۱۳۹۶ شهریور ۲۶, یکشنبه

نامه رضا اکبری منفرد از زندان رجایی شهر؛ قصد تلافی جویی و انتقامگیری از ما را دارند

نامه رضا اکبری منفرد از زندان رجایی شهر؛ قصد تلافی جویی و انتقامگیری از ما را دارند

خبرگزاری هرانا – رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که اخیرا با مشارکت در اعتصاب دسته جمعی زندانیان در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان پس از حدود ۴۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده است، با نگارش نامه ای خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از افزایش فشارها بر خود و سایر زندانیانی که بخصوص در این دوره اعتراض مشارکت داشته اند سخن گفته است. او در این نامه منع ملاقات، محدودیت ارتباطات، محدود کردن دسترسی به مواد غذایی، محروم کردن زندانیان از دسترسی به خدمات پزشکی و کاهش غیرمعمول هواخوری زندان را نمونه هایی از این افزایش فشار ها بر شمرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در حال تحمل محکومیت پنج سال و نیمه خود در شرایط تبعید است با نگارش نامه ای خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران گفته است زندانیان معترض این زندان به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داده اند با اینحال مسئولان زندان به شکل های مختلف به دنبال انتقامجویی و افزایش فشار بر آنان هستند.

متن کامل رضا اکبری منفرد را به نقل از هرانا بخوانید؛

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، احتراماً؛
اینجانب رضا اکبری منفرد که در اعتصاب غذای اخیر (زندان گوهردشت) و در اعتراض به شرایط به غایت غیر‌انسانی شرکت کرده بودم، حال به قصد تلافی جویی و انتقام کارگزاران سازمان زندان ها و به صورت خاص مدیر کل سازمان زندان ها (… محبی) تحت شدید ترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفته‌ام. (البته این فشارها بر سایر هم‌بندیان هم وارد می‌شود.)
از جمله اینکه قریب به دو ماه است که از ملاقات حضوری محروم شده‌ام، اجازه ملاقات با خواهرم (مریم اکبری منفرد) که او هم در زندان است را نمی‌‌دهند، پرسنل بهداری را از هرگونه رسیدگی به اعتصابیون منع کرده‌اند. حتی به نگهبانان ابلاغ شده که هیچ رسیدگی به ما نکنند؛ به طوری که حتی مانع رفتن ما به بهداری زندان می‌شوند.
با وجودی که ۴۰ روز در اعتصاب غذا بوده‌ام ولی حال از امکان دسترسی به هر ماده غذایی (گوشت،لبنیات،میوه، سبزی…) محروم گشته‌ایم و فروشگاه زندان هم رسماً از هر گونه فروش به ما منع شده است.
هواخوری را به حدود ۲ یا ۳ ساعت در روز تقلیل داده‌اند و ۲۰ ساعت باید به در و دیوار زندان نگاه کنیم. بدون هیچ امکان رسانه ای تلوزیون، رادیو و حتی کتاب…
اینجانب در حالی که شصت و چهارمین سال عمرم را می‌گذرانم به دلیل ۴۰ روز اعتصاب غذا، به شدت دچار ضعف و مشکلات گوارشی ، تنفسی و مفصلی شده‌ام. حتی از تهیه کمترین ماده مغزی هم محرومم و با تاکید و بخشنامه صریح مدیرکل سازمان زندان‌ها (… محبی) با وساطت رییس زندان گوهردشت(مردانی-محمد) ما را تا مرگ تدریجی و سوء تغذیه و … تحت فشار قرار داده‌اند و هیچ امکان خبررسانی (تلفن و…) هم در اختیار نداریم.
لذا از شما و کلیه مجامع حقوق بشری خواستار پیگیری این سند هستم، چون ما همگی در زندان گوهردشت کرج با این محرومیت ها و تعدیات از سوی سازمان زندان ها و شخص(محبی) مواجه هستیم و این چه بسا به یک فاجعه در زندان بیانجامد و مسولیت آن تماماً متوجه کارگزاران حکومتی و سازمان زندان‌هاست.
رضا اکبری منفرد

اطلاعات تکمیلی:

رضا اکبری منفرد از سال ۹۱ در زندان است. خواهر او مریم اکبری منفرد نیز در زندان اوین نگهداری می شود. وی سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز دارد و ۴ تن از اعضای خانواده ی وی به نامهای علیرضا ۲۰ساله، غلامرضا ۲۶ساله در سالهای ۶۰ و ۶۴ و هم چنین رقیه ۳۰ساله و عبدالرضا ۲۳ساله در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ اعدام شدند.
آقای اکبری منفرد به اتهام هوادارای از سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. او در مردادماه ۹۳ به همراه ۶ زندانی دیگر از زندان اوین به رجایی شهر کرج تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست: