۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

وزير اطلاعات: جريان فتنه از چالش‌هاي اصلي پيش روي دستگاه‌هاي امنيتي است

ایرنا
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با تاکيد بر ضرورت پيش بيني نسبت به حوادث آينده گفت: جريان فتنه يکي از چالش‌هاي پيش روي دستگاه‌هاي امنيتي کشور از جمله نيروي انتظامي است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين "حيدر مصلحي" روز سه شنبه در همايش علمي پليس، امنيت و چشم انداز 1404 که در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد اظهار داشت: پيش بيني نسبت به حوادث آينده يک ضرورت است و نبايد منتظر رخ دادن بحران باشيم و بعد از اتفاق افتادن آن، وارد عمل شويم.
وزير اطلاعات گفت: بايد دور انديش باشيم و با چشمان بينا از حوادث گذشته درس بگيريم و آينده نگر و آينده شناس باشيم تا بتوانيم با انجام حرکات‌هاي پيش دستانه مانع از ايجاد بحران در کشور شويم.
مصلحي با اشاره به وظايف و ماموريت‌هاي خطير نيروي انتظامي و پليس گفت: وسعت، حجم و تنوع ماموريت‌هاي نيروي انتظامي با هيچ دستگاهي قابل مقايسه نيست و عملکرد اين دستگاه به ويژه در دهه گذشته بسيار درخشان‌تر از دوران گذشته است.
وي در ادامه يکي از تهديدات جديد امروز جامعه را تهديدات موجود در فضاي مجازي دانست و اظهار داشت: نيروي انتظامي اقدامات خوبي براي خنثي سازي اين تهديدات صورت داده است.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که بايد توجه داشت در طول عمر 30 ساله انقلاب اسلامي عده‌اي بازيگر يک مرکزيت با ماموريت براندازي نظام جمهوري اسلامي شده‌اند گفت: اين افراد با هدف به زانو درآوردن انقلاب اسلامي در حال مديريت برنامه‌هايي در داخل کشور هستند که بايد شناسايي و خنثي شوند.
مصلحي همچنين با اشاره به ناتوي فرهنگي، آن را يکي ديگر از چالش‌هاي پيش روي دستگاه‌هاي امنيتي و پليس کشور دانست و گفت: تلاش براي دامن زدن به تضادهاي اجتماعي و تغيير نگرش اعضاي جامعه به خويشتن خويش و نيز تلاش براي حمايت و سازماندهي جريان‌هاي جرم زا از جمله مصاديق ناتوي فرهنگي است.
وي با اشاره به اين که در دهه آينده کشور شاهد اجراي کامل اصل 44 قانون اساسي خواهد بود گفت: در اين دوره بخش‌هاي خصوصي به شدت فعال خواهند شد و براي ادامه فعاليت خود نيازمند تامين امنيت در مقابل تلاش‌هاي داخلي و خارجي براي متوقف کردن اين فعاليت‌ها هستند.
مصلحي اظهار داشت که وزارت اطلاعات کارگروه‌هايي را تشکيل داده است که مشغول کار تحقيق و مطالعات تخصصي هستند و براي هر گونه کمک و همکاري با نيروي انتظامي براي تقويت امنيت کشور آمادگي دارند.

هیچ نظری موجود نیست: