۱۳۹۸ مهر ۱, دوشنبه

خودسوزی سحر خدایاری (محمد بوعزیزی ایران)، جرقه‌‌ای برای  بیدار شدن وژدانهای منفعل و مشارکت در جنبش خودجوش رهایی از خفقان و استبداد. 
شرح این قصه مگر شمع برآرد به زبان—ورنه پروانه ندارد به سخن پروایی!  
خودسوزی بوعزیزی در تونس، شمع خاموش وژدان مردم منفعل را در کشورهای عرب، روشن کرد و ’بهار عرب را شاهد بودیم، و امروز سودان و الجزایر هم به پا خاسته‌اند!
برای رهایی از سرنوشت بد امروزمان، باید هرکدام از همه ما مردم، به سهم خود و به نوبه خود، با بکار انداختن خلاقیت و با شکوفا کردن استعداد ابتکار خود، از هر موقعیتی استفاده کنیم و آنرا به عنوان جرقه‌ای، برای روشن کردن شمع خاموش وژدان ایرانیان منفعل، بکار ببرد. 
هرگونه از تلاش‌هایی که من، شما، وهرکدام از همه ما در مسیر حق‌وندی و حقوق‌مداری انجام می‌دهیم، بدون تردید در کاستن خشونت، و در حرکتی در جهت مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر، موثر خواهد بود…. هرکدام به سهم خود… و به نوبه خود…هرچقدر هم که آن حرکت در ظاهر به نظر کوچک بیاید.
و هر کدام از این فعالیت‌ها، می‌تواند، به شکلی پیش‌بینی نشده و بسیار دور از انتظار، در زمان و در مکان مناسب، اثرات عظیمی داشته باشد. در آگوست۲۰۱۸، وقتی که گرتا تانبرگ فقط ۱۵سال داشت، به تنهایی در مقابل پارلمان سوئد ایستاد و به آلودگی محیط زیست اعتراض کرد.  در آن هنگام، گرتا تانبرگ هیچ حتی تصور این را هم نمی‌کرد که فقط یک سال و یک ماه بعد، در سپتامبر۲۰۱۹، در تمام قاره‌های دنیا (به غیر از قطب جنوب!) بیش از ۳میلیارد نفر برای مجبور کردن قدرت‌ها به کاستن از آلایش محیط زیست، به او بپیوندند. 
مصاحبه آقای حسین #جوادزاده از رادیو #عصرجدید با علی #صدارت
جمعه ۲۹شهریور۱۳۹۸ برابر با ۲۰سپتامبر۲۰۱۹
آدرس لینک مطلب در سایت علی صدارت برای ابراز نظر (کامنت)،  و پسندیدن (لایک) و یا نپسندیدن،  و هم‌رسانی:

هیچ نظری موجود نیست: