احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی، یکى از رهبران و بنیانگذاران «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» چهارشنبه، ‌۸ نوامبر ۲۰۱۷ مقابل منزلش در کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه بر اثر اصابت سه گلوله به سرش کشته شد.
شامگاه چهارشنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۷ کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه. پلیس خیابان را مسدود کرده
رسانه‌های هلندی به نقل از کسانی که با احمد مولا ابوناهض (احمد نیسی) رفت و آمد داشتند، گزارش داده‌اند که ظاهراً جمهوری اسلامی در پی او بوده است. آن‌ها به پلیس گفته‌اند که مأموران امنیتی جمهوری اسلامی احمد نیسی را ترور کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی در تلاش بود که نیسی را از طریق پلیس بین‌الملل به ایران بازگرداند، اما موفق نشد و به همین جهت به ترور روی آورد. پلیس هلند اما ترور رهبر  «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» را تأیید نکرده است.
احمد مولا ابوناهض (احمد نیسی)
سایت خبری  Den Haag FM نوشته است:
«جنبش آزادى‌بخش الأحواز در سال ۱۹۹۹ توسط احمد نیسی تأسیس شد و گروهی از شورشیان ناسیونالیست عربی را زیر سقف خود گرد آورد.»
انفجار دو خط لوله نفت در اهواز به این گروه نسبت داده شده. همچنین در دی سال گذشته هم آن‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند که شاخه نظامی این گروه موسوم به «گردان‌های شهید محی الدین آل ناصر»  هم‌زمان با برگزاری مراسم درگذشت هاشمی رفسنجانی در اهواز به مقر سپاه پاسداران در «الغیزانیه» در نزدیکی اهواز حمله کرده‌اند.
«جنبش آزادى‌بخش الأحواز» اعلام کرده بود که حمله به مقر سپاه پاسداران بخشی از استراتژی این گروه در سال ۲۰۱۷ است.
«جنبش آزادى‌بخش الأحواز» یک گروه جدایی‌طلب است و از جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اشغالگر یاد می‌کند و خواهان استقلال خوزستان است.
احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی از ۱۰ سال پیش در لاهه زندگی می‌کرد.