۱۳۹۵ آبان ۶, پنجشنبه

تعقیب قضایی شاکیان سعید طوسی به خاطر مصاحبه با رسانه‌های «معاند»

92
larijani-sadegh-toosi-sadegh

به نوشته‌ی خبرگزاری “میزان” (متعلق به قوه قضاییه)، صادق لاریجانی روز دوشنبه (۳ آبان-۲۴ اکتبر) در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: «در مورد برخی پرونده‌ها دروغ‌های عجیب و غریب می‌شنویم. در حالی که میلیون‌ها پرونده در دستگاه قضایی جریان دارد و روند طبیعی دادرسی خود را طی می‌کند، می‌بینیم که یک پرونده را رسانه‌ای می‌کنند و با طرح مطالب کذب، نسبت‌های دروغ به رهبری و رییس قوه قضاییه و نظام قضایی کشور می‌دهند.»
لاریجانی با بیان این‌که «رییس قوه قضاییه اختیار قانونی برای مختومه کردن پرونده ندارد»، بسته شدن پرونده سعید طوسی با دستور خود را تکذیب کرد و افزود: «وقتی می‌بینیم که یک کانال ماهواره‌ای میلیون‌ها دلار برای بمباران تبلیغاتی هزینه می‌کند و به خصوص علیه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دست به تبلیغات گسترده می‌زند، مطمئن می‌شویم که مسیر درست را پیموده‌ایم. وگرنه دشمن به این شکل دستپاچه و ناراحت نمی‌شد.»
وی در ادامه نیز با تاکید بر «لزوم تعقیب قضایی» افرادی که از داخل کشور با رسانه‌های به گفته‌ی او «معاند» همکاری می‌کنند گفت: «در عناد و دشمنی برخی رسانه‌ها در خارج از کشور تردیدی نیست. اما کسانی که از داخل کشور به این قبیل رسانه‌ها کمک می‌کنند باید به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرز بین انقلاب و ضدانقلاب مشخص شود. متأسفانه برخی از افراد در داخل با این رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و به نحوی به آنها کمک می‌کنند و در عین حال طلب‌کار هم هستند.»
یک روز پیش از این اظهارات نیز غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی با اشاره به پرونده‌ی سعید طوسی گفته بود «انتشار مسائلی که هنوز روشن نشده، جرم و قابل تعقیب است».
او در سخنانی مشابه لاریجانی، انگشت اتهام را به سوی «ضدانقلاب» گرفته و افزوده بود: «بدون تردید این روزها هم دشمنِ شاکی و هم دشمنِ متهم در حال سوءاستفاده است و ضدانقلاب در این‌باره منافع خود را دنبال می‌کند. چرا در این یک مورد این همه پیگیری می‌کنند؟ قطعاً معلوم است اهداف دیگری دارند.»
محسنی اژه‌ای هم‌چنین تایید کرد که طوسی از اتهام «مسأله خلاف منافی عفت» تبرئه شده است اما رسیدگی به پرونده‌ی او در رابطه با اتهام «تشویق به فساد» ادامه دارد.
محمد گندم‌نژاد طوسی معروف به سعید طوسی، از جمله قاریان قرآن مورد علاقه‌ی رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود به طوری که در سال‌های اخیر، شماری از جلسات سخنرانی علی خامنه‌ای با قرائت قرآن توسط وی آغاز شده است.
طوسی متهم است که به ۱۰ تا ۱۹ نوجوان ۱۲ تا ۱۴ ساله که نزد وی قرائت قرآن می‌آموختند، تجاوز جنسی کرده است.
شاکیان این قاری قرآن می‌گویند که پرونده‌‌ی شکایت‌شان از او با اعمال نفوذ بیت رهبر جمهوری اسلامی و مسوولان ارشد قضایی از جمله دادستان تهران بسته شده است.
طوسی اما به تازگی در بیانیه‌ای اتهامات مطرح‌شده علیه خود را «کذب و جعلی» و بهانه‌ای برای «هتاکی» به رهبر جمهوری اسلامی دانسته است.

هیچ نظری موجود نیست: