۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

"يک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد"


  • 18 اکتبر 2016 - 27 مهر 1395
وجه مشترک اظهارنظرهای جداگانه نماینده شورای شهر تهران، اشارات پی در پی به زنان به عنوان "موضوع تجاوز جنسی" است
ابوالفضل قناعتي عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، در صحبت هایی که فایل صوتی آنها به تازگی منتشر شده گفته خبرنگاری که در مورد واگذاری غیرقانونی املاک به تعدادی از اعضای شورای شهر افشاگری کرده، باید "يک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد". اظهارات او، با واکنش گسترده رسانه هایی مواجه شده که آقای قناعتی را به خاطر "توهین جنسی" به یاشار سلطانی، خبرنگار افشاگر، مورد انتقاد قرار داده اند.
اما ابوالفضل قناعتی، حرف های دیگری هم زده است که کمتر رسانه ای شده. او به زعم خود برای دفاع از معصومه آباد عضو دیگر شورای شهر که به دریافت ملک خارج از ضوابط قانونی متهم شده، به سابقه اسارت خانم آباد در زمان جنگ هشت ساله اشاره کرده و گفته: "آمده‌اند به يک آزاده و يک اسطوره تهمت زده‌اند. مي‌دانيد آزادگي چيست؟ کسي که اين حرف‌ها را منتشر کرده يک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد".
اشاره به رفتاری که داعش با زنان انجام می دهد، می تواند مفهوم خاصی را به ذهن شنونده متبادر کند. به عبارت دیگر، آقای قناعتی حتی در هنگام دفاع از زنی که او را "اسطوره" می داند، سابقه اسارت او در عراق را به اسارت زنان در دست داعش تشبیه می کند و چه بسا متوجه بار جنسی این تشبیه هم نیست.

هیچ نظری موجود نیست: