۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

پاسخ مردم به اعلام لغو راهپیمائی 22 خرداد از طرف موسوی و کروبی :"کشته ندادیم که سازش کنیم"


و برخی دیگر از پاسخها (برگرفته از محاوره های انترنتی):

"مگر 25 خرداد مجوز داشتیم؟ مگر 27 و29 خرداد مجوز داشتیم؟ مگر 30 خرداد مجوز داشتیم؟ مگر 18 تیر مجوز داشتیم؟ مگر روز قدس مجوز داشتیم؟ مگر 13 آبان مجوز داشتیم؟ مگر 16 آذر مجوز داشتیم؟ مگر روز عاشورا مجوز داشتیم؟ مگر 22 بهمن مجوز داشتیم؟ مگر روزهائی که مجوز نداشتیم و به خیابانها آمدیم یادتان رفته؟ بالاتر از سیاهی رنگی نیست. من 22 خرداد به خیابان میایم، چون یکسال جنگیدم، یکسال کتک خوردم، یکسال هزینه دادیم، کشته دادیم، ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم."

"مجوز کاغذ پاره است. گامهای ملیونی ما واقعی ترین مجوز است."

"حضور ملیونی مردم در 22 و 25 خرداد و...سال گذشته فقط با مجوز خرد جمعی آزاد زنان و آزاد مردانی صادر شد که در پی بازپس گیری سرنوشت و سرزمین خویش از فرقۀ تبهکاران متجاوز بودند و باز هم این کار را خواهند کرد."

"اعتراض دکان بقالی نیست که نیاز به جواز کسب داشته باشد. همانگونه که دیکتاتورها به خود حقّ میدند مجوز بدهند یا ندهند، ما مردم ملیونی نیز محق تریم که تعیین کنیم کجا، کی و برای چه بیرون بریزیم، فریاد بکشیم و اعتراض کنیم. مجوز راهپیمائی 22 خرداد تنها دست ما مردم است. چرا که حقّ ماست. با مجوز، بی مجوز شنبه زلزله بر پا میکنیم. کشته ندادیم که پشت درب وزارت کشور در انتظار جواز بنشینیم. کشته ندادیم که از سکوت، کوه بغض در گلوهامان تلنبار کنیم. کشته دادیم که آزاد شویم. میگوئیم، می جنگیم، میمیریم تا آزاد شویم."

"جائی برای تردید نیست. حقّ تردید هم نداریم."

"ما گرزسر بریده میترسیدیم در محفل عاشقان نمی رقصیدیم.....بیاد بیاوریم نداها، سهراب ها، منتظر تصمیم هیچ شخص یا مجوزی نبودند تا جانشان را فدای رهائی این مرز و بوم کنند. 22 خرداد نیز همچون عاشورا با حضوری کوبنده، راه آزادی را ادامه خواهیم داد."

"آقای موسوی اگر شما میخواهی در خانه بنشین و مسابقات جام جهانی را ببین. امّا من به ندا بدهکارم. مسیر من انقلاب است و مقصدم آزادی است. چند قدم بیشتر راه نیست. فراموس نکن که ما بی شماریم."

"22 خرداد ملیونها رهبر جنبش خواهند آمد. هر ایرانی، یک رهبر."

"حقّ و عدالت، آزادی و دمکراسی، گرفتنی است و هیچ ملّتی بدون فداکاری و پرداخت هزینه به پیشرفت و سربلندی نمی رسد. هیچ استبداد و دیکتاتورئی تا کنون به انتخاب خود و داوطلبانه کنار نرفته است. ملّتی به آزادی و دمکراسی میرسد که آمادگی پرداخت هزینه را داشته باشد. تصمیم با خود مردم است."

"22 خرداد تظاهرات میکنیم زیرا، چیزی برای از دست دادن نداریم، بالاتر از سیاهی رنگی نیست."

"شنبه میائیم با غرور و شکوه هرچه تمامتر، ملیونی، برای فتح تهران میائیم."

"لشکرکشی نظامی حاکمیت، زحمت ما را کم وشکوه مان را تأیید کرد! در واقع از هم اکنون ما پیروز 22 خرداد هستیم. مهر تأیید پیروزیمان را هم خود حاکمیت زده است. حاکمیتی که از سکوت ما هم می ترسد، از سایه های ما هم می ترسد. پیروزی تان در 22 خرداد از هم اکنون مبارک باد."

"می دانم که میدانید این راه پیمایی جز کتک، درد، شکنجه، زندان، تجاوز و شهادت چیزی برای پیشکش کردن ندارد. اما با تمامی اینها همین اتحاد مردم ایران لرزه بر دل جنایتکاران خواهد افکند. پس در میهمانی خون و شهادت و عشق به وطن در بند، با ما همراه شوید."

تنظیم و تکثیر از کمیتۀ دفاع از مبارزات مردم ایران – پاریس 21 خرداد 1389 برار با 11 ژوئن 2010


هیچ نظری موجود نیست: