۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

تعداد بازداشت شدگان بهايی در ۲۱ بهمن به ۱۳ نفر رسيد

رهانا 26 بهمن 88


با اطلاع از دستگيری ۵ بهايی ديگر در روز ۲۱ بهمن ماه، شمار بهاييان بازداشتی در اين روز به ۱۳ نفر رسيد.

رهانا ـ زندانيان: شيدا يوسفی، آريا شادمهر، پيام سنايی، سيمين مختاری و منا ميثاقی( هويدايی) ۵ جوان ديگری هستند که در روز پيش از ۲۲ بهمن در خانه های خود دستگير شدند و به علت چند روز تعطيلی پياپی، از محل نگهداری ايشان هيچ اطلاعی در دست نيست.

بنا بر نوشته‌ی وبلاگ «خبرنورد» ۳ تن از اين افراد از اعضای خانواده دستگير شدگان در روز ۱۳ دی ماه هستند. شيدا يوسفی، خواهر همسر مهران روحانی، منا ميثاقی همسر نيکاو هويدايی و آريا شادمهر برادر کوچکتر زاوش شادمهر و پسر ابراهيم شادمهر است.

قابل ذکر است که منا ميثاقی (هويدايی) پيش از اين نيز در ۱۳ دی ماه به همراه همسر خود دستگير شد اما در همان روز آزاد گرديد و بار ديگر در ۲۱ بهمن ماه احضار شده و ديگر به خانه بازنگشت.

همين شرايط درباره پيام سنايی و سيمين مختاری نيز تکرار شد؛ آنان نيز پس از احضار از سوی اداره اطلاعات تهران، در همان روز بازداشت شدند.

سیزده نفر دستگير شده در روز پيش از سالگرد انقلاب اسلامی، هوتن سيستانی، علاء الدين خانجانی، اشکان بصاری، بشير احسانی، ماری جعفری(احسانی)، رومينا ذبيحيان، ترانه قانونی، نغمه قانونی، رياض فيروز مندی، شيدا يوسفی، آريا شادمهر، منا ميثاقی(هويدايی)، پيام سنايی و سيمين مختاری هستند که تا کنون خانواده هايشان در کمال بی خبری به سر می برند

هیچ نظری موجود نیست: