Corporations who have resisted NGO campaigns have met with devastating consequences. Many corporations now work to pre-empt NGO activism with aggressive Corporate Social Responsibility efforts and broad engagement and support for NGOs. Do corporations see this dialogue as a necessary price to pay to protect its brand from attacks? Are there best practices in the way corporations enter into dialogue with NGOs? Are corporate-NGO relations transparent to the shareholder or of benefit to the public?
This part of NGOWatch is still under construction. More resources on understanding corporate/NGO relations coming soon!!
The Contrarian: Are NGOs Playing Both Sides of the Human Rights Debate?
7.18.2006 - When Harvard’s John Ruggie was tapped by UN secretary-general Kofi Annan to examine corporate responsibility for human rights violations, he promised to address “whether multinational firms should be the direct bearer of international human rights obligations--and, if so, what those standards should be”. That’s exactly what he’s done. In a rebuke of NGOs’ key position, Ruggie found no precedent for “hard” international laws except for war crimes. Read the article Ethical Corporation
Governance: Audit culture learns from corporations
5.5.2005 - Frances Williams discusses how international organizations and NGOs are coming under increasing pressure to demonstrate the same level of accountability that is demanded of private corporations. Read the article Financial Times (London)
Power and counter-power?
2004 - Ulf Gartzke discusses the relationship between multinational corporations and NGOs in the age of globalization. The challenge, he says, is for MNCs and NGOs to develop cooperative relationships that leverage the productive forces of free markets for the benefit of all stakeholders in industrialized and developing countries. Read the article Herbert-Quandt-Stiftung Publication
Living with the Enemy
8.7.2003 - Companies are increasingly under attack from NGOs. Should they co-operate? Read the article The Economist
The New Corporate Balance Sheet
10.1.2002 - In AEI's Environmental Policy Outlook, Steve Hayward examines how some corporations have embraced the concept of the triple bottom line: financial, environmental, and social. But does this represent a revolutionary business model? Read the article The Economist
ان ی� u � � ��� ��� وظیفه اش را در ارتقا و پیشرفت آزادی بیان ]بخوبی[ ایفا می کند."
این اعتبار مالی هلند برای تکثر گرایی رسانه های گروهی، نخست برای برپایی یک کانال تلوزیون-ماهواره ای بسوی ایران با مشارکت روزنامه نگاران مخالف حکومت منظور شده بود. زمانیکه این طرح انجام ناشدنی بنظر رسید، این بودجه بین موسّسات هلندی ای تقسیم شد که روزنامه نگاران را آموزش میدهند، از جمله رادیویی** که بسوی ایران برنامه پخش می کند و «خبرگزاری جهانی عکس World Press Photo - ».
بنا بر منابع وزارت امور خارجهء هلند، " خانهء آزادی همراه با یکی از سازمانهای مرتبط با بنگاه سخن پراکنی BBC از جملهء 2 موسّسهء خارجی هستند که از این پول استفاده میکنند. بنابر گفتهء کُِیس یان اوورکِرک-Kees Jan Ouwerkerk -، سخنگوی وزارت امور خارجهء هلند – که مسئولیت تقسیم این اعتبار را بر عهده داشت- گیرندگان این اعتبار معرفی نمی شوند". او همچنین می گوید: « اگر " خانهء آزادی " اظهار می دارد که ازدولت هلند پول دریافت میکند، این البته حق مسلم آنهاست. ما اینطور قرار گذاشته ایم که اعلان نکنیم به کدام موسسه کمک مالی کرده ایم. این بدان جهت است که ]امنیّت[ این موسّسات به خطر نیفتد. »
* Sahar TV1
** رادیو زمانه (www.radiozamaneh.com)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر