۱۳۹۴ خرداد ۸, جمعه

اوضاع جسمانی سیدمحمد سیف زاده، «نامناسب» توصیف شده است

اوضاع جسمانی سیدمحمد سیف زاده، «نامناسب» توصیف شده است



Mohamad-Seifzadeh-saham-newsنصب دستگاه‌های ارسال پارازیت  و مسدود کردن پنجره‌ بندهای مختلف زندان رجایی‌شهر کرج، باعث کمبود اکسیژن در بندهای مختلف این زندان شده و زندانیان دچار سردردهای شدید و کمبود اکسیژن و اختلالات جدی در تنفس‌ خود شده‌اند.
 حال جسمانی «سیدمحمد سیف‌زاده» وکیل دادگستری دربند و عضو کانون مدافعان حقوق بشر«نامناسب» توصیف شده است.
«علی سیف‌زاده»، فرزند این وکیل زندانی دربند گفته است که «پس از دیدار روز چهارشنبه ۶ خردادماه با پدرش متوجه شده وی وضعیت تنفسی مناسبی ندارد و قطع تنفس این زندانی ۶۸ ساله به چندین روز هم رسیده است.»
Mohamad-seifzadeh-saham-newsوی از تایید نظریه پزشک معالج توسط پزشکی قانونی خبر داده و گفته «نظریه پزشک معالج به همراه تاییدیه پزشکی قانونی برای دادستانی تهران ارسال شده، اما مقامات دادستانی از دریافت نظریه پزشکی قانونی اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.»
سیدمحمد سیف زاده وکیل زندانی دربند و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد. وی پیش‌تر نیز درتاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ نیز به دلیل نارسایی کبد و بیماری پروستات، دربیمارستان سینا بستری شده بود.
آقای سیف زاده در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز جهت ادامه معالجات پزشکی درارتباط با عارضه قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب، در بیمارستان قلب تهران بستری شده است.
علی سیف زاده گفته است که «برای جلوگیری از ارتباط زندانیان با خارج، مسئولان دستگاه‌های ارسال پارازیت را در زندان نصب کرده‌اند. نصب این دستگاه‌ها و مسدود نمودن اجباری پنجره‌های بند ۱۲ این زندان، باعث کاهش اکسیژن و سردردهای شدید زندانیان شده، به طوری‌که تنفس عده‌ای از زندانیان از جمله سیدمحمد سیف زاده با اختلالات جدی مواجه شده است.»
Mohamad-seifzadeh-saham-newsعلی سیف زاده از نگاه گزینشی خدابخشی، دادیار ناظر بر زندان‌ها خبر داده و گفته است «خدابخشی برای قبول وکالت‌نامه از وکیل یک زندانی از آن زندانی خواسته تا وکیلش را به دادسرا معرفی کند تا ببینند آن وکیل(به زعم وی)، ضد انقلاب است یا خیر؟!
گفتنی‌است براساس رای نهایی شعبه ۵۴ تجدیدنظر، آقای سیف‌زاده باید به دلیل نوشتن مقالات و امضای بیانیه‌های گروهی از داخل زندان درخصوص مرگ «عزت‌الله سحابی» و«هدی صابر» و هم‌چنین نوشتن نامه‌ای به «سیدمحمد خاتمی» از داخل زندان، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم و در مجموع باید هشت سال در زندان نگهداری شود. این حکم توسط ابوالقاسم صلواتی صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: