۱۳۹۵ بهمن ۳۰, شنبه

گزارشگران: خاک متبرک کربلا و نجف در حلقوم مردم اهواز!!


تجمع اعتراضی در مقابل استانداری شهر اهواز همچنان ادامه دارد. این اعتراضات به قطع برق و آب, پدیده ریزگرد ها و انتقال آب رود کارون در پنجمین روز از سوی جمعی از اهالی اهواز صورت می گیرد. حق حیات و استفاده از ابتدائی ترین امکانات زندگی خواسته آنان است. قطع مستمر آب و برق میتواند وضعیت اقتصادی مردم این شهر را بحرانی نموده و امواج جدید بیکاری و گرانی و فجایع زیست محیطی را ببار آورد و این در شرایطی است که امام جمعه متحجر و حقه باز اهواز گفته است که گرد و خاک هایی که بر سر مردم اهواز میبارد از کربلا و نجف می آید و متبرک است و مردم نباید اعتراض کنند.
هوای آلوده و شرایط زیست محیطی غیر قابل تحمل این شهر مدتهاست که از سوی مردم اهواز به مسئولین استانداری رژیم گوشزد شده و مورد اعتراض قرار میگیرد. بی تفاوتی این نهاد و حکومتیان به این خواسته های انسانی موجب خشم اهالی اهواز شده و این نکته در تداوم و گسترش اعتراضات نقش تعیین کننده ای داشته است. با نزدیک و گرم شدن تنور انتخابات فرمایشی پیش رو توان سرکوب اعتراضات جاری در سطح کشور نیز پائین آمده است.
جمهوری اسلامی برای برگزاری انتخابات نمایشی و مشروعیت بخشیدن به موجودیت جابرانه خود در انظار عمومی و بین المللی نیازمند آرامش اجتماعی و حضور وزین رای دهندگان است و از همینرو تا حد امکان از روبرو شدن مستقیم و خشن با معترضان و منتقدان خود پرهیز می کند. این نکته فرصتی است که میتواند مردم کشورمان را در دستیابی به خواستها و مطالبات موضعی خود یاری کند. اعتراض مردم اهواز به بی تفاوتی مسئولین جمهوری اسلامی به مشکلاتشان میتواند مورد حمایت همگانی قرار گیرد.
زندانیان سیاسی زندان معروف به زندان کلینیک در پشتیبانی از این حرکت اعتراضی اعتصاب غذا کرده اند و ماموران زندان ضمن هجوم به زندان تعدادی از زندانیان سیاسی را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند. لازم به یادآوری است که آب و برق در این زندان نیز قطع شده است. جنبش اعتراضی مردم خوزستان و بویژه اهواز را پشتیبانی کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: