۱۳۹۶ دی ۱۴, پنجشنبه

بعد از بازداشت بیش از هزار معترض در ایران در ایران، برخی منابع خبری روز پنجشنبه ۱۴ دی از موج جدید بازداشت فعالان مدنی و دانشجویان خبر دادند. محمد آقازاده روزنامه نگار در یادداشتی از بازداشت فرزند خود که مترجم و فیلمساز است، خبر داده است. سهیل آقازاده دانشجوی دانشگاه تهران نیز هست.

بازداشت بیش از هزار معترض در ایران در ایران، برخی منابع خبری روز پنجشنبه ۱۴ دی از موج جدید بازداشت فعالان مدنی و دانشجویان خبر دادند.


بعد از بازداشت بیش از هزار معترض در ایران در ایران، برخی منابع خبری روز پنجشنبه ۱۴ دی از موج جدید بازداشت فعالان مدنی و دانشجویان خبر دادند.
محمد آقازاده روزنامه نگار در یادداشتی از بازداشت فرزند خود که مترجم و فیلمساز است، خبر داده است. سهیل آقازاده دانشجوی دانشگاه تهران نیز هست.
«کمپین حقوق بشر در ایران» از بازداشت شماری از دانشجویان و فعالان دانشجویی، از جمله احسان محمدی و سینا عمران خبر داده است.
سایت خبری هرانا نیز از بازداشت چند فعال دانشجویی خبر داد و نوشت سها مرتضایی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران، امین اصانلو و پیمان گراوند از فعالان دانشجویی بازداشت شده اند.
پیشتر نیز دراویش گنابادی از بازداشت برخی نزدیکان خود از جمله کسری نوری، مهدی آزادبخت و فائزه عبدی‌پور خبر داده بود.
مقام های پلیس ایران پیشتر اعلام کردند در یک هفته اخیر بیش از هزار نفر را دستگیر کرده اند.
روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران
یک هفته اعترا‌ض‌ گسترده در ایران با خشونت نیروهای پلیس روبرو شده و تا کنون بیش از ۲۰ کشتهبرجای گذاشته است. حکومت ایران با سرکوب معترضان، سعی دارد مانع حضور آنها در خیابان شود.
از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.
مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.
تجمع روز پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ در مشهد
دولت آمریکا از روز دوم این اعتراض ها بیانیه هایی در حمایت از مردم ایران و مطالبات شان صادر کرد. چهره های سرشناس کنگره آمریکا هم اعلام کردند که ایالات متحده باید در کنار مردم ایران بایستد.

هیچ نظری موجود نیست: