۱۳۹۳ تیر ۴, چهارشنبه

هیزم آوران آتش بهایی ستیزی!

هیزم آوران آتش بهایی ستیزی!





آقاي خاتمي در يک‌ مصاحبه مطبوعاتي در پاريس ضمن انکار موارد نقص موازين حقوق بشر در ايران پيدايش چنين نظري در اذهان عمومي بين المللي را ناشي از «تبليغات سو، جامعه بهائيان در خارج ازايران» دانست. در حالي که در همين سال حداقل شش بهائي محکوم به اعدام در زندان به سر مي بردند و شمار بهائياني که از دو روز تا شش ماه زنداني شدند به دويست نفر تخمين زده شده است. اعدام چند تن به جرم جاسوسي نيز در زمان رياست جمهوري ايشان روي داد.

مهدی خزعلی
به یقین حرکت نمادین نوری زاد در تایید اندیشه ای باطل نبوده است و او پیرو سنت نبی(ص) و سیره علی(ع) است، اما او می خواهد بگوید که در حکومت علی علیه السلام، با اندیشه باطل چگونه عمل می شود!  این روزها بهترین روزهای بهاییت است و در واقع ندانم کاری جناح حاکم در برخورد با این اندیشه باطل.....


ابوالحسن ضیا ظریفی:
درلاهیجان بخشی از فعالیتهای ما در مبارزه با بهائیت بود

 تاریخ معاصر ایران - تابستان 1386 - شماره 42-ص ۲۰۹

مهدی بازرگان, مدافعات 391-392
حمايت از بهائی ها و دخالت دادن بيشتر اين فرقه ضد ديانت وملت در دربار و دولت 


مهدی بازرگان, ,مجموعه آثار 11، مباحث اعتقادي و اجتماعي 404
به اين ترتيب نه تنها بازار ارا دت و استفاده برقرار ميماند، بلكه توسعه و تكامل نيز يافته شيخ يا مريد از قطب بودن و نايب امام شدن به پيغمبري و خدائي ارتقاء پيدا  ميكند و مؤمنين ساده دل اوليه به همت تعزيه گردانانِ نابكارِ معركه، تبديل به مريدان خرافاتي و اغنام اهلل متعصب م يگردند... . 
چنين بوده است پيدايش و جريان فتنه ها و فرقه هائي مانند حسن صباح ، آقا خان  محالتي، قطب و قبيله هاي بعضي از متصوفه، بهائيت ، قاديانيها و غيره. 


 
مهدی بازرگان، یاداشتهای روزانه، ص ۶۳۶
جمعه ۱۱/۴/۴۴
سرِشب به دنبال رادیو پيک، رادیو ملي نيز متن کامل اعلاميه آرامش را که با امضاي خود و از طرف کميته جمهوري خواهان منتشر کرده است، خواند. اعلاميه مفصّل مستدل و خيلي صریح و کوبنده است. مي گوید شاه تمام اصول قوانين اساسي و حقوق ملت را زیر پا گذاشته و به ساحت دین مقدس اسلام جسارت ورزیده،
بهایيت و صهيونيسم را بر مسلمانان مسلط کرده. مردم در قبال کسي که به پيمان مشروطيت وفادار نمانده است، دیگر تعهدي ندارند.

مهدی بازرگان، یاداشتهای روزانه، ص ۶۱۷
شنبه ۱۱/۲/۴۴
پنج نفر آقایان وعاظ را براي پرونده خواني به دادگاه بردند. چون روز پنج شنبه آقاي فهيم اعتراض به تعيين سرهنگ شاهقلي بهایي به وکالت تسخيري آقایان کرده بود، او را رئيس دادگاه با سرتيپ جاویدان عوض کرد.

راه توده
پر رنگ‌ترین‌ زمینه‌ شكل‌گیری جریانی به‌ نام‌ حجتیه‌، وجود فرقه‌یی به‌ نام‌ «بهائیت‌» است‌ كه‌ همواره‌ از سوی مسلمانان‌ طرد شده‌ است‌. انجمن‌ بهائیت‌ از دل‌ فرقه‌یی به‌ نام‌ «بابیه‌»درآمد. نزدیك‌ به‌ یك‌ قرن‌ قبل‌، فردی به‌ نام‌ «میرزا علی محمد» با ادعای بابیت‌ و نمایندگی امام‌ عصر و سپس‌ ادعای مهدویت‌، موجب‌ تاسیس‌ فرقه‌یی به‌ نام‌ «بابیه‌» شد و از دل‌ بابیه‌ «بهائیت‌» بیرون‌ آمد. این‌ فرقه‌ها از همان‌ آغاز از سوی مسلمانان‌ مطرود بودند، اما به‌ دلایل‌ سیاسی، حكومت‌ وقت‌ وجریان‌های سیاسی به‌ حمایت‌ از این‌ جریانات‌ پرداختند تا بتوانند در میان‌ مردم‌ بخصوص‌ جوانان‌ و مهمتر از همه‌ روحانیت‌ و حوزه‌های علمیه‌ نفذ كنند و اقدام‌ به‌ جذب‌ مبلغ‌ نمایند. بهائیت‌ از آنجا كه‌ با حمایت‌ قدرت‌‌های استعماری دارای یك‌ تشكیلات‌ منسجم‌ و سازمان‌ یافته‌ شد توانست‌ به‌ موفقیت‌هایی دست‌ یابد.

نورالدین کیانوری, گفتگوبا تاریخ- 8 
البته کابینه علم کابینه بی شخصیت و بی ارزشی بود که حالا چیزهای دیگری هم هست. حالا انتخابات می خواهد شروع شود. علم نوآوری جدیدی می کند که این نوآوری هم باز سرو صدای فوق العاده زیاد روحانیت را در می آورد. این نوآوری جدید انتخابات این است که سوگند به قرآن عوض شود و سوگند به کتاب آسمانی داشته باشد و حق رای به زنان هم داده شود. این دو تا نوآوری است که علم برای انتخابات مطرح می کند، البته به دستور شاه. آن اولی حتما به دستور بهایی ها است که چنین چیزی را مطرح می کنند. 



احسان طبری- جامعه ایران در دوران رضا شاه:
 در وجود رابطه مابین مراکز عمده بهائی، مانند مراکز داشناک و صهیونیست (صهیونیسم) با محافل امپریالیستی تردیدی نیست و می توان حدس زد که سازمان های جاسوسی امپریالیستی از قبیل سیا و اینتلجنس سرویس از سازمان بهائی برای مقاصد خود استفاده می کنند

محمدرضا فشاهی
 «سياست دفاع از محمد علي شاه و دولت روس تزاري تا هنگام پيروزي مشروطه خواهان و فرار محمد علي شاه ادامه يافت و پس از آن، اين فقه يکسره در دامن دولت انگليس در غلطيد.»(از گاتها تا مشروطیت،ص206)

يکي از چهره‌هاي کثيفي که در ماجراي کشف حجاب نقش مؤثري داشته است، مهري شاپور راسخ (همسر شاپور راسخ بهايي و عضو ساواک) است. اين زن که رييس گروه روانشناسي دانشگاه تهران و نديمه فرح است، سال گذشته به وسيله يکي از دانشجويان متعهد دختر کتک مفصلي خورده و گوشمالي مي‌شود به طوري که نامبرده براي معالجه به سوييس رهسپار مي‌گردد. اين زن فاسد پس از مراجعت هم به خاطر خوش رقصي و هم به علت عقده‌اي که از زنان مسلمان دارد در اردوي مبارزه با زنان مسلمان قرار مي‌گيرد. ننگ و نفرين به اين همه فضاحت.

امسال جشن ميلاد امام منتظر و منتظر مهدي باشکوه و جلال بيشتري انجام گرفت و توده­هاي ملت مسلمان ما که در شرايط ظلم و جول استبداد طاغوتي اسير هستند اين بار با آرزو و انتظار بيشتر به ظهور حکومت حق و عدل امام قائم اجتماعات پرشکوهي کردند، تنها در يکي از اين اجتماعات که از طرف انجمن ضدبهاييت ترتيب يافته بود حداقل سي هزار نفر شرکت کرده بوند و قبل از شروع برنامه ظرفيت محل پر شده بود و جمعيت باقيمانده پياده روهاي خيابان پهلوي و تخت جمشيد را اشغال کردند.



ارگان نهضت ازادی ایران شماره ۵۲ دی ۱۳۵۶
به دنبال اين تظاهرات در روز 11/8/56 دانشجويان مسلمان دانشكده ادبيات پزشكي، فني و چند دانشكده ديگر تظاهراتي در دانشگاه تهران برپا نموده و با شعارهاي اسلامي خود را به خارج دانشگاه مي‌رسانند و در خيابان شاهرضا شروع به تظاهرات نموده و شيشه‌هاي سينما «امپاير» را كه متعلق به ميثاقيه بهائي است مي‌شكنند و با حمله پليس متفرق مي‌شوند. (البته بايد ميان اين‌گونه حملات دانشجويان به مراكز فساد و منافع امپرياليسم با يورش‌هاي وحشيانه مامورين دولتي با لباس مبدل به مغازه‌ها و دكان‌هاي كسبه كه نظري جز بدنام كردن دانشجويان و ايجاد تفرقه مابين زحمتكشان و دانشجويان ندارند تفاوت گذارد).


ﭘﻴﺎﻡ ﻣﺠﺎﻫﺪ ـﺷﻤﺎﺭﻩ ۵۵ ـ ﻓﺮﻭﺭﺩﻳﻦﻣﺎﻩ ۱۳۵۷

ﺩﺭ ﺗﻈﺎﻫﺮﺍﺕ ﺗﺒﺮﻳﺰ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ، ﺍﺯ ﺷﻬﺮﻫﺎﻱ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻭ ﺣﺘﻲ ﺩﻫﺴﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺩﻫﺎﺕ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺗﻈﺎﻫﺮﺍﺕ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ، ﻛﺎﺥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻣﻘﺮ ﺣﺰﺏ ﺷﻪﺳﺎﺧﺘﻪ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺭﺍ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎﻱ ﻳﻬﻮﺩﻱ ﻭ ﺑﻬﺎﺋﻲﻫﺎ ﺭﺍ (ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻧﻨﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ) ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﺧﺮﺍﺏ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ، ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻛﻮﭼﻚﺗﺮﻳﻦ ﺩﺯﺩﻱ، ﻏﺎﺭﺕ ﻭ ﺗﺎﺭﺍﺝ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺖ. ﺍﻳﻦ
ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺕ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻧﻴﺰ ﻣﻨﻌﻜﺲ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻭﻗﺎﻳﻊ ﺗﺒﺮﻳﺰ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺩﺯﺩﻱ ﻭ ﻳﺎ ﺗﺨﻠﻔﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.


ارگان نهضت ازادی ایران اردیبهشت ۱۳۵۵ ـﺷﻤﺎﺭﻩ ۴۰
در روز 16 ارديبهشت ماه دانشجويان مدرسه عالي بابلسر، رئيس مدرسه دكتر فاروقي را به قصد كشت كتك زد‌ه‌اند. دكتر فاروقي كه يكي از ساواكي‌هاي خودفروخته و فردي بهائي است



ارگان نهضت ازادی ایران شهریور ۱۳۵۵ ـﺷﻤﺎﺭﻩ ۴۳

رژيم شاه در خدمت صهيونيسم!

رژيم شاه در حالي كه هر روز، بيش از پيش فعاليت‌هاي اسلامي را محدود و موقوف مي‌نمايد و مسلمانان را به جرم پرداخت وجوه شرعيه، از خمس و زكوه و سهم امام و غيره به محضر مرجع عاليقدر حضرت آيت‌الله خميني به زندان مي‌اندازد،‌ و مراكز فعاليت‌هاي اسلامي، نظير حسينيه  ارشاد، مسجد الجواد، شركت سهامي انتشار و يا مجله مكتب اسلام را تعطيل و توقيف مي‌نمايد، با كمال وقاحت كليه امكانات را در اختيار اقليت‌هاي مذهبي و سياسي وابسته به استعمار خارجي از مسيحي و يهودي و بهائي قرار مي‌دهد و آنان را در بسط و گسترش فعاليت‌هايشان آزاد مي‌گذارد و بدان‌ها كمك مي‌نمايد.


ارگان نهضت ازادی ایران فروردین ۱۳۵۴ ـﺷﻤﺎﺭﻩ ۲۹
تهران ـ چندي قبل، از طرف دانشگاه صنعتي، كادر اداره كننده غذاخوري را كه افرادي مورد اعتماد دانشجويان بوده‌اند، بركنار و اداره آن را به يك عده عناصر مشكوك (بهائي) واگذار مي‌كنند. بدنبال اين جريان كيفيت غذا نيز تنزل كرده و عده‌اي از دانشجويان مسموم مي‌شوند. بدين‌جهت دانشجويان به دكتر نصر، رئيس دانشگاه كه خود را مسلمان و معتقد مي‌داند مراجعه كرده و پس از طرح موضوع از او مي‌خواهند كه به دو علت زير، كادر مزبور را سريعا تغيير دهد:
1ـ مشكوك بودن و وابستگي اين عده به رژيم.
2ـ عدم رعايت بهداشت و مسموميت عده‌اي از دانشجويان.
دكتر نصر در برابر اين اعتراض، به يك آيه قرآن متمسك شده (لكم دينكم ولي دين) و مي‌گويد: «هركه به دين خود، شما چه كار داريد به دين و مذهب اينها؟». دانشجويان در برابر اين استدلال خشمگين شده و پس از ارائه آياتي انقلابي از قرآن در مورد عدم سازش با كفار و مشركين و مبارزه با عناصر مزدور، محل را ترك كرده و تصميم مي‌گيرند آن روز را در خارج غذاخوري اجتماع و تظاهرات و اعتصاب كنند. عده‌اي از استادان كه از غذاخوري استفاده مي‌كرده‌اند نيز به عنوان اعتراض آن را ترك مي‌كنند.
رئيس دانشگاه كه با وحدت و همبستگي كامل دانشجويان مواجه مي‌شود، كادر معلوم‌الحال را بركنار و تسليم خواسته دانشجويان مي‌گردد.




ارگان نهضت ازادی ایران شماره ۵۴ اسفند ۱۳۵۶
اعلاميه قائد زمان خميني بزرگ (به تاريخ 12 صفر 98 برابر با 2 بهمن ماه 56) يك بار ديگر خطوط اصلي و اساسي مبارزه مردم ايران را عليه غارتگران و جنايتكاران داخلي و اربابان خارجي آنها بوضوح روشن ساخت. 
روزنامه نيويورك تايمز از قول خبرنگار خويش اطلاع مي‌دهد كه چهار بانك آتش‌زده شده‌اند و 69 بانك ديگر خسارت ديده‌اند. بانك ايران و انگليس، بانك شهريار و تعداد زيادي از شعبات (29 شعبه) بانك صادرات به كلي از بين رفته‌اند. صاحب شعبات مزبور از بانك صادرات هژير يزداني است كه بهائي معروف وابسته به خاندان پهلوي مي‌باشد. همچنين يك فروشگاه بزرگ لوازم لوكس كه به يكي از مبلغين بهائي تعلق دارد و بنام آستانه ناميده مي‌شود طعمة حريق گرديد و كلا سوخت.



ارگان نهضت ازادی ایران ﺧﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ۱۳۵۴ ـﺷﻤﺎﺭﻩ ۳۱
ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﻬﺎﺋﻲﻫﺎ ﺑﺎ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺖﻫﺎ:
ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺑﺎﻳﻜﻮﺕ ﺍﻋﺮﺍﺏ، ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﺗﺤﺎﺩﻳﻪ ﻋﺮﺏ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻭ ﻣﺪﺍﺭﻙ ﺩﺍﻝ ﺑﺮ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﻬﺎﺋﻲﻫﺎ ﺑﺎ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺖﻫﺎ، ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻛﻠﻴﻪ ﺗﻌﻠﻴﻤﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺑﺎﻳﻜﻮﺕ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺖ ﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﻬﺎﺋﻲﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﺷﻮﺩ.ﭼﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭ ﻭ ﺍﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ
ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

ارگان نهضت ازادی ایران شماره ۵۳ بهمن ۱۳۵۶

بايكوت بانك صادرات:

مي‌گويند شخصي بنام هژبر يزداني كه بهائي است اخيراً حدود 30 تا 50 درصد (اقوال مختلف است) از سهام بانك صادرات ايران را خريده است. بعد از انتشار اين خبر، ابتدا در مشهد، و بعد در شهرهاي ديگر مردم پول خود را از بانك صادرات درآورده‌اند. شدت اين وضع به قدري بوده است كه بانك صادرات در حال ورشكستگي مي‌باشد. همچنين بعد از اين جريان در تظاهرات عاشورا و بعد از حادثه قم شيشه‌هاي بسياري از شعب بانك صادرات را شكسته‌اند.
شايع است كه هژير يزداني روابط نزديكي با شاه دارد و در كشتن سپهبد تيمور بختيار رئيس سابق ساواك ايران دست داشته است. به علت روابطش با شاه، در بانك‌هاي ايران اعتبارات نامحدودي به او داده شده است. هژير يزداني سالي يك يا دو كارخانه قند مي‌خرد و با وام‌هاي كلان كه گرفته شركت‌هاي تجارتي و صنعتي زيادي ايجاد كرده است و مرتبا سرمايه‌هاي زيادي را به خارج مي‌فرستد به طوري كه موسسات او عموما ضرر نشان مي‌دهد.
كارخانه قند اصفهان او امسال تعداد زيادي چك برگشت شده در دست مردم داشت و چغندركاران نيز به علت بهائي بودنش كمتر حاضرند براي وي چغندر ببرند.

هیچ نظری موجود نیست: