمانده است. به باور بسیاری احمدی نژاد و حلقه مردانش خود را برای انتخابات آماده می‌کنند یا دست کم در حال محک زدن جامعه هستند.

در اين ميان اما برخي هم هستند كه معتقدند همه اين دست‌و‌پازدن‌ها و سخنراني‌ها براي اين است كه همچنان در فضاي سياسي ايران زنده بمانند و فراموش نشوند. محمود احمدي‌نژاد و يارانش اين‌بار قزوين را براي سخنراني انتخاب كردند. اگر تا چند ماه پيش او بي‌دردسر سخنراني مي‌كرد و در حلقه حاميانش دست تكان مي‌داد اما هرچه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم شاهد هستيم كه تنها حاميانش نيستند كه به استقبالش مي‌روند، به نظر مي‌رسد از اين پس احمدي‌نژاد بايد به حضور منتقدانش هم در برنامه‌هايش عادت كند.
 
قزوين براي او بدون دردسر تمام نشد، همان‌طور كه ملارد هم براي او خاطره‌اي از حضور منتقدانش ساخت. اگرچه بعدازظهر پنجشنبه برگزار‌كنندگان سخنراني احمدي‌نژاد پلاكاردها و پوسترهاي سخنراني را بين مردم پخش مي‌كردند اما تعدادي از جوانان اين شهر نيز پلاكاردها و دستنوشته‌هايي از جنس ديگر را با خود به همراه آورده بودند. پلاكاردهايي با مضمون «دروغ با هاله نور معنا پيدا كرد» و «١٦ ميلياردي كه احمدي‌نژاد بخشيد، كجاست؟»
 
اگرچه نيروي انتظامي اين جمع را به ٣٠٠ متري مسجد هدايت كرد اما احمدي‌نژاد در ميان استقبال حاميان و منتقدانش پاي در مسجد غدير گذاشت تا او و مردان ساختمان ولنجك بدانند هرچه به انتخابات نزديك شويم تنها اين حاميانش نيستند كه به استقبالش خواهند رفت و بايد به حضور منتقدان نيز عادت كنند.
 

حاشيه‌هاي حضور احمدي‌نژاد مانند همه سخنراني‌هايش است. از پوسترهاي تبليغاتي كه بين جمعيت پخش مي‌شود تا بازار داغ نامه‌نگاري و سخنراني قزوين هم متمايز از ديگر سخنراني‌ها نبود. مثل سابق چهره‌هايي همچون حميد بقايي، غلامحسين الهام و مرتضي تمدن، رييس دولت سابق را همراهي مي‌كردند. در ميان جمعيت اما دو تن از نماينده‌هاي پيشين مجلس نيز حضور داشتند كه در راهيابي به مجلس دهم ناكام ماندند، روح‌الله عباسپور و رجب رحماني، نمايندگان پيشين بويين‌زهرا و تاكستان.

هیچ نظری موجود نیست: