۱۳۹۳ اسفند ۱۷, یکشنبه

حکم شلاق بر یک زن جوان قربانی تجاوزگروهی در عربستان سعودی اجرا شد.

حکم شلاق بر یک زن جوان قربانی تجاوزگروهی در عربستان سعودی اجرا شد.
a7fb6574f996fdab546d960e8e033140

به گزارش  گروه ترجمه «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR) و به نقل ازپایگاه خبری  «breitbart» یک دختر دانشجوی  عربستانی در سال ۲۰۰۶ درحالیکه فقط ۱۹ سال سن داشته است،سوار بر ماشین دوستان همکلاسی خود بوده است که و پس از اینکه راننده خود رو را به مکان مخفی منتقل میکند مورد تجاوز گروهی ۷ نفر از جمله سه تن از همکلاسی های خود قرار میگیرد،پس از شکایت به سیستم قضایی عربستان سعودی در ابتدا وی محکوم به تحمل ۹۰ ضربه شلاق به علت نقض و عدم رعایت قانون تفکیک جنسیتی میشود،در قانون عربستان حضور یک زن در کنار مرد نامحرم  بدون همراه داشتن یک مرد محرم ممنوع  میباشد!
تجاوز به عنف در قانون عربستان سعودی  با مجازات اعدام روبرو میشود و از آنجایی که این زن مسلمان شیعه مذهب بوده است و طبق قانون عربستان شهروند درجه دوم محسوب میشود، دادگاه برای متهمین تخفیف قائل میشود و آنها  را به پنج سال زندان محکوم میکند.
وکیل این زن موضوع  شکایت را به دادگاه عالی عربستان میبرد  دادگاه هم پس از رسیدگی ، او را به اتهام  رسانه ای کردن تجاوز جنسی، باز هم به شلاق محکوم می کند، این بار دو برابر! وکیل هم از کار بیکار شده و پروانه وکالتش باطل می شود.
بسیاری از فعالان سعودی و خارجی این نحوه قضاوت دستگاه قضایی عربستان را ننگ توصیف کرده اند،. «شاون مک کورمک» سخنگوی سابق وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفته وقتی در یک جرم، به جای مجرم، قربانی تنبیه می شود باید به عدالت یک کشور شک کرد.
دیدبان حقوق بشر نیز در بیانیه ای به شدت به احکام صادره در پرونده این زن را  بی عدالتی محض خوانده و علیه این رفتار دستگاه قضایی عربستان اعتراض کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: