Syrian-Refugees-Crisis-7
 هزاران ایسلندی با اعلام آمادگی برای پذیرش پناهجویان سوری در خانه‌های خود، دولت این کشور را وادار کردند تا در تصمیم پیشین خود مبنی بر پذیرش تنها ۵۰ پناهنده تجدیدنظر کند.

روز یکشنبه (۳۰ آگست-۸ شهریور) “بریندیس بیورگ‌وینسلوفتر”، نویسنده و استاد دانشگاه ایسلندی، کارزاری فیسبوکی را برای رساندن صدای پناهجویان سوری و اعلام آمادگی شهروندان این کشور برای کمک‌رسانی به آن‌ها راه‌اندازی کرد.
او در توضیح هدف این کارزار نوشته است: «ما می‌خواهیم به دولت فشار بیاوریم و نشان بدهیم که می‌توانیم پناهندگان سوری بیشتری را در ایسلند بپذیریم و این موضوع باید فورا اتفاق بیفتد.»
بسیاری از ۱۵ هزار نفری که در چهار روز گذشته به این کارزار پیوسته‌اند، گفته‌اند که حاضرند درهای خانه‌ی خود را به روی پناهجویان باز کنند یا به آن‌ها کمک کنند. گروهی دیگر نیز تنها گفته‌اند که حمایت خود را از طریق فشار آوردن به دولت برای پذیرش پناهندگان بیشتر نشان می‌دهند.

جنگ داخلی سوری که سازمان ملل آن را بدترین بحران حقوق بشری یک ربع قرن گذشته جهان خوانده است، در کنار بر جای گذاشتن بیش از ۲۵۰ هزار کشته، باعث شده تا دست‌کم ۴ میلیون نفر سوریه را ترک کنند و عازم کشورهای دیگر شوند. در این میان در هفته‌های اخیر هزاران نفر از این پناهجویان تلاش کرده‌اند تا به روش‌های مختلف از طریق یونان، مقدونیه، صربستان و مجارستان، خود را به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی برسانند که این موضوع به بحران تازه‌ی پناهندگی در اروپا منجر شده است.